زندان در انتظار دبیرکل کارگزاران سازندگی

ایلنا- با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به یک سال حبس محکوم شد. سایت حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد حکم دادگاه انقلاب شعبه ١۵ به ریاست قاضی صلواتی برای غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران ابلاغ شد. بنابر شکایت سازمان اطلاعات سپاه، مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام برای غلامحسین کرباسچی یک سال حبس حکم صادر شده است.
غلامحسین کرباسچی دراین باره گفت: یکی از نهادهای امنیتی از مجموعه سخنرانی‌هایم در طول سال‌های اخیر و برخی عکس‌هایی که از آقایان خاتمی و موسوی در صفحه اینستاگرام منتشر کرده بودم، گزارشاتی تهیه و آنها را مصداق تبلیغ علیه نظام عنوان کرده بود. وی ادامه داد: ۲۰ روز پیش در دادگاه حاضر شدم و یک دفاع نیم ساعته انجام دادیم و روز گذشته حکم را صادر کردند.
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: تبانی و مواردی دیگر را نیز جزو اتهاماتم عنوان کرده بودند که دادستانی آنها را نپذیرفت و برای آنان قرار منع تعقیب صادر شد. وی ادامه داد: برای این جرم در قانون حداقل و حداکثری در نظر گرفته شده که از سه ماه تا یک سال است که قاضی صلواتی حکم یک سال حبس را صادر کرد. کرباسچی در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضی به حکم صادره انجام داده است یا خیر، گفت: بله ما اعتراض کردیم و گفته‌ایم که حکم را قبول نداریم.