دیدارهای حساس پرسپولیس و تراکتور در لیگ قهرمانان؛

یک پیروزی به موقع و بدون دردسر در بازی رفت با الوصل امارات باعث شد تا پرسپولیس علاوه بر اینکه حواشی باخت در دربی را فراموش کند در صدر گروه خود در آسیا قرار بگیرد‌. باخت در دربی باعث شد تا صدرنشین بی‌رقیب لیگ ایران با انتقاد روبه‌رو شود‌. برانکو با برد در بازی با الوصل و توجه به نظرات هواداران آرامش را به اردوی قرمزها برگرداند‌.
پرسپولیس حالا می‌خواهد با پیروزی در بازی امروز خود در خانه الوصل، پایانی خوش در سال ۹۶ برای خودش و هواداران رقم بزند‌. در گروه C لیگ قهرمانان آسیا سه تیم پرسپولیس، السد قطر و نسف قرشی ازبکستان شش امتیازی‌اند‌. با توجه به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به دلیل اینکه نتایج بهتری در تقابل با السد و نسف قرشی گرفته صدرنشین است‌. (در تقابل سه تیم باهم هر سه، سه امتیازی‌اند و پرسپولیس تفاضل بهتر دارد‌. )
به نظر می‌رسد رقابت اصلی در این گروه بین السد و پرسپولیس باشد، اما نسف قرشی را هم نباید فراموش کرد‌. در این شرایط پرسپولیس باید الوصل را در دوبی ببرد تا موقعیت خوب خود در گروه را حفظ کند‌. البته یک احتمال وجود دارد که پرسپولیس ببرد و صدر جدول را از دست دهد‌. در دیگر بازی گروه اگر السد موفق به شکست نسف قرشی شود با برد پرسپولیس، دو تیم پرسپولیس و السد ۹ امتیازی می‌شوند‌. در صورت هم امتیاز شدن دو تیم به بازی مستقیم نگاه می‌کنند و السد بالاتر قرار می‌گیرد‌.
قرمزها می‌خواهند با برد از دوبی برگردند‌. الوصل البته تیم چندان قدرتمندی نیست‌. این تیم که فصل گذشته در لیگ امارات دوم شد، در هر سه بازی قبلی خود در آسیا باخته و در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته است‌.


الوصل هر پنج بازی آخر خود در لیگ و آسیا را باخته است‌. از طرفی این تیم چند بازیکن مصدوم داشته که به تازگی از مصدومیت رها شده‌اند‌. احتمال دارد رودولفو آره‌باره‌نا، سرمربی آرژانتینی الوصل بازی با پرسپولیس را فدای بازی در لیگ کند‌. شنیده می‌شود الوصل با ترکیب اصلی خود پا به میدان نخواهد گذاست و پرسپولیس باید از این فرصت بهره ببرد‌.
برانکو در بازی رفت با نیمکت‌نشین کردن محسن ربیع‌خواه و بازی دادن به محسن مسلمان رضایت هواداران را جلب کرد‌. احتمالا پرسپولیس در بازی امروز با همان ترکیب بازی رفت بازی خواهد کرد‌. فرشاد احمدزاده، جلال حسینی، علیرضا بیرانوند و شجاع خلیل‌زاده چهار بازیکن تک اخطاره پرسپولیس‌اند که باید مواظب باشند محروم نشوند‌.
این بازی دومین تقابل دو تیم در لیگ قهرمانان آسیاست‌. در تک بازی دو تیم پرسپولیس برنده بوده است‌. الوصل دومین حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند‌. این تیم در اولین حضورش در لیگ قهرمانان با سایپا هم گروه بود و یک باخت و یک مساوی به دست آورد‌. پرسپولیس تا به حال هفت مرتبه مقابل اماراتی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته است‌. پنج برد، یک مساوی و یک باخت حاصل کار پرسپولیس برابر نمایندگان اماراتی در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود‌. پرسپولیس در این شش بازی ۱۹ گل زده و ۹ گل خورده داشت‌.
تراکتورسازی- الجزیره
تراکتورسازی شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا نداشته و با دو باخت و یک تساوی در انتهای گروه خود قرار دارد‌. این تیم در دور رفت حتی یک گل هم نزد‌.
با این وجود کار برای تراکتورسازی به پایان نرسیده است‌. تبریزی‌ها امروز میزبان الجزیره‌اند، این بازی اولین میزبانی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان است‌. تراکتورسازی با حمایت پرشورها می‌تواند به مسابقات برگردد‌. تراکتورسازی اگر این بازی را ببرد از الجزیره سبقت می‌گردد، در مرحله بعد هم می‌تواند به گرفتن الغرافه فکر کند‌.
کار برای تراکتورسازی تمام نشده و این تیم می‌تواند با یک برد به مسابقات برگردد‌. ارتوئرول سائلام از امروز باید هنر خود را نشان دهد‌. الجزیره با هدایت هنک تن کاته هلندی فصل گذشته قهرمان امارات شد‌. در بازی رفت مشخص شد تراکتورسازی توان بردن الجزیره را ندارد‌. تبریزی‌ها امروز منتظر گل اول تراکتور در آسیا هستند‌.
مهدی کیانی، دانیال اسماعیلی فر، عارف آغاسی، رضا شربتی و ارسلان مطهری پنج بازیکن تراکتورسازی هستند که در بازی‌های گذشته لیگ قهرمانان آسیا از داوران کارت زرد گرفتند و در صورتی که یک کارت زرد دیگر بگیرند، از حضور در مسابقه بعدی محروم می‌شوند‌. رضا شربتی به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تراکتورسازی مقابل الجزیره نیست، الجزیره هم چند بازیکن مصدوم دارد‌.
تراکتورسازی و الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا پنج بار باهم بازی کردند که تراکتورسازی به سه برد و یک باخت رسیده است‌. این دو تیم در سال ۲۰۱۶ هم گروه بودند که تراکتورسازی رفت و برگشت برنده شد‌. الجزیره آمار ضعیفی برابر ایرانی‌ها دارد. در ۱۵ بازی تنها یک برد آورده است‌. تراکتورسازی ۱۱ بار با تیم‌های اماراتی روبه‌رو شده که حاصل کارش پنج برد، دو مساوی و چهار باخت بوده است‌.