لیگ قهرمانان آسیا؛

استقلال امروز به مصاف العین امارات می‌رود‌‌. آبی پوشان تهرانی در صدر گروه قرار دارند‌‌. استقلالی‌ها همچنان از اتفاقات بازی رفت با العین عصبانی‌اند‌‌. تیم آماده و متحد استقلال فاصله‌ای با انتقام گرفتن از العین نداشت، اما قضاوت بحث برانگیز بن یعقوب، داور مالزیایی، مانع برد استقلال شد‌.
استقلال مقابل العین یک مانع بزرگ پیش روی خود دید؛ داور مالزیایی، وگرنه هم اکنون در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا هفت امتیازی بود‌‌. در آسیا عملکرد آبی‌ها فوق العاده بوده است‌‌. استقلال که در گروه دشواری قرار دارد با پنج امتیاز از سه بازی سخت، صدرنشین گروه D است و امروز برای ادامه صدرنشینی می‌خواهد العین را در تهران شکست دهد‌. برد در بازی امروز برای استقلال جنبه انتقامی هم دارد؛ هم انتقام ناداوری بازی رفت را بگیرد و هم اینکه باخت شش بر یک فصل گذشته را جبران کند‌‌. تماشاگران استقلالی برای اولین بار در این فصل فرصت حضور در ورزشگاه آزادی را پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود استقبال خوبی از این بازی شود‌. استقلال با وینفرد شفر به تیم ایده‌‎آل هواداران تبدیل شده است‌‌. تیمی که دربی را برد و در آسیا هم صدرنشین گروه مرگ است‌‌. در این گروه فاصله بین تیم‌ها بسیار کم است، الهلال فینالیست فصل گذشته تنها دو امتیاز کسب کرده و لغزش هر تیم می‌تواند باعث حذفش شود‌‌. بازی‌های دور برگشت قطعا سخت‌تر و فشرده‌تر از بازی‌های دور رفت خواهد بود، استقلال اما این فرصت را دارد که دو بار در آزادی با تیم‌های العین و الریان قطر بازی کند‌‌. کسب دو برد خانگی صعود استقلال را تضمین می‌کند‌‌. آبی‌ها اگر امروز العین را ببرند گام بلندی در راه صعود برمی‌دارند‌.
العین در فصل گذشته در لیگ امارات چهارم شد و با کنار گذاشتن الاهلی (تیم سوم لیگ) از لیگ قهرمانان آسیا، مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرد‌‌. العین آن فصل صدرنشین لیگ امارات است‌‌. هدایت این تیم برعهده زوران مامیچ کروات است‌‌. برادران عبدالرحمان، مارکوس برگ سوئدی و کایوی برزیلی ستون‌های اصلی تیم‌اند‌‌. محمد عبدالرحمان که در بازی رفت محروم بود امروز بازی می‌کند‌‌. کایو البته مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد‌.
العین در بازی‌های قبلی خود در آسیا سه تساوی کسب کرده و قطعا تمام تلاش خود را می‌کند تا حداقل یک امتیاز بگیرد‌‌. استقلال هم نسبت به بازی اول خود با العین تغییراتی خواهد داشت‌‌. مجید حسینی مصدوم شده و پژمان منتظری جای او را خواهد گرفت‌‌. محسن کریمی، پادووانی، بهنام برزای و مهدی قائدی دیگر مصدومان استقلال‌اند‌.


در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا استقلال و العین شش بار با هم بازی کردند که در سه دیدار برد با استقلال بوده و دو بار العین برنده شده و یک بار هم دو تیم مساوی کردند‌‌. استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰ بار با تیم‌های اماراتی بازی کرده است که حاصلش ۷ برد، ۸ تساوی و پنج باخت بوده است‌‌. العین تاکنون ۲۵ بار برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته است، ۹ بار پیروز شده و ۵ بار تیم‌های ایرانی موفق به برد شده‌اند‌‌. استقلال هشت گل به العین زده و ۱۱ گل دریافت کرده است‌‌. تیم‌های ایرانی اماراتی ۸۱ بار در آسیا باهم بازی کردند که ۳۳ برد به ایرانی‌ها رسیده، ۲۳ بار اماراتی‌ها برنده بودند، ۲۵ بازی هم مساوی شده است‌.
ماموریت ویژه ژنرال در امارات
شاگردان قلعه‌نویی امروز در حالی به مصاف قعرنشین گروه خود در آسیا می‌روند که امید زیادی به پیروزی در این دیدار دارند‌‌.
در آغاز دور برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز ذوب‌آهن اولین نماینده از کشورمان خواهد بود که در مقابل رقیب اماراتی خود قرار می‌گیرد‌‌. شاگردان قلعه‌نویی که دور رفت را با دو پیروزی داخل خانه و یک شکست مقابل الدحیل قدرتمند به پایان رساندن امید زیادی دارند تا در امارات الجزیره را شکست دهند، این دو تیم در حالی برای چهارمین بار به مصاف هم می‌روند که دو پیروزی و یک شکست در دیدار‌های گذشته نصیب نماینده کشورمان شده است‌.
آمار و ارقام دیدار رفت نشان می‌دهد که سبزپوشان اصفهانی در امارات کار چندان دشواری را نخواهند داشت، مرتضی تبریزی که در بازی رفت دبل کرد امید اول ذوب‌آهن برای گلزنی به حساب می‌آید‌‌. در آن سوی میدان سباستین تالیابو، گلزن خبره آرژانتینی تیم الوحده در کنار ژوژاک مجارستانی چند روز پیش مقابل الفجیره خوش درخشیدند تا با روحیه‌ای بالا برای مصاف امروز تیم‌شان آماده شوند‌‌. نام‌آشناترین بازیکن این تیم هم اسماعیل مطر کهنه‌کار است که سال‌ها سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی امارات را در کارنامه فوتبالی خود دارد‌.
مشکل بزرگ ذوبی‌ها در این میان نداشتن یک مهاجم با خصوصیات لازم روی نیمکت است و به جز تبریزی و کی‌روش مهاجم دیگری با این مشخصات در تیم وجود ندارد‌‌. در همین راستا با توجه به مصدومیتی که برای کی‌روش پیش آمده احتمال دارد او به دیدار هفته چهارم آسیایی تیمش مقابل الوحده نرسد و در این صورت قلعه‌نویی در چینش ترکیب تیمش به مشکل خواهد خورد‌.
الوحده امارات که فصل قبل در گروه پرسپولیس در جایگاه چهارم قرار گرفت این فصل نیز در انتهای گروه B قرار گرفته است و به نظر نمی‌رسد که نماینده کشورمان امروز برای رسیدن به سه امتیاز کار دشواری داشته باشد‌‌. دیدار دو تیم الوحده و ذوب‌آهن امروز از ساعت 18:30 در امارات آغاز می‌شود‌.