خرید اتوبوسی ارز!

سخنگوی دولت یازدهم درباره اینکه گفته مي‌شود دولت سربالا پاسخ سوالاتی نظیر بازار ارز را می‌دهد، بیان کرد: دولت سربه‌زیر است و تلاش دارد حباب ارز را از بین ببرد در حالی که می‌دانیم اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند برای خرید ارز.
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با بیان این که تشکیک در آمارهای مرکز آمار درست نیست، اظهار کرد: بعضی از رسانه‌ها می‌گویند آمار مرکز آمار که درست نیست، این آمار دادن‌های اشتباه تشکیک در آمار نظام است که قابل پیگیری است. برخی از رسانه‌ها ادعای انقلابی بودن از زبانشان آویزان است و با سیاه‌نمایی آماری را نشان می‌دهند. بله ما کاستی‌هایی داریم ولی چرا هی تکرار می‌کنند اقتصاد ما خراب است وضع درست نیست خب این‌ها هم حرف‌هاي ترامپ را تکرار می‌کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از نشست خبری خود درباره شروط وزیر امور خارجه فرانسه و واکنش ایران گفت: ما بارها گفته‌ایم برجام غیرقابل تغییر است و اروپایی‌ها هم تایید کردند. معاون رئیس‌جمهورادامه داد: بعضی جاها اروپایی‌ها حرف‌هایی دارند که اگر این بحث در بخش بنیه دفاعی است گفته‌ایم که این بحث قابل گفت‌وگو نیست و از کسی اجازه نمی‌گیریم و قطعا از منافع خودمان دفاع می‌کنیم. مگر به فرانسوی‌ها نگفتیم که شما نباید در منطقه حضور داشته باشید، مگر به امریکا و انگلیس نگفتیم که حق فروش سلاح ندارید، نظام و دولت یک پارچه هستند سیاه‌نمایی دولت سیاه نمایی نظام است.
اختلافی بین دولت و نظام نیست


نوبخت با بیان اینکه رهبری از وزیر امور خارجه تمجید کردند، اظهار داشت: اختلافی بین دولت و نظام نیست. ما غنی سازی را در داخل داریم و این کار را تا 4 درصد انجام می‌دهیم. وی تاکید کرد: اگر ترامپ کار اشتباهی انجام دهد در مدت زمان کوتاهی به غنی‌سازی 20 درصد خواهیم رسید. مواضع ما مشخص است و به همه حقوق خود در این راستا رسیدیم و دنیا می‌داند چه کسی همه چیز را صادقانه بیان کرد و چه کسی زیر توافقات خود زد. رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. واقعیت این است که بیش از یازده هزار و 650 میلیارد تومان برای خرید گندم پرداخت کردیم که با تاخیر به گندم‌کاران پرداخت شد. خرید تضمینی فعلا با قیمت هزار و 300 تومان خریداری خواهد شد. نوبخت درباره اعلام وصول استیضاح وزرای راه و شهرسازی گفت: اگر منظور این است که از دولت در خصوص این حق مجلس می‌پرسید می‌گویم حق مجلس است. اما اگر می‌گویند که عملکرد آن‌ها این است که توانستند وظایف خود را انجام ندهند، نظر دولت مخالف مجلس است. او یادآور شد: مگر همین وزیر برای نوسازی ناوگان هوایی مورد تمسخر و هجمه قرار نگرفت؟ دیدید که برجام به سرانجام رسید وزیر راه قرار داد خرید 200 دستگاه هواپیما را بست و یازده فروند را وارد کرد و یا آقای دکتر ربیعی هنگامی که از کارگران صحبت می‌کند متوجه می‌شوید که از ته دل صحبت می‌کند نگران کارگران و بازنشستگان است. سخنگوی دولت ادامه داد: هفته پیش دیدید که آقای ربیعی به میان بازنشستگان رفت، باید چنین وزرای را تکریم کرد. نوبخت ادامه داد: شما در نشست آقای رئیس‌جمهور دیدید که پرسیدند چرا رکود؟ این درست. مردم آخرین ورژن اعتماد خود را در انتخابات نشان دادند. دولت از دو وزیر خود دفاع می‌کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای جهانگیری گفت جلسات ستاد مبارزه با فساد چند ماهی است تشکیل نمی‌شود و دلیل ان اتفاق چیست، گفت: این را نمی‌دانم چرا این جلسات تشکیل نمی‌شود، شاید گاهی اوقات من هم وقت نکنم که در این جلسات شرکت کنم. دلیل را می‌پرسم و می‌گویم. سخنگوی دولت در خصوص مطرح شدن دوباره استعفای معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از جابه‌جایی‌ها در دولت گفت: این سخنان غیرواقعی است و به دفعات هم تکرار شده است. نمی‌دانم چرا این تلاش‌ها انجام مي‌شود وقتی کلمات در رسانه‌ها تقطیع می‌شود نشان دهنده آن است که در اردوگاه انتخابات باقی مانده‌اند و به قول آقای رئیس‌جمهور یک قدم هم جلو نیامدند. نوبخت تاکید کرد: دکتر جهانگیری چهره محبوب فهیم دولت است، ایشان یک شخصیت ویژه و ممتاز است و همه به او احترام می‌گذارند
پشت پرده موسسات مالی غیر مجاز چه کسانی اند؟
نوبخت درخصوص معرفی عاملان موسسات مالی غیرمجاز گفت: قوه قضائیه باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کند البته سران سه قوه ورود کرده‌اند و جلساتی دارند برای جبران آثار این مساله. اما مشخص است که چه کسانی پشت پرده موسسات مالی غیر مجاز هستند. به خاطر دارم زمانی دکتر سیف از وجود مؤسسات خبر داد و گفت اگر دست بزنیم مشکلات بیشتری به وجود می‌آید. بله این موضوع را می‌شود زیر فرش قائم کرد اما آقای دکتر سیف کار بزرگی انجام داد. وی درباره اینکه گفته مي‌شود دولت سربالا پاسخ سوالاتی نظیر بازار ارز را می‌دهد، بیان داشت: دولت سربزیر است و تلاش دارد حباب ارز را از بین ببرد در حالی که می‌دانیم اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند برای خرید ارز. نوبخت در مورد زمان پایان پروژه‌های ناتمامی که تعدادش به 71 هزار مورد رسیده، تصریح کرد: چون منابع دولتی ناکافی است آمدیم از بخش خصوصی کمک گرفتیم که زودتر تمام شود. سخنگوی درباره عدم برخوردای 2 هزار خانوار زلزله کرمانشاه از کانکس بیان داشت: حدود 1700 میلیارد تومان از پولی که دولت در سال جاری برای جبران حوادث غیرمترقبه داده است بخشی از آن مربوط به زلزله و کرمانشاه بوده است. تعداد کانکس‌های ارائه شده قابل ملاحظه است و ممکن است عده‌ای مستاجر باشند و بخواهند کانکس دریافت کنند.