بازی پینگ‌پونگی انگلیس


هنوز ماجراي حمله به سفارت ايران در لندن به نتيجه نرسيده که شاهد حمله جواني به محل اقامت سفير ايران در اين کشور اروپايي هستيم که گويا تابعيت اتريشي دارد. نگراني از اين است که اين رويکرد به دومينويي خطرناک تبديل شود. به همين دليل بايد بررسي‌هاي دقيقي صورت گيرد تا مشخص شود اين اقدامات هدفگذاري نشده باشد.
بيانيه رسمي‌پليس اتريش 
در اين رابطه پليس اتريش بيانيه‌اي رسمي‌منتشر کرد در اين بيانيه آمده است: در مورخ 11 مارس يکشنبه ساعت 23:30 دقيقه حادثه‌اي در مقابل اقامتگاه سفير ايران در Wenzgasse به وقوع پيوست.نيروي 23 ساله ارتش اتريش در حال انجام وظيفه به عنوان محافظ ساختمان اقامتگاه سفير بود که ناگهان متوجه فرد مشکوکي در نزديکي ساختمان شد. فرد مظنون دقايقي بعد به سوي اين نيروي ارتش حرکت کرد و چاقويي را از داخل کاپشن درآورد و به او حمله کرد. نيروي ارتش ابتدا خود را عقب کشيد و سعي کرد با استفاده از اسپري فلفل فرد مهاجم را متوقف کند که اين اقدام نتيجه‌اي در برنداشت. در حين درگيري در حالي که نيروي ارتش ثابت قدم مبارزه مي‌کرد، هر دو نفر روي زمين افتادند و آنگونه که تصاوير ويدئويي نيز تاييد مي‌کند، فرد مهاجم شروع به ضربه زدن با چاقو به وي مي‌کند. اين اقدام باعث شد تا چند گلوله از اسلحه سازماني نيروي ارتش شليک شده و مظنون احتمالي در اثر جراحات در همان محل کشته شود.فرد مهاجم مردي 26 ساله، اتريشي و مقيم وين بود.
 انگيزه و پيش زمينه اين اقدام کاملا مبهم بوده و تحقيقات گسترده و عميقي در حال حاضر توسط اداره مبارزه با تروريسم و حفاظت از قانون اساسي (توضيح: بخش اطلاعاتي وزارت کشور) در حال انجام است. چاقوي مهاجم ضبط شده و محل حادثه نيز از سوي پليس جنايي اتريش مورد بررسي قرار گرفته است.نيروي ارتش توسط آمبولانس به بيمارستان منتقل شده و مداوا بر روي بازوي دست او که در اثر حمله با چاقو زخمي‌شده انجام پذيرفته است. علاوه بر اقدام به موقع، داشتن جليقه ضدگلوله نيز باعث شد که بر وي جراحات عميق تري وارد نشود. وي نهايتا به بيمارستان منتقل شد.سخنگوي وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: نتشر کند و ما از دولت اتريش خواسته‌ايم اين موضوع را هرچه سريع‌تر پيگيري کند.
تماس با سفير اتريش
در اين رابطه بهرام قاسمي‌با بيان اينکه در تماسي که با سفير ايران در اتريش داشتم، اعلام شد که در پي اين اقدام خسارتي به محل اقامت سفير ايران در اتريش وارد نشده است گفت: بلافاصله بعد از اين اتفاق نيروهاي پليس اتريش در محل حاضر مي‌شوند.سخنگوي وزارت خارجه گفت: پليس همچنان در محل اقامت سفير ايران حضور دارد و هيچ‌گونه خسارتي به شخص سفير و محل اقامت آن وارد نشده است.قاسمي‌با بيان اينکه براساس برخي از گمانه‌زني‌ها و اقوال گفته مي‌شود که گويي اين فرد ضارب خارجي است ولي تابعيت اتريشي دارد، ادامه داد: ما از دولت اتريش خواسته‌ايم که هرچه سريع‌تر به اين موضوع رسيدگي کند و توجه بيشتر به حفاظت مکان‌هاي ديپلماتيک ايران در اين کشور داشته باشد.
خوش خدمتي دولت انگليس
اما دبير شوراي عالي امنيت ملي تعرض به سفارت جمهوري اسلامي‌ايران در لندن را خوش خدمتي دولت انگليس به خريد تسليحاتي ميلياردي وليعهد عربستان از اين کشور دانست که به شکل بسيار مفتضح آن انجام شد. علي شمخاني در حاشيه بازديد از مجتمع خدمات فناوري دانشگاه صنعتي شريف در مصاحبه با صدا و سيما، درباره علت انفعال پليس و دولت انگليس در تعرض به سفارت کشورمان در لندن گفت: اين بازي پينگ پونگي طراحي شده دولت انگليس بود که همزمان با سفر يکي از رهبران کشورهاي منطقه به لندن انجام شد.دريابان علي شمخاني تعرض به سفارت جمهوري اسلامي‌ايران در لندن را خوش خدمتي دولت انگليس به خريد تسليحاتي ميلياردي وليعهد عربستان از اين کشور دانست که به شکل بسيار مفتضح آن انجام شد.شمخاني در پاسخ به اظهارات ضد ايران و مقاومت اسلامي‌وليعهد عربستان گفت: در منطق و ادبيات سياسي منطقه‌اي ما، رژيم صهيونيستي، آمريکا بابت حمله به عراق و افغانستان و مروجان تروريسم در منطقه شرورند.وي افزود: رئيس جمهور اسبق آمريکا تلاش کرد لفظ شر را از رژيم اشغالگر قدس بردارد و در مقابل به کشورهايي که نوعاً تامين کننده صلح و ثبات در منطقه هستند اطلاق کرد.وي با اشاره به فرافکني وليعهد عربستان تاکيد کرد: اين خطا ناشي از کم عقلي است که زمان بايد پاسخ آن را به او بدهد.
علي شمخاني گفت: متاسفانه حکام سعودي در طول حيات سياسي خود با ترويج گروه‌هاي تکفيري، مرزهاي خونيني را در جهان اسلام ايجاد کردند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص ضرورت حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان بعنوان محور اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: يکي از نکات مورد تاکيد و مرکز ثقل اقتصاد مقاومتي ، شرکت‌هاي دانش بنيان است که عنصر اصلي و محوري ساماندهي وضعيت نيروهاي انساني متخصص محسوب مي‌شود .
وي گفت: جمهوري اسلامي‌ايران در 4 دهه انقلاب توسعه‌اي جهشي در حوزه نيروي انساني تحصيل کرده داشته است که به نظر مي‌آيد آنان بيش از آنکه مشکل باشند، راه حلند.
شمخاني افزود: همانطور که اين نيروهاي تحصيل کرده در مقطعي از جنگ، نيروي اساسي موجود و عامل اصلي برتري ايران بر صدام شدند امروز نيز اين نيروها که رقمشان 5 ميليون دانشجو است نيروي محرکه و لکوموتيو اصلي قطار اقتصاد ايران مي‌توانند باشند.
وي با اشاره به بازديد امروزش از دو مرکز علمي‌دانشگاهي خصوصي و دولتي گفت: در اين مراکز ظرفيت‌هاي بالايي در عرصه دانش بنيان ديدم که نه در جنبه کمي‌ بلکه در عمل توانسته‌اند قابليت‌هاي خوب و راه‌هاي بسيار مطلوبي براي ايجاد اشتغال و حل مسائل فني راهبردي ارائه دهند و با هزينه‌هاي حداقلي کارآمدي بسيار خوبي داشته باشند.
شمخاني افزود: از ديدن نيروي انساني شاغل در اين مراکز علمي‌خوشحال شدم بويژه آنکه ديدم دغدغه ملي جوانان که بايد حل معضلات علمي‌کشور باشد را کاملا مدنظر قرار دارند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به تزريق بيروني و غيربومي‌موضوعات فرعي مانند اينکه دغدغه‌هاي زنان کشورمان چيست اظهار داشت: بانوان کشورمان در حوزه‌هاي پيشرو علمي‌و فني همچون سايبري، ماهواره اي، موشکي و پهپادي کارهاي بسيار خوبي انجام مي‌دهند.
وي گفت: در‌ها بر روي مردان و زنانمان باز است تا افتخار بيشتري را نصيب انقلاب اسلامي‌ايران کنند.