ایرانجوان هم غزل خداحافظی می‌خواند

لیگ دسته اول از هفته بیست و ششم عبور کرد و کم کم رقابت مدعیان صعود جدی تر از گذشته دنبال می‌شود. ایرانجوان، راه آهن و صبا هم کار سختی برای بقا در پیش دارند. به گزارش  مهر، بیست و ششمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول با نتیجه‌گیری تیم‌های بالای جدول و مدعی صعود به جز خونه به خونه و عدم نتیجه گیری تیم‌های پایین جدول، به جز راه آهن همراه بود. در این مسابقات سه تیم راه آهن و صبا تاحدود زیاد و ایرانجوان بوشهر کمی کمتر از این دو تیم خرج خود را در انتهای جدول از دیگران جدا کرده تا به این ترتیب خیال سایر تیم‌ها بابت سقوط نکردن راحت شود. در صدر جدول هم نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه، بادران، فجر سپاسی و نساجی رقابت شدیدی برای راهیابی به لیگ برتر دارند. با کمی فاصله اکسین البرز هم همچنان در تعقیب تیم‌های حاضر در کورس صعود قرار دارد و مترصد حضور رسمی در کورس صعود است.
«صفر - صفر»های پر تکرار
هفته بیست و ششم هفته‌ای پر از «صفر - صفر» بود و این نتیجه پر تکرارترین نتیجه هفته محسوب می شود. در این هفته سه بازی بین تیم‌های ماشین سازی - خونه به خونه، آلومینیوم - ملوان و مس - اکسین با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
استارت خوب نکونام با نساجی


جواد نکونام که تا همین چند هفته پیش سرمربی خونه به خونه بود و با این تیم نتایج خوبی گرفته بود و در کورس بالای جدول حضور داشت، نخستین تجربه‌اش با نساجی بعنوان سرمربی را پشت سر گذاشت و با این تیم هم استارت خوبی داشت. نساجی با جواد نکونام موفق شد در اولین گام مس کرمان را در قائمشهر با نتیجه یک بر صفر مغلوب کرده تا از کورس صدرنشینان عقب نماند. نکونام بعد از مهدی پاشازاده و داود مهابادی سومین سرمربی تیم نساجی در این فصل است.
بادران، خوشبخت‌ترین تیم هفته
در بین تیم‌هایی که مدعی صعود به لیگ برتر هستند، بادران را باید خوشحال ترین و خوشبخت ترین تیم هفته دانست. این تیم در حالی که با یک گل از میهمانش برق جدید شیراز عقب افتاده بود، با ۳ گل پاسخ این تیم را داد تا بهترین نتیجه را در این هفته به دست آورد. نماینده مدعی شهر تهران به لطف تساوی خونه به خونه، فاصله امتیازی‌اش را با تیم دوم جدول هم به ۲ امتیاز کاهش داد تا برای گرفتن جای این تیم در هفته‌های آینده امیدوار باشد.
راه‌آهن دیر راه افتاد
دومین نماینده تهران در لیگ دسته اول بعد از آن که به سرعت در جاده سقوط به لیگ دسته دوم پیش رفت، حالا دو هفته‌ای است که پشت سر هم برنده از زمین خارج می شود. شاید برای بازگشت راه آهن به مسیر بقا در لیگ دسته اول کمی دیر شده باشد، اما معجزه در فوتبال وجود دارد و خیلی وقت‌ها نشدنی‌ترین احتمالات را در این ورزش شاهد بودیم. راه آهنی‌ها حالا قدری امیدوار شدند اما برای بقا به چیزی شبیه به معجزه نیاز دارند.
ایرانجوان و غزل خداحافظی
تنها نماینده استان فوتبال خیز بوشهر در لیگ دسته اول در نیم فصل دوم حال و روز خوبی ندارد و یکی بعد از دیگری بازی‌هایش را از دست می دهد. ایرانجوان در هفته بیست و ششم مغلوب گل گهر در یک بازی خانگی شد تا این تیم هم معیارهای سقوط را پیدا کرده باشد. 
کار ایرانجوان برای بقا در لیگ یک خیلی سخت است. این تیم با ۲۱ امتیاز در رده شانزدهم قرار دارد و نزدیک ترین تیم در جدول به آنها ماشین سازی با ۲۸ امتیاز است. جبران فاصه ۷ امتیازی در ۸ بازی کار ساده‌ای نیست.