ضرب و شتم امام جمعه مخالف بن‌سلمان مقابل چشمان نمازگزاران در مدینه


در شبکه‌‏های اجتماعی فضای مجازی در عربستان به ویژه توییتر، تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد فردی که در حال ایراد خطبه نماز جمعه است، با ضرب و شتم نیروی امنیتی به بیرون مسجد منتقل می‌شود. کاربران اینترنتی روایت‎های مختلفی درباره علت ضرب و شتم شیخ سعودی و پایین آوردنش از منبر نقل کرده‌اند و روشن نیست که او خطیب جمعه بوده است یا نه.
رسانه‎های سعودی به نقل از یک منبع وابسته وزارت امور اسلامی عربستان، این شخص را «فردی که تعادل روحی و روانی ندارد» اعلام کرده‌اند. روزنامه «الریاض» در این باره نوشت: «تعدادی از نمازگزاران و یکی از نیروهای امنیتی استان «ینبع» واقع در غرب عربستان، این «بیمار روانی» را با زور و خشونت به پایین منبر در مسجد الجابریه منتقل کردند.»
برخی دیگر از فعالان سعودی اعلام کردند که او خطیب جمعه بوده و به دلیل انتقاد از دولت و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در خطبه نماز جمعه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و برخی دیگر گفته‌اند که روایت دولت درباره اختلال روانی فرد صحت ندارد و او صرفا مجوز خطبه‌ خواندن نداشته است. برخی دیگر از کاربران سعودی اعلام کردند که حتی اگر این شخص انتقادی هم نکرده باشد، به هر حال این شیوه برخورد خشن با او در منبر نماز جمعه درست نبوده است.