به غرب اعتماد نکنید، به وعده‌ها عمل کنید

به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با ‌اشاره به وضعیت دنیای کنونی، گفت: وقتی به ظاهر دنیا نگاه می‌کنیم، مجامعی مانند سازمان ملل، شورای امنیت و نهادهای طرفدار مظلومان و حتی گروه حمایت از حیوانات وجود دارد.
وی افزود: اما وقتی به باطن دنیای امروزی نگاه می‌کنیم سه اصل زورگویی، ریاکاری و دروغگویی در حد اعلا حاکم است، عجیب این است که مردم  دنیا آرام آرام عادت کردند و این مسائل را پذیرفتند، آمریکا از آن طرف دنیا به این سر دنیا می‌آید و می‌گوید چرا می‌خواهید بمب اتمی بسازید در حالی که هزاران بمب اتمی در زرادخانه‌های خود دارند.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: این کشورها انواع موشک‌ها را دارند اما به ایران اسلامی فشار وارد می‌کنند که چرا برای دفاع از خود موشک دارد، معنا ندارد که آنها هر چه می‌خواهند داشته باشند اما ما برای دفاع هم چیزی نداشته باشیم، دشمنان می‌گویند ایران باید ضعیف باشد تا حاکمیت آنها بر منطقه و جهان محفوظ بماند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره مسائل دفاعی و موشکی ایران، ابراز داشت: وزیر خارجه فرانسه و دیگران به خود اجازه می‌دهند درباره مسائل ایران به راحتی صحبت کنند و می‌خواهند زورگویی کنند.


این مرجع تقلید با ‌اشاره به دروغگویی جریان استکبار عنوان کرد: همه می‌دانند که عراق توانست شر داعش را کم کند و ایران در این زمینه نقش مؤثری داشت، همه می‌دانند که حزب‌الله و ایران در سوریه نقش مهمی در مبارزه با داعش داشتند اما برخی کشورها می‌گویند ایران را متهم می‌کنیم که حامی تروریسم است در حالی که خود اعتراف کردند داعش را به وجود آوردند.
وی خاطرنشان کرد: حامیان واقعی تروریسم وقاحت و دروغ را به حدی رساندند که خود را ضد تروریسم دانسته و ایران و حزب‌الله را حامی تروریسم معرفی می‌کنند، استکبار و غرب به دروغ خود را مدافع مظلومان معرفی می‌کنند اما کجا از حق مظلومان دفاع کردند؟
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: سال‌ها اسلحه عربستان را تأمین کردند تا یمن ویران شود اما در حرکتی مضحکانه تکه آهنی را نشان دادند که ایرانی‌ها به یمن موشک می‌دهند، زورگویی، ریاکاری و دروغگویی تا چه حد؟ دنیا آرام آرام عادت کرده و کسی قبح و زشتی این مسائل را نمی‌گوید که چرا همه باید ضعیف و رعیت و کشورهای دیگر قوی و ارباب باشند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مذاکره در زمینه موشکی را بی‌معنا دانست و گفت: می‌گویند که درباره مسائل موشکی و دفاعی مذاکره شود، چرا باید در این زمینه مذاکره صورت گیرد؟ چرا این کشورها از خود شروع نمی‌کنند؟ فرانسوی‌ها و غرب به منافقان که تروریست واقعی هستند جا دادند  و دفاع می‌کنند و امکانات می‌دهند در حالی که هزاران نفر را ترور کردند.
این مرجع تقلید افزود: نسبت به دنیای کنونی که این گردن کلفت‌ها بر آن حاکم هستند باید بدبین بوده و اعتماد نکنیم و الا ضربه خواهیم خورد چون به صورت کلی نمی‌توان جلوی کار آنها را گرفت مگر اینکه بشریت در برابر زورگویان قیام کنند و آنها را سر جای خود بنشانند.
به گزارش رسا، آیت‌الله نوری همدانی نیز در درس خارج که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر دشمنان اسلام، کفار، استکبار و صهیونیست‌ها پیشنهاداتی دارند اما قبول کردن این پیشنهاد خلاف عزت اسلامی است باید پرهیز کرد چرا که قبول کردن خواسته‌های مخالف عزت اسلامی در واقع نوعی سلطه پذیری است. وی با‌اشاره به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران، گفت: این شخص با سران استکبار رابطه بسیار خوبی دارد و به عربستان موشک می‌فروشد که آل‌سعود با همین موشک‌ها مردم یمن را به خاک و خون کشیده است.
آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: وزیر خارجه فرانسه که با فروش موشک سبب کشتار هزاران یمنی بی‌گناه به دست آل‌سعود شده به ایران سفر کرد تا بتواند درباره مسائل دفاعی و موشکی ایران اهداف استکبار را پیگیری کند اما خوشبختانه مأیوس برگشت و دید که مسلمانان ایرانی عزت اسلامی را حفظ می‌کنند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با ‌اشاره به اظهار نظر برخی مسئولان، اظهار داشت: برخی مسئولان تصور می‌کنند چون که مردم به آنها رأی دادند، هرچه که گفتند باید همان باشد و کسی حق اظهار نظر ندارد، در حالی که رأی مردم به معنای چک سفید دادن به مسئولان نیست.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رأی گرفتن بدان معنا نیست که انسان هرگونه خواست عمل کند بلکه باید بر اساس قانون اساسی کارها پیش رود، مردم بر اساس نظام و قوانین به افراد رأی می‌دهند تا به قوانین عمل کنند، مسئولان باید به وعده‌هایی که به مردم دادند عمل کنند. وی افزود: مردم دغدغه‌های خود را با ما در میان می‌گذارند و می‌گویند که می‌خواهیم گرانی و بیکاری از بین برود، مسئولان وعده دادند که این مشکلات را حل کنند از این رو نمی‌توانند بگویند که دیگران حرفی نزنند و هرگونه که خواستند برخورد کنند.
آیت‌الله نوری همدانی خطاب به مسئولان گفت: مردم به این جهت به شما رأی دادند که به وعده‌های خود عمل کنید اما گفتید و عمل نکردید، مردم رأی دادند که زندگی خوبی داشته و مشکل معیشتی نداشته باشند اما روز به روز شاهد گرانی هستیم. وی همچنین با ‌اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه  آن روز که نماز جماعت را در قدس بخوانید ‌به‌زودی خواهد آمد، افزود: اخیرا ترامپ اعلام کرده که می‌خواهند سفارتخانه آمریکا را از تل‌آویو به قدس بیاورند، تقابلی این چنین بین اسلام و کفر وجود دارد، در جنگ خیبر و خندق هم چنین برخوردی وجود داشت و این‌ها بقایای بنی‌نضیر هستند، از این رو باید بیدارباشیم و امیدواریم که فرمایش رهبر انقلاب هرچه سریع‌تر محقق شود.