یک گروه عراقی: آمریکا را از در بیرون می‌کنیم از پنجره می‌آید

سخنگوی جنبش مقاومت «عصائب اهل الحق» عراق با اشاره به اینکه حضور نظامی آمریکا در این کشور، هیچ دلیل قانون ندارد، گفت که مردم عراق آمریکایی‌ها را از در بیرون کردند و حال آنها می‌خواهند از پنجره وارد شوند.
به گزارش «خبرگزاری فارس»، «لیث العذاری» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، تاکید کرد که هیچ دلیل قانونی برای حضور نیروهای آمریکایی در کشور ما وجود ندارد.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «موازین نیوز» اظهار داشت: حضور نیروهای آمریکایی پس از پیروزی بر داعش دیگی هیچ توجیهی ندارد و نقض قانون اساسی کشور است. حضور آمریکا در خاک عراق، تجاوز به حاکمیت این کشور و رد خواست ملت عراق است که مخالف حضور نیروهای خارجی در کشورند.
العذاری تصریح کرد: گروه‌های مقاومت عراق، برای مقابله با هرگونه حضور خارجی‌ها، استدلال قانونی دارند. آمریکایی‌ها تلاش‌ می‌کنند که از غفلت ملت عراق که آنها را در سال 1390 از در اخراج کردند، سوء استفاده کنند و با این بهانه‌های واهی از پنجره بار دیگر وارد کشورمان شوند.


اقلیم کردستان عراق: کاهش بودجه‌ را نمی‌پذیریم
سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق با تاکید بر برگزاری نشستی میان مسئولان اقلیم با نمایندگان کرد در مجلس عراق درباره مساله کاهش سهم اقلیم از بودجه سال جاری، اعلام کرد که اربیل این کاهش بودجه را نمی‌پذیرد.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سفین دزه‌ای، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست مشورتی میان مسئولان اقلیم با نمایندگان کرد در مجلس عراق برگزار شد، گفت: نشست اخیر با هدف رایزنی درباره مساله بودجه و اتخاذ موضع‌گیری درخصوص آن و مساله کاهش سهمیه اقلیم در بودجه و تاثیرات آن بر این منطقه برگزار شد.
مجلس عراق اخیرا در قانون بودجه سهم اقلیم کردستان را از 17 درصد کل بودجه به 12 درصد کاهش داد که این امر با اعتراض شدید کردها مواجه شد. گفته شده پس از اعتراض کردها، مجلس با افزایش بودجه اقلیم تا 14 درصد هم موافقت کرده اما اقلیم کردستان همچنان این مقدار را ناکافی می‌داند.
سایر اخبار این روزنامه
هیات دولت با امهال جرایم تسهیلاتی کشاورزان زلزله زده منطقه ارسباران موافقت کرد دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه: ایران و ترکیه آماده استفاده از پول ملی در معاملات مشترک هستند تحلیل سیاسی هفته تظاهرات گسترده در لندن علیه ولیعهد سعودی و دولت انگلیس وزیر ارتباطات: اینترنت گران نمی‌شود یک گروه عراقی: آمریکا را از در بیرون می‌کنیم از پنجره می‌آید وزیر خارجه پاکستان: همکاری با آمریکا اشتباه بود آمریکا: مخالفان سوریه دیگر قادر به براندازی نظام اسد نیستند افشای نقشه موساد برای ترور15 دانشمند هسته‌ای ایران بوش: ترامپ باعث می‌شود من خوب به نظر برسم! بسته‌های تخفیف 10 تا 30 درصدی برنامه‌های نوروزی باغ کتاب فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم در اسفند ماه سال 96 وزارت آموزش و پرورش: مدارس تا 28 اسفند باز است یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام 25 اسفند در وین برگزار می‌شود زلزله 4/5 ریشتری حوالی کهنوج کرمان را لرزاند سقوط هواپیمای نظامی روس در سوریه، با 39 کشته با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛ امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر به ارزش 700 میلیون دلار