ثبت‌نام طرح جديد ترافيک تا پايان سال


گروه اجتماعي: شمارش معکوس براي اجراي طرح ترافيک جديد در پايتخت آغاز شده است. بررسي طرح ترافيک جديد و تصويب آن در شوراي شهر طي هفته‌هاي گذشته حاشيه‌هايي داشت. هرچند اين طرح مرتبه اول از سوي هيات تطبيق فرمانداري به علت برخي مشکلات قانوني برگشت خورد، اما در نهايت تغييرات مورد نظر از سوي اعضاي شوراي شهر تهران در اين طرح لحاظ شد و اين طرح به تصويب فرمانداري نيز رسيد. در اين مدت مسئولان پليس نيز گاهي درباره زمان اجراي اين طرح صحبت‌هايي را مطرح کردند و در نهايت سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهور پيشنهاد اجراي آزمايشي طرح جديد ترافيک در ماه‌هاي نخست سال 97 را مطرح کرد. با اين حال به نظر مي‌رسد که مسئولان شهرداري تهران و اعضاي شوراي شهر اراده جدي دارند تا اين طرح را به صورت کامل از ابتداي سال آينده اجرايي کنند.
در اين ميان روز گذشته رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران درخصوص ثبت‌نام متقاضيان براي دريافت آرم طرح ترافيک گفت:‌ طي روزهاي آينده در خصوص ثبت نام اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد و سايت اعلام مي‌شود. محمد عليخاني در گفتگو با فارس درخصوص طرح ترافيک جديد شهرداري تهران گفت:‌ معاون حمل نقل ترافيک شهرداري تهران در جلسه کميسيون عمران شورا حضور يافت و در خصوص آخرين اقدامات صورت گرفته براي طرح ترافيک جديد توضيح داد. وي با بيان اينکه دوربين‌هاي خروج براي طرح در محدوده طرح ترافيک نصب شده است،‌ گفت:‌ کليدي‌ترين اقدام نصب دوربين‌هاي خروج بود که انجام شد.
رئيس کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران در خصوص ثبت‌نام متقاضيان براي دريافت آرم طرح ترافيک گفت:‌ از اين پس برنامه‌ها نرم‌افزاري است و مشکل خاصي وجود ندارد و طي روز آينده در خصوص ثبت نام اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد و سايت ثبت‌نام اعلام مي‌شود. وي درخصوص تعيين آئين‌نامه براي خبرنگاران براي دريافت آرم طرح ترافيک گفت:‌ آئين‌نامه در سال 96 تهيه نمي‌شود و احتمالاً در فروردين سال 97 اين آئين‌نامه تهيه مي‌شود. به گفته عليخاني، شهرداري پيشنهادات خود را به کميسيون حمل و نقل شورا مي‌آورد و در يک جلسه موضوع را جمع مي‌کنيم. عليخاني تأييد کرد:‌طرح ترافيک خبرنگاران تا پايان فروردين 97 اعتبار دارد.
از طرف ديگر هفته گذشته بود که رئيس پليس تهران با اعلام نصب دوربين‌هاي جديد در تهران گفت: آماده اجراي طرح ترافيک جديد از ابتداي سال آينده هستيم. سردار حسين رحيمي، با اشاره به طرح جديد ترافيک گفت: در جلسه‌اي که با معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران داشتيم به من اعلام شد که دوربين‌هاي جديد در خروجي‌هاي منطقه طرح نيز مانند ورودي‌ها نصب شده ولي هنوز به پليس تحويل داده نشده است. وي همچنين ادامه داد: پليس آمادگي کامل دارد پس از تحويل اين دوربين‌ها و تست اوليه طرح ترافيک جديد را از ابتداي سال ۹۷ اجرايي کند. رئيس پليس پايتخت تاکيد کرد: حتما پيش از اجراي طرح، اطلاع‌رساني کامل درخصوص زمان اجرا انجام مي‌شود. از طرف ديگر روز گذشته عضو هيات تطبيق فرمانداري تهران از تصويب بودجه 97 شهرداري در فرمانداري خبر داد. محمد قانبيلي با اعلام تصويب کليات بودجه 17 هزار و 430 ميليارد توماني شهرداري تهران در سال 1397 در هيات تطبيق فرمانداري، گفت‌: پس از اين که بودجه سال 97 شهرداري تهران در شوراي شهر تهران به تصويب رسيد، بودجه براي بررسي نهايي و بررسي تطبيقي به فرمانداري ارسال شد و در جلسه‌اي که با حضور اعضاي شوراي اسلامي‌شهر تهران و يکي از معاونان شهرداري برگزار شد، اين لايحه بودجه بررسي شد و خوشبختانه بدون کمترين ايراد به تصويب رسيد. وي با بيان اين که بودجه خوبي بسته شده بود، خاطر نشان کرد: تنها چند ايراد شکلي و جزئي داشت که مقرر شد براي اصلاحيه به شوراي شهر تهران باز گردانده شود تا اين ايرادت کوچک نيز برطرف شود.