حواشی استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی و ماجرای عدم مقابله با ورزشکاران اسرائیلی ادامه دارد

تحریم جام جهانی کشتی آزاد به خاطر لغو میزبانی ایران در کشتی فرنگی
پس از شرایط پیش آمده برای کشتی ایران و صحبت هایی مبنی بر تعلیق ورزش اول کشورمان در اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر عدم رویارویی کشتی گیران ایرانی برابر ورزشکاران اسرائیل این اتحادیه اعلام کرد امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود فروردین ماه به میزبانی اهواز برگزار شود، فراهم نیست.
به نظر می رسد داستان کشتی ایران همچنان درگیر مسائل حاشیه ای است. بعد از فرار ایران از تعلیق کشتی که قطعی به نظر می رسید رسول خادم، از ریاست فدراسیون استعفا داد و به دنبال آن اعضای هیات های این رشته ورزشی از سمت های خود انصراف دادند تا کشتی ایران وارد فاز جدیدی از بحران شود. این قصه به این جا ختم نشد و در جلسه دو روز پیش اعضای فدراسیون رسول خادم که ب حق یکی از دلسوزان این رشته ورزشی بوده اعلام کرد وزارت ورزش با او همکاری نمی کند و وزارتخانه دوست دارد او در این سمت نباشد و بعد از تقدیم استعفای خود جلسه را ترک کرد و حتی وساطت بزرگان کشتی هم او را راضی نکرد تا به صحنه کشتی برگردد. پس از بازپس گیری میزبانی ایران از کشتی جام جهانی فرنگی که قرار بود فروردین ماه سال آینده در اهواز برگزار شود فدراسیون ایران هم در واکنشی اعلام کرد که حاضر نیست در این مسابقات شرکت کند و همچنین در بیانیه ای اعلام کردبا توجه به اعلام قبلی ایران مبنی براین که اگر امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در زمان پیشنهادی از سوی ایران نباشد، تیم ملی کشتی آزاد هم به دلیل جلو آمدن زمان برگزاری انتخابی تیم ملی نمی‌تواند در مسابقات جام جهانی شرکت کند، فدراسیون کشتی این موضوع را به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد و اتحادیه نیز با این موضوع موافقت کرد.
به این ترتیب با توجه به حضور نیافتن در جام جهانی، فدراسیون کشتی به زودی زمان برگزاری مرحله اول و نهایی مسابقات انتخابی تیم های ملی برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا و رقابت های جهانی مجارستان را اعلام می کند.


اما این پایان ماجرا نبود و دیروز نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه کشتی جهانی به اتفاقات اخیر در کشتی ایران واکنش تندی نشان داد. او تهدید کرد که ادامه این روند می‌تواند آسیب جدی به کشتی و ورزش ایران وارد کند.
رئیس اتحادیه جهانی فدراسیون در ادامه‌، افزود: شرایط واقعا پیچیده است. ما نیاز به کمک دیگر فدراسیون‌ها و کمیته‌ بین‌المللی المپیک داریم. مسئولان ایران باید متوجه شوند که اگر نخواهند که ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتی ضربه وارد می‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ایران ضربه می‌زنند.
وی گفت: مسئولان بین‌المللی ورزش اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند. تنها بازنده در آخر ورزشکاران ایران هستند. تمامی جنبش ورزش باید با هم متحد شود و به مسئولان توضیح دهد که این اتفاق دیگر نمی‌تواند رخ دهد. من صربستانی هستم، اما باید از منافع ورزشکاران کوزوو نیز حمایت کنم. ما باید بدانیم که ورزش کاملا مستقل از سیاست است. روابط بد بین کشورها نباید بر شرایط ورزشکاران تاثیر بگذارد. ما همین مشکل را با اوکراین و روسیه هم داریم، اما مسابقاتی داریم که در هر دو کشور برگزار خواهند شد و مطمئن هستیم که ورزشکاران آنها بدون مشکل در مسابقات شرکت می‌کنند.
فدراسیون کشتی اعلام کرد، درنامه اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران اعلام شده است که با توجه به مسائل پیش آمده و شرایط فعلی فدراسیون کشتی ایران، نظر اتحادیه جهانی این است که امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای۲۳ و ۲۴ فروردین ماه سال ۹۷ در اهواز فراهم نیست. اتحادیه جهانی این موضوع را به فدراسیون های ملی دیگر کشورهای شرکت کننده در جام جهانی نیز اعلام کرده است.
در مصاحبه با سایت خبری Inside the games ایران تبدیل به ریگی در کفش‌مان شده است. برخی از اوقات چنین اتفاقاتی در کشتی رخ می‌دهد و گاهی اوقات نیز ممکن است در دیگر ورزش‌ها بیفتد. می‌خواهیم از تکرار این اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم. وی ادامه داد: دقیقا نمی‌دانیم که چه شده است، خبرهایی به ما رسیده که رئیس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم که حقایق را بدانم. به خصوص که مسابقات در ایران به زودی خواهیم داشت و برگزاری آنها بدون رئیس فدراسیون آسان نیست. من دلیل ‌اصلی این که او چرا استعفا داده است را نمی‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخیر باشد خوب نیست. ورزش ایران اگر به این روند، مسابقه ندادن مقابل ورزشکاران اسرائیل ادامه‌ دهد ریسک زیادی را متحمل شده است.
حال باید ببینیم مسئولان ورزش ایران می توانند این آتش به حان افتاده کشتی را که پرمدال ترین رشته ورزشی ایران در صحنه های بین المللی است خاموش کنند یا هنچنان در سکوت به سر خواهند برد تا اتفاقی جبران نا پذیر برای کشتی ایران خواهد افتاد؟
سایر اخبار این روزنامه
پارلمان ترکیه در میان نزاع نمایندگان تغییرات در قوانین انتخاباتی را تصویب کرد مقدمه چینی برای توسعه قدرت اردوغان دونالد ترامپ علاوه بر تمدید وضعیت فوق‌العاده علیه ایران،رئیس سیا را جایگزین رکس تیلرسون کرد ظریف در نشست خبری با رسانه‌های پاکستان: ایران آمادگی خود را برای مذاکره با عربستان اعلام کرده است محمدصادق جنانصفت کاش حتی یک رویای خوب داشتیم «ابتکار» از حضور پررنگ کالاهای چینی در بازار اقلام سنتی، فرهنگی وآیینی ایران گزارش می دهد فعالان سیاسی در گفت‌وگو با «ابتکار» مهم ترین موضوعات سیاسی سال آینده را بررسی کردند سومین دوره رویداد هنری «بهارستان» در سطح پایتخت برگزار می‌شود لباس بهاری بر تن تهران حواشی استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی و ماجرای عدم مقابله با ورزشکاران اسرائیلی ادامه دارد چرخش یکباره شورای شهر از کارگر شمالی به خیابان فرعی کوتاه یکطرفه «نفت» «مصدق» شد «ابتکار» از روند استیضاح 2 وزیر در یک روز گزارش می دهد رای ناپلئونی ربیعی و ماندن آخوندی در راه