بازداشت همزمان 116 نفر در بحرین به اتهام فعالیت‌های تروریستی

وزارت کشور رژیم آل خلیفه از بازداشت 116 نفر و خنثی سازی آنچه عملیات تروریستی و خرابکارانه خوانده، خبر داد.
رژیم بحرین این 116 نفر را متهم به وابستگی به باند تروریستی کرده است.
وزارت کشور آل خلیفه از خنثی سازی آنچه عملیات تروریستی و خرابکارانه خوانده و کشف بیش از 42 کیلوگرم ماده «تی.ان.تی» و «سی 4» با قابلیت انفجار بالا خبر داده و اعلام کرده است که متهمان از آر پی جی برای اجرای عملیات تروریستی خود استفاده کرده‌اند. طبق اعلام وزارت کشور آل خلیفه این افراد به دادستانی رژیم تحویل داده شده‌اند.
وزارت کشور آل خلیفه مدعی حمایت سپاه پاسداران ایران و عصائب اهل الحق عراق و حزب‌الله لبنان از این شبکه و آموزش اعضای آن شد.


شایان ذکر است که رژیم بحرین در راستای اقدامات سرکوبگرانه خود اقدام به بازداشت مخالفان می‌کند و اتهام واهی و خیالی تروریستی به این افراد می‌زند. کشورهای غربی و مدعیان حقوق بشر در برابر خفقان و اقدامات آل خلیفه سکوتی مرگبار برگزیده‌اند و این در حالی است که بسیاری از سلاح‌های ممنوعه که رژیم بحرین از آنها علیه مردم بحرین استفاده می‌کند از سوی کشورهای غربی به آل خلیفه داده می‌شود.
این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیزضمن رد ادعای وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات‌کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.
وی افزود: هم‌زمان با افشاگری سازمان‌های حقوق بشری پیرامون وجود شکنجه گسترده علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین، بار دیگر دولت بحرین به فرافکنی و ادعاهای ناروا، دروغ و غیر قابل اثبات روی آورده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه به حاکمان بحرین توصیه کرد: سرکوب، شکنجه و تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت‌جویانه مردم بحرین، هم‌چنین روش‌های شکست خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با قاطبه مردم معترض خود را از طریق گفت‌وگو، تعامل و روش‌های مدنی و آشتی‌جویانه حل و فصل کند.
بهتر آن است مقام‌های بحرینی به جای ایراد اتهام‌های تکراری و طرح سناریوهای کهنه و تاریخ مصرف گذشته، رویکرد امنیتی - پلیسی و سرکوب مطالبات مشروع مردم را کنار گذاشته و از طریق گفتگوی جدی با مردم خود به بحران در این کشور پایان دهند و متوهمانه و ناشیانه برای مشکلات و بحران‌های داخلی خود بدنبال فرافکنی و آدرس غلط نباشند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور وزیر بهداشت؛ 2 داروی جدید ساخت ایران برای بیماری‌های قلبی و هپاتیت C معرفی شد دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه: ایران خواستار یک رابطه باثبات با فرانسه است انتقادات بانکی رئیس جمهور مشکل بنگاه داری، شعب زیاد و تسهیلات دهی رفاقتی بانک ها باید حل شود سفیر اسبق انگلیس درسازمان ملل: تضعیف برجام ازسوی آمریکا عاقلانه نیست در جلسه شورای عالی اشتغال انجام شد؛ تاکید بر رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار تخصصی در حوزه فضای مجازی معاون وزارت اطلاعات: اقدامات 30 گروه تروریستی علاوه بر داعش خنثی شده است یک سوال از وزیر خارجه فرانسه معاون وزیر کار: جلسه شورای عالی کار برای بررسی دستمزد97 فردا تشکیل می‌شود وزیر ارتباطات: شهر هوشمند یک ضرورت است رئیس کل بانک مرکزی: روند مثبت اقتصادی سال آتی هم تداوم می‌یابد پیام یک بی‌اعتنایی با احکام فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت؛ انتصاب نماینده ولی فقیه درسپاه و رئیس دفتر عقیدتی فرماندهی کل قوا رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف: تلاش علمی در دانشگاه نباید متوقف شود بازداشت همزمان 116 نفر در بحرین به اتهام فعالیت‌های تروریستی