وعده پیروزی پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه ۱۴ روز مانده به انتخاباتی که به نظر می‌رسد حکم یک دوره شش ساله دیگر را به او بدهد، در یکی از ورزشگاه‌های مهم مسکو وعده «پیروزی‌هایی» برای روسیه را داد.
به گزارش تاس، پوتین در میان استقبال گرم مردمی گفت: می‌خواهیم نگاه کشورمان به آینده درخشان و رو به جلو باشد و به کودکانمان و نوه‌هایمان بیندیشد، ما هر چه لازم باشد برای خوشحال کردن آنها انجام می‌دهیم. هیچکس دیگری این کار را برایمان نمی‌کند و اگر این کار را کنیم، دهه آتی و کل قرن ۲۱ با پیروزی‌های درخشان ما ثبت می‌شود.
حضور پوتین در تلویزیون دولتی پوشش داده شد و به سبک کمپین انتخاباتی نزدیک بود.
او در دسامبر اعلام کرد در انتخابات ۱۸ مارس شرکت می‌کند تا برای چهارمین دور وارد کرملین شود. منتقدان تاکید دارند که پوتین از گردهمایی‌ها به عنوان تبدیل آن برای تبلیغ انتخاباتی استفاده می‌کند. پیش از سخنان پوتین، ورزشکاران و چهره‌های سلبریتی به روی صحنه آمدند تا حمایت خودشان را از پوتین اعلام کنند. پوتین ۶۵ ساله از ۱۹۹۹ در پست ریاست جمهوری یا نخست‌وزیر بوده است به گفته برگزار کنندگان گردهمایی «برای روسیه بزرگ» 130 هزار نفر از حامیان ولادیمیرپوتین در مجتمع ورزشی بوژنیکی تجمع کردند. پوتین با تکیه بر افزایش رفاه اجتماعی و ارتقای جایگاه روسیه توانسته قدرت را از سال 2000 در دست داشته باشد. روس‌ها معتقدند که اقتدار دوران شوروی را با حضور پوتین بازیافته اند در عین حال منتقدین رئیس جمهوری روسیه هم فضایی برای ابراز وجود به دست نیاورده‌اند.