زمان برخاستن

پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الوصل امارات است. پرسپولیس بعد از شکست در داربی پایتخت باید خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند و به قول برانکو فرصتی برای غصه خوردن ندارد. پرسپولیس که یک فصل رویایی را پشت‌سر گذاشته و در فاصله ۵ هفته به پایان لیگ برتر قهرمانی‌اش را تقریبا قطعی کرده است با شکست مقابل حریف سنتی خود زیر فشار انتقاد هواداران قرار گرفت! بازی با الوصل امارات بهترین فرصت برای ریکاوری بازیکنان و هواداران پرسپولیس محسوب می‌شود. الوصل در گروه C رقابت‌ها بدون امتیاز در ته جدول قرار دارد. این تیم در لیگ امارات هم حال و روز خوشی ندارد. الوصل از ۴ بازی اخیر خود در لیگ امارات ۳ باخت و یک مساوی به دست آورده است. بنابراین اگر بازیکنان پرسپولیس باخت در داربی را فراموش کنند و بتوانند همان بازی شاداب و پرطراوت خود را به نمایش بگذارند، پیروزی در این مسابقه دور از دسترس شاگردان برانکو نخواهد بود. شایان مصلح تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس در این مسابقه محسوب می‌شود البته قطعا برانکو به ترکیب تیم بازنده‌اش در داربی پایتخت دست می‌زند و شاهد تغییراتی در ترکیب این تیم خواهیم بود تا سرخپوشان تهرانی بتوانند انتقام باخت در داربی پایتخت را از الوصل بگیرند.
بازگشت تراکتور به لیگ قهرمانان؟
از سوی دیگر تراکتورسازی در سومین مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا میهمان تیم الجزیره امارات است. تراکتورسازی از 2 بازی آسیایی خود هیچ بردی به دست نیاورده و حتی گلی هم نزده و با این رکورد منفی تراکتورسازی به ته جدول گروه A چسبیده است. قرمزپوشان تبریزی برای اینکه به صعود از گروه امیدوار شوند و به جدول مسابقات بازگردند باید 3 امتیاز از تیم الجزیره بگیرند. هرچند در صورت برد هم آنها نمی‌توانند به رده اول یا دوم جدول برسند. تراکتورسازی هنوز در آسیا گلی نزده و ۴ گل در 2 بازی خورده است. ساغلام در لیگ قهرمانان باید نشان بدهد یک مربی بین‌المللی است. تراکتورسازی در امارات به مصاف تیم الجزیره امارات می‌رود تیمی که اکنون در رده دوم جدول است و با ۴ گل زده دومین خط حمله قدرتمند این گروه را در اختیار دارد. قرمزپوشان تبریزی اگر در این بازی بازنده شوند شاید دیگر شانسی برای صعود نداشته باشند. الجزیره امارات در بازی اول با نتیجه ۳ بر ۲ الغرافه را شکست داده بود. الغرافه‌ای که ۳ بر صفر تراکتورسازی را برد. نماینده ایران کار سختی مقابل الجزیره خواهد داشت و امیدواریم بردهای تراکتورسازی در آسیا از این مسابقه آغاز شود. امید عالیشاه، بازیکن تراکتورسازی هم به دلیل شرکت در یک برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناس! از تیم کنار گذاشته شده است.
الوصل با 6 غایب وارد تهران می‌شود


الوصل امارات با 6 غایب به مصاف پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت. در یکی از دیدارهای حساس مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا الوصل امارات به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.
این دیدار امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. الوصل با 19 بازیکن راهی تهران شد. در کاروان الوصل چند بازیکن تاثیرگذار این تیم غایب هستند. لیما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کایو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، النقبی، اسماعیل، عبدالرحمن علی و محمد سرور 6 بازیکنی هستند که نماینده امارات را در تهران همراهی نمی‌کنند.
سرمربی الوصل: برای شکست دادن پرسپولیس وارد میدان می‌شویم
سرمربی تیم الوصل امارات گفت: برای شکست دادن پرسپولیس وارد میدان می‌شویم. رودورفو آروآبارنا، سرمربی الوصل در نشست خبری قبل از بازی با پرسپولیس گفت: درباره این بازی باید بگویم ما مقابل یک تیم قدرتمند آسیایی بازی می‌کنیم، ما برای گرفتن 3 امتیاز وارد زمین می‌شویم البته حریف هم به دنبال این 3 امتیاز است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم 3 امتیاز را بگیریم. برای تیم الوصل این بازی و این 3 امتیاز بسیار مهم است. ما بازیکنان جوانی داریم و از شرایط آنها برای پیروزی استفاده خواهیم کرد. از تجربیات بازیکنان‌مان استفاده می‌کنیم. همه تلاش‌مان را خواهیم کرد بازی خوبی را انجام دهیم، با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم برای موفقیت تلاش می‌کنیم. این جوانانی که داریم آ‌ینده الوصل را خواهند ساخت. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم و به پیروزی برسیم و 3 امتیاز را بگیریم. سرمربی الوصل درباره اینکه آیا می‌توان بازی مقابل پرسپولیس را بازی مرگ و زندگی نامید، تصریح کرد: هر چند ما در 2 بازی قبلی نتایج خوبی نگرفتیم اما این مساله ارتباطی به بازی فردا (امروز) ندارد. بازی فردای (امروز) ما یک مسابقه مجزا است و برای گرفتن 3 امتیاز همه تلاش‌مان را خواهیم کرد. خبرنگار خارجی از سرمربی الوصل پرسید فدراسیون فوتبال امارات قصد نداشت به شما اجازه دهد به ایران بیایید که در این هنگام سرمربی الوصل اعلام کرد که به این سوال پاسخ نخواهد داد. وی درباره مصدومان یا محرومان احتمالی الوصل در بازی امروز خاطرنشان کرد: در مسابقات اخیر تیم ما مشکلات و شرایط سختی را تجربه کرد که تعدادی از بازیکنان ما مصدوم شدند و در حال حاضر مصدومانی داریم که در مراحل بازیابی سلامتی‌شان هستند. من به عنوان یک مربی همیشه به بازیکنانم می‌گویم نسبت به همه آنها اعتماد دارم. سرمربی الوصل درباره اینکه نگران نیست در صورت باخت به پرسپولیس شغلش را از دست بدهد، تصریح کرد: من با الوصل قرارداد طولانی‌مدت دارم و اینطور نیست که اگر بازی را از دست بدهیم اخراج شوم، از زمانی که من به الوصل آمدم این تیم پیشرفت کرده و نتایج ما گویای این مساله است. در فوتبال برد و باخت وجود دارد و این بازی تاثیری بر اخراج یا ماندن من ندارد. تنها کسی که می‌تواند من را از سمتم اخراج کند همسرم خواهد بود!
برانکو عصبانی شد: ربیع‌خواه قطعاً بازی نمی‌کند
اپیدمی سوالات تکراری درباره وضعیت محسن مسلمان که مسیر این بازیکن را نیز همچون رامین رضاییان و مهدی طارمی نشان می‌دهد، باعث شد برانکو عصبانی شده و اینطور پاسخ دهد: این مسأله را فردا (امروز) خواهید دید. برای شما مهم است که از مسلمان می‌پرسید؟ چرا از سیامک نعمتی چیزی نمی‌پرسید؟ سرمربی سرخپوشان درباره انتقاداتی که از او درباره ترکیب تیم می‌شود، گفت: طبیعی است بعد از هر شکست انتقادات زیاد می‌شود و آنالیز کردن بعد از اتمام مسابقه راحت‌تر است. در کل ترکیب‌مان را تغییر نخواهیم داد اما ربیع‌خواه قطعا بازی نخواهد کرد. خبر جالب توجه برانکو نیمکت‌نشینی محسن ربیع‌خواه در این بازی بود و او با اشاره به اعتمادش به این بازیکن گفت: درست است هواداران این را خواسته‌اند اما خط‌مشی ذهنی و تفکرات هواداران را رسانه‌ها تعیین می‌کنند. البته ربیع‌خواه بازی را شروع نخواهد کرد. برانکو نسبت به این انتقاد که هافبک‌های خلاقی در ترکیب اصلی تیمش در اختیار ندارد، گفت: ما درباره همه چیز می‌توانیم صحبت کنیم. من هر روز در تمرین با بازیکنان هستم و هر روز واکنش و سطح آمادگی‌شان را می‌بینم.
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا شکست در داربی باعث تغییر دیدگاهش شده و سیستم تیمش را تغییر داده، گفت: قبلاً هم گفتم ما در ابتدای فصل روی ۲ سیستم ۲-۴-۴ به صورت لوزی و خطی کار کردیم اما وقتی فرشاد احمدزاده عمل جراحی کرد و همینطور کامیابی‌نیا هم جراحی داشت مجبور شدیم سیستم خود را تغییر دهیم اما به هر حال برخی رخدادها باعث می‌شود در سیستم تغییر ایجاد کنیم.