تشريح مذاکرات ۱۴ ساعته با کروبي


 عضو کميسيون امنيت ملي مجلس چند ماه پس از انتشار خبري در مورد ديدار وي با حجت الاسلام کروبي از انجام مذاکراتي به مدت ۱۴ ساعت در طول هفت سال اخير خبر داد.
حجت‌الاسلام ذوالنوري در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به ديدارهاي مدت اخير خود با حجت الاسلام مهدي کروبي اعلام کرد بنده در مجموع مدت حصر آقاي کروبي حدود ۱۴ ساعت مذاکره خصوصي با ايشان داشتم که اين مذاکرات در طول ۷ سال حصر ايشان صورت گرفته است.
وي گفت: به هر حال اين صحبت‌ها بي‌نتيجه نبوده و نتايجي از آن حاصل شده است.
ذوالنوري در واکنش به اين سوال که آيا با ميرحسين موسوي ديدار نکرده است، گفت: بنده تاکنون اقدامي‌انجام نداده‌ام.
عضو کميسيون امنيت ملي در پاسخ به اين سوال که ديدار با کروبي چگونه انجام شده و چه کسي پيشگام شد گفت: جلسه اين ديدار از زماني آغاز شد که آقاي کروبي از سال ۸۸ در جريان فتنه در يک خانه گير افتاده بود و مردم منزل محل اقامت ايشان را محاصره کرده بودند و در خيابان‌هاي اطراف عليه ايشان شعار مي‌دادند. وي افزود: در آن زمان بنده داخل آن ساختمان رفتم که اتفاقا غالب اعضاي شوراي تامين استان نيز حضور داشتند لذا با دوستان مشورت کردم که اگر بنده با آقاي کروبي بحث طلبگي داشته باشيم اشکالي دارد که نظر آنها اين بود که پيشنهاد بسيار خوبي مطرح شده است بنابراين آن روز حدود چهار ساعت با ايشان صحبت کردم يعني از ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح فردا دو نفري بحث طلبگي کرديم که آقاي کروبي لابلاي صحبت‌هايش مطالبي بيان مي‌کرد و اشاره مي‌کرد که ادامه بحث در جلسه ديگر مطرح شود و برداشتم اين بود که ايشان به ادامه اين مذاکره تمايل دارد. نماينده اصولگراي قم در مجلس شوراي اسلامي‌خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ روز پس از آن اتفاق بنده با ايشان تماس گرفتم ، گفتم اگر جنابعالي آمادگي داريد بحث‌مان ادامه پيدا کند، حاضرم هر جا شما تمايل داشته باشيد حاضر شوم که آقاي کروبي آدرس منزلشان را دادند و در نتيجه جلسه بعدي در منزل ايشان برگزار شد.
ذوالنفوري در پايان در واکنش به اينکه هماهنگي‌هاي ديدار اخير او با کروبي چگونه انجام شده و آيا او به عنوان يک نماينده مجلس به اين ديدار رفته است،خاطرنشان کرد: تمايلي به بيان توضيح بيشتر و ارائه جزئيات ندارم.