برانکو: رضاییان را همان ابتدای فصل بخشیدم

سرمربی پرسپولیس می‌گوید عملکرد خوب خط دفاعی یکی از عوامل اصلی موفقیت این تیم در فصل بوده است‌. او همچنین گفت به شایعات مبنی بر اینکه می‌خواهند پرسپولیس را قهرمان کنند، می‌خندد‌.
برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی با ایسنا به مسایلی همچون جدایی رامین رضاییان از پرسپولیس و همین‌طور شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم پرداخته است‌.
مشکل شما و رامین رضاییان از کجا شروع شد؟
من هیچ چیز برای بخشیدن ندارم‌. اگر قرار بود رامین را نبخشم که اصلا به تیم برنمی‌گشت‌. رامین بازیکن پرسپولیس بود و قراردادش با این باشگاه به پایان رسید و به ترکیه رفت‌. او حق داشت راه خودش را انتخاب کند‌. کاملا قانونی و شرعی می‌توانست درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد‌. من اصلا حق ندارم از این موضوع ناراحت شوم‌. اما اینکه رامین هیچ ارتباطی با باشگاه برقرار نکرد و بدون اطلاع رفت، مشکل ایجاد شد‌. این کار شخصیت رامین را نشان می‌دهد‌. من ناراحتی از رضاییان ندارم و دلیلی هم نمی‌بینم که بخواهم ناراحت شوم‌. پس از اینکه به تیم بازگشت در ترکیب تیم هم قرار گرفت و بازی کرد یعنی در مقاطعی که تشخیص می‌دادم نیاز است به میدان برود، بازی کرد‌. حال رامین رضاییان چه گناهی داشته است که بخواهم من او را ببخشم؟ اما رفتار این بازیکن در تیم و با بازیکنان مساله جدایی است‌. رامین رضاییان یکی از بازیکنان ملی‌پوش ما محسوب می‌شود بنابراین مسوولیتش بیش از سایر بازیکنان است‌. این ملی‌پوش بودن آنها به این معنی نیست که آنها حق بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارند بلکه فقط مسوولیت آنها را بیشتر می‌کند‌. یعنی هم در زمین و هم در بیرون زمین باید رفتار بهتری داشته باشند زیرا ملی‌پوش هستند‌. رامین رضاییان ۲۷ سال دارد‌.


خیلی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس وساطت کردند که این بازیکن را ببخشید‌. در این باره تصمیم گرفته‌اید؟
رامین رضاییان در حال حاضر تحت حیطه تصمیم‌گیری باشگاه و کمیته انضباطی آن است‌.
یعنی اگر کمیته انضباطی تصمیم بگیرد رامین به تمرین‌ها بازگردد شما می‌پذیرید؟
این یک «اگر» است‌. من هم علاقه‌ای ندارم به سوال فرضی جواب بدهم‌. هنوز باشگاه تصمیمی نگرفته است که برایش این امکان را فراهم کند تا به تیم برگردد‌. البته این امکان را برای تیم ملی هم فراهم نکرده که اگر تیم ملی خواست از او در تیم ملی استفاده کند‌. واقعیت این است برای همه ما موفقیت تیم ملی اهمیت دارد‌.
شنیده شده رامین رضاییان پس از درگیری‌اش با علی علیپور بر سر میز شام با شما بگو مگو کرده و همین مساله باعث اخراجش از تیم شده است‌. این موضوع را تایید می‌کنید؟
رامین رضاییان سر میز شام فقط گفت چرا با من این گونه رفتار می‌کنید و با سایر بازیکنان که این مشکلات را داشته‌اند این‌گونه رفتار نمی‌کنید‌. طبیعتا واکنش بازیکنان در یک سطح نیست زیرا آنها از نظر تحصیلات هم در یک سطح نیستند‌. همان‌طور که گفتم این بازیکنان ملی‌پوش هستند و همه از آنها انتظارات بیشتری داریم‌. باید بیشتر مراقب رفتارشان باشند‌. ملی‌پوشان حقی ندارند، فقط مسوولیت دارند‌.