گیر جدید به نجفی

آفتاب یزد-گروه اجتماعی: شهرداری تهران مراسمی را با عنوان "همایش بزرگ بانوان شاغل شهرداری" در برج میلاد تهران برگزار کرد که نجفی هم در آن حضور داشت و سخنرانی کرد. بعضی از خبرنگاران و چهره‌های منتقد دولت، با انتشار فیلمی از آن همایش، از حضور نجفی در مراسم انتقاد کردند. بر اساس فیلمی که منتشر شده، یک گروه موسیقی متشکل از نوازندگان زن هم‌خوانی می‌کنند و شماری دیگر از دختران کم سن و سال روی سن به صورت سنتی می‌رقصند. به گفته منتقدان شهرداری تهران، نجفی هنگام اجرای موسیقی در مراسم حضور داشته است. در پی واکنش‌ها به حضور شهردار تهران در این مراسم، نجفی در دستوری خطاب به نهادهای زیرنظر خود نوشت: «ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزا است، اسلام دین شادی، نشاط و زندگی است، اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.» اما همه ماجرا به همین اظهار نظرها ختم نشد تا جاییکه دادستان کل کشور هم به دادستان تهران دستور تعقیب و پیگیری لازم و برخورد قانونی با کسانی که آنها را هنجارشکنان و متخلفین خواند، داد. متن دستور دادستان کل کشور بدین شرح است: «حسب اطلاع؛ مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش‌های برج میلاد برگزار گردیده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است. ضمن ابراز تاسف مقتضی است به‌قید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.»
به همین دلیل یک منبع مطلع در شهرداری تهران درباره این مراسم می‌گوید: «گروه اجرا کننده این برنامه حرکات موزون در سالن برج میلاد متشکل از کودکان زیر هشت سال بودند. آنها از گروه "حرکت آلترناتیو" هستند؛ این گروه تاکنون برنامه‌های متعددی از جمله در تالار وحدت داشته است.»

جوسازی کاذب بداخلاقان بهانه‌جو


فاطمه راکعی، سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران هم در واکنش به فیلم منتشر شده از مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران تاکید کرد که این دخترها به سن تکلیف نرسیده بودند و همگی زیر ۹سال بودند. وی به شهرنوشت گفت: «در حالی که در کشور ده‌ها گروه هنری در جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف و بر اساس آداب و رسوم اقوام ایرانی، حرکات هنری در برنامه‌های رسمی انجام می‌دهند و بارها چنین برنامه‌هایی از رسانه ملی نیز پخش شده، بداخلاقان بهانه‌جو به جوسازی کاذب در این خصوص پرداختند. وی خاطرنشان کرد: «این حرکات نه رقص است و نه توسط دختران بالغ انجام شده و گل‌افشانی و انجام حرکات هنری چند دختربچه نه جرم و نه گناه است. البته شاید بهتر بود این دختربچه‌ها تنها گُل‌افشانی کنند و قراری که با گروه هنری نیز گذاشته شده بود، همین بود و در این صورت، کسانی که مترصد هر فرصتی برای تخریب هستند، این امکان را پیدا نمی‌کردند.»

موج‌سواری رسانه‌های محافظه‌کار
ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که متوجه می‌شوید پیش‌تر نیز خبرگزاری صداوسیما به تمجید و تایید این گروه که نام آنها "حرکت آلترناتیو" است پرداخته بود. اما ساعاتی پس از انتقاد رسانه‌های محافظه‌کار از گروه آلترناتیو و لو رفتن این خبر، خبر مذکور به سرعت از روی سایت خبرگزاری صدا و سیما برداشته شد!
به نظر می‌آید که بیشتر هدف چنین رسانه‌هایی تخریب تیم اصلاح‌طلب شهرداری تهران باشد تا انتقاد سازنده، چرا که حرکات سنتی چند کودک که هنوز به سن تکلیف نرسیده‌اند نمی‌تواند دلیل منطقی‌ای جز سنگ‌اندازی جلوی پای شهرداری محمد علی نجفی داشته باشد. حالا باید منتظر اقدامات قضایی درمورد این ماجرا بود.