مأموران توجيه‌تراشي براي ادبيات رئيس جمهور

عبدالله رمضان زاده، سخنگوي دولت اصلاحات توئيت خود در مخالفت با كم عقل خواندن رئيس جمهور به منتقدان دولت را اندکی پس از انتشار حذف كرد و سپس توئيت ديگري زد و در اصل اينكه رئيس جمهور چنين حرفي زده باشد، ترديد ايجاد كرد: «مي‌گويند رئيس جمهور چنين سخني نگفته و فارس و صدا و سيما تقطيع كرده‌اند. اگر چنين است چرا تكذيب نمي‌كنند؟» البته رمضان‌زاده اگر ترديد در اصل نقل قول از حسن روحاني داشت، لازم نبود پاي خبرگزاري فارس و صداوسيما را به موضوع باز كند كه ادبيات روحاني را تطهير كند يا بگويد «مي‌گويند» كه نشان از ترديد دارد. فارس و صداوسيما مهم نيستند، وقتي رمضان‌زاده مي‌توانست سايت رسمي رياست جمهوري را باز كند و اين جملات را در آن ببيند: «برخي به بهانه مخالفت با دولت به اميد و آينده ملت ضربه مي‌زنند كه البته اين اقدامات بر مبناي كم‌عقلي و كمبود عقل است وگرنه مخالفت با دولت معنايي ندارد. مبارزه با دولت به معناي مبارزه با منافع ملي و ضربه زدن به اميد و اعتماد مردم است.»
رمضان‌زاده تنها فردي نيست كه حتي حاضر است با تهمت به رسانه‌هاي ديگر و دروغ تقطيع كلام، كلام روحاني را توجيه كند. محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهور رسماً به ميدان آمد تا كم عقلي بيان شده در سخنان روحاني را توجيه كند. او مي‌گويد: «بسيار روشن است كه در جملات بعدي هم منظور ايشان دولت به معناي اعم و حاكميتي آن و منظورشان از مخالفان، دشمنان و بدخواهان نظام است. » او توضيحات مفصلي هم مي‌دهد، اما واقعيت اين است كه هيچ‌كدام اين توضيحات جاي عذرخواهي از كلام ياد شده را نمي‌گيرد و آن را هم تغيير نمي‌دهد. در هيچ جاي كلام روحاني هم قرينه‌اي دال بر اينكه منظورش مخالفان نظام است، ديده نمي‌شود. 
اعتراض دانشجويي به سفر وزير خارجه فرانسه به تهرانتعدادي از دانشجويان يك‌شنبه شب با پلاكاردهايي اعتراضي در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند و اينگونه از سفر وزير خارجه فرانسه به تهران استقبال كردند. بيانيه تند و نامناسب دولت فرانسه كه مداخله جويانه در مورد مسائل ايران كه مرتبط با آن دولت نيست نظر مي‌داد، باعث اين اعتراض شده بود. وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر لودريان، وزيرخارجه اين كشور به تهران برنامه موشكي و فعاليت‌هاي منطقه‌اي ايران را مايه بي‌ثباتي منطقه‌ دانسته بود. دانشجويان در اين تجمع تاكيد كردند ايران با قدرت به برنامه موشكي خود ادامه خواهد داد و روز به روز قدرتمندتر خواهد شد. جمعي از دانشجويان هم ظهر دوشنبه با حضور در مقابل وزارت خارجه، به بيانيه وزارت خارجه فرانسه و سفر وزير خارجه اين كشور به ايران اعتراض كردند و با سر دادن شعارهايي از وزارت خارجه و دولت خواستند پاسخ قاطعي به بيانيه گستاخانه وزارت خارجه فرانسه بدهند. دانشجويان دست نوشته‌هايي در دست داشتند كه روي آن شعارهايي همچون «ايران ليبي نيست»، «امريكا و فرانسه پايگاه‌هاي نظامي خود را از منطقه جمع كنند»، «براي ايجاد ثبات در منطقه موشك‌هاي فرانسه را از منطقه خارج كنيد» و «فرانسه كاسب مذاكرات هسته‌اي» نوشته شده بود. تعدادي دانشجويان هم در اين تجمع به نشانه اعتراض به ارسال خون‌هاي آلوده از فرانسه به كشور در سال‌هاي گذشته، در حركتي نمادين، با خود كيسه‌هاي خون به همراه داشتند. 
بزک پلیس بد برجام در رسانه‌های اصلاح طلبروزنامه ايران و برخي ديگر از رسانه‌هاي اصلاح طلب در اوج ذوق زدگي از سفر وزيرخارجه فرانسه به ايران، بيانيه مداخله‌جويانه دولت فرانسه در اين زمينه را با سانسور منتشر كردند. روزنامه ايران كه روزنامه رسمي دولت محسوب مي‌شود، دو موضوع اصلي انتقاد فرانسه از سيستم موشكي ايران و نيز اظهار نگراني فرانسه را از آنچه كمك ايران به گروه‌هاي تروريستي مي‌نامد، سانسور كرد تا به چهره‌ لطيفي كه اصلاح طلبان از غرب ساخته‌اند، خدشه‌اي وارد نشود. اين ميانه ذوق زدگي روزنامه آرمان بيشتر بود كه در تيتر يك خود روي عكس بزرگي از وزير خارجه فرانسه نوشت: «لودريان ميزبان ظريف در تهران» ميزبان؟! مگر لودريان مهمان نيست؟
سایر اخبار این روزنامه