آمریکا: مخالفان سوریه دیگر قادر به براندازی نظام اسد نیستند

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرد، مخالفان سوریه دیگر قادر به براندازی نظام بشار اسد نیستند و با توانمندی نظامی ارتش سوریه که هر روز هم ادامه دارد غلبه بر نیروهای نظام سوریه برای مخالفان سخت‌تر شده است.
به گزارش شبکه روسیا الیوم، "دن کوتس"، رئیس سیا در گزارشی که در سایت کمیته امور نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا منتشر شده، گفته است: مخالفان مسلح سوریه طی هفت سال جنگ و درگیری مسلحانه توانایی‌های خود را از دست داده‌اند و دیگر قادر به براندازی نظام سوریه نیستند.
وی تاکید کرد، درگیری، توازن را به نفع نظام سوریه تغییر داده به طوریکه روسیه و ایران توانسته‌اند موقعیت خود را در داخل سوریه قوی‌تر کنند.
رئیس سیا افزود: مخالفان مسلح سوریه به مدت هفت سال است که فعالند اما دیگر یارای براندازی نظام بشار اسد یا غلبه بر نیروهای نظامی سوریه را که به لحاظ تعداد و تجهیزات برتری یافته‌اند، ندارند.


کوتس ادامه داد، مسکو شاید هرگز نتواند بشار اسد را وادار به موافقت با راهکار سیاسی برای کناره‌گیری از قدرت کند چراکه به تصور اسد، این مذاکرات او را ضعیف خواهد کرد مگر اینکه خود روسیه بخواهد اسد را برکنار کند.
وی تاکید کرد: اسد شاید در مذاکرات صلح شرکت کند اما احتمال نمی‌رود از قدرت کنار برود یا چشم‌پوشی‌های مهمی به نفع مخالفان داشته باشد.
کوتس همچنین اشاره کرد: نیروهای داعش به رغم شکست‌های سنگینی که در سوریه متحمل شده‌اند به حملات خود در طول سال 2018 ادامه خواهند داد.
در این راستا رئیس اداره اطلاعات در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد، مخالفان سوریه از هم پراکنده هستند و بعید است بتوانند قدرت خود را بازیابند.در گزارش رابرت اشلی، رئیس اداره اطلاعات در وازتخانه مذکور آمده، گروه‌های مخالف در سوریه در ناامیدی به سر می‌برند.
از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور حقوق ماهانه 10 هزار نیروی مخالف سوری را پرداخت می‌کند و می‌خواهد این تعداد را به 65 هزار تن افزایش دهد.
به گزارش شبکه خبری المیادین، در گزارش صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده است: این وزارتخانه حقوق ماهانه 10 هزار نیرو از گروه‌های هم‌پیمان در سوریه را پرداخت می‌کند و می‌خواهد تا پایان سال میلادی جاری این تعداد را به 65 هزار تن افزایش دهد.
در این گزارش آمده است: فرماندهی ارتش آمریکا اموالی را به گروه‌های مخالف سوری اختصاص می‌دهد. این اموال شامل 10 هزار نیرو از نیروهای شریک ماست و حقوقشان بین 200 تا 400 دلار در ماه است.
قرار است این تعداد در سال آینده به 60 تا 65 هزار تن برسد و 30 هزار تن از آن‌ها مسوولیت اجرای عملیات علیه داعش را برعهده خواهند داشت. 35 هزار تن دیگر نیز ماموریت امنیت در مناطق آزاد شده را برعهده خواهند داشت.
ائتلاف آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد نیروهایی را برای حمایت از مرزها در مناطق شمال سوریه تشکیل دهد.
سایر اخبار این روزنامه
هیات دولت با امهال جرایم تسهیلاتی کشاورزان زلزله زده منطقه ارسباران موافقت کرد دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه: ایران و ترکیه آماده استفاده از پول ملی در معاملات مشترک هستند تحلیل سیاسی هفته تظاهرات گسترده در لندن علیه ولیعهد سعودی و دولت انگلیس وزیر ارتباطات: اینترنت گران نمی‌شود یک گروه عراقی: آمریکا را از در بیرون می‌کنیم از پنجره می‌آید وزیر خارجه پاکستان: همکاری با آمریکا اشتباه بود آمریکا: مخالفان سوریه دیگر قادر به براندازی نظام اسد نیستند افشای نقشه موساد برای ترور15 دانشمند هسته‌ای ایران بوش: ترامپ باعث می‌شود من خوب به نظر برسم! بسته‌های تخفیف 10 تا 30 درصدی برنامه‌های نوروزی باغ کتاب فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم در اسفند ماه سال 96 وزارت آموزش و پرورش: مدارس تا 28 اسفند باز است یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام 25 اسفند در وین برگزار می‌شود زلزله 4/5 ریشتری حوالی کهنوج کرمان را لرزاند سقوط هواپیمای نظامی روس در سوریه، با 39 کشته با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛ امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر به ارزش 700 میلیون دلار