کمالی در کنگره حزب مردم‌سالاری:‌ خجالت می‌کشیم قانون احزاب را به خارجی‌ها نشان دهیم

دبیرکل حزب اسلامی کار با انتقاد از برخی مواد قانون احزاب اظهار کرد: احزاب نقشی را که باید داشته باشند امروز ندارند. نقد و بررسی دولت باید توسط احزابی صورت بگیرد که رقیب هستند که اصولا در کشور وجود ندارد.
حسین کمالی در شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری با اشاره به همایش فصلی خانه‌احزاب گفت: روز گذشته همایش فصلی‌خانه احزاب داشتیم تا روسای احزاب و اعضای آن دیدگاه خود را بیان کنند. اعتراضات اخیر موجی بود که برخاست و باید مورد توجه قرار بگیرد. نظرات جمع بندی شد و گزارش آن به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهد رسید. رئیس خانه احزاب با بیان اینکه وضعیت کشور مناسب نیست، اظهار کرد: این همه درد قابل مشاهده است اما سوال پیش می‌آید که چرا مردم سکوت کرده‌اند؟ چرا سوالی ندارند؟ بی‌سوالی بزرگترین درد است. چرا مردم ناامید شده‌اند و سوال نمی‌کنند؟ وی ادامه داد:‌ در هر ساعت، ۱۸ طلاق ثبت می‌شود و ما ۵ میلیون بیکار داریم. طبق آمارها، خط فقر کمر مردم را شکسته است و این زیبنده نظام نیست. ۲ میلیون معتاد ثبت شده وجود دارد و تمامی این موضوعات باید به گفت‌وگوی اجتماعی گذاشته شود. دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: همیشه گفت‌وگوی‌های ما یک سویه بوده است. هیچ‌گاه یاد نگرفته‌ایم که بگوئیم و بشنویم. در خانه و محیط کار یاد گرفته‌ایم فقط صحبت کنیم. این نوع گفت‌وگوها در سیستم ما تعطیل است. حتی منطق گفت‌وگو کردن ما این است که قبول صحبت کنیم اما بگوییم آن چیزی که من می‌گویم، درست است. کمالی تاکید کرد: این که شب‌ها ۴ الی ۵ میلیون نفر دست خالی به خانه می‌ورند باید برای شما درد باشد و خنده را روی لب‌های شما خشک کند. در کشورهای پیشرفته برای حیوانات هم حقی قائل هستند و بیشتر از توجه ما به برادرمانمان، به آنها اهمیت می‌دهند. رئیس خانه احزاب خاطرنشان کرد: احزاب نقشی را که باید داشته باشند امروز ندارند. نقد و بررسی دولت باید توسط احزابی صورت بگیرد که رقیب هستند که اصولا در کشور وجود ندارد. بین احزاب رقابت برنامه‌ای وجود ندارد. به هنگام انتخابات احزاب باید برنامه ارائه دهند و زمانی که پیروز شدند، جریان رقیب بررسی کند که بر طبق برنامه پیش می‌رود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ حتی اگر زمان انتخابات مجلس و یا شوراها برنامه‌ای نوشته شد، آن را کنار گذاشتیم چون یاد نگرفتیم برنامه عملی را پیاده کنیم. ما یاد نگرفته‌ایم برنامه‌ها را پیاده سازی کنیم. وی با بیان اینکه یکی از ایرادات ما این است که برنامه‌ها در محیط درست نوشته نشده است، اظهار کرد: برنامه‌ای که در مجلس برای احزاب نوشته شده است اشکال دارد. احزاب برای فعالیت در کشور ما باید ثابت کنند که برای کسب قدرت نیامده‌اند. این ایراد دارد چراکه احزاب اصولا برای کسب قدرت می‌آیند. قانون احزاب ما آن قدر ضعیف است که خجالت می‌کشیم آن را به یک خارجی نشان دهیم. دبیرکل حزب اسلامی کار با ابراز امیدواری از اینکه قانون احزاب به گونه‌ای باشد که مشکلات را مرتفع کند، گفت: قانون اساسی آزادی‌های بسیاری را به احزاب داده است اما به خاطر فعالیت منافقین محدود شد. یکی می‌گفت اگر قانون اساسی را در کوچه بلند بلند بخوانیم تبلیغ علیه نظام تلقی می‌شود. این فعال سیاسی به موضوع تشکیل پارلمان اصلاحات اشاره کرد و گفت: بحثی داشتیم در مجموعه اصلاحات به نام پارلمان اصلاحات که عده‌ای مخالف و موافق دارد. این طرح حدود ۴ سال پیش توسط آقای محمدعلی نجفی شهردار تهران مطرح شد و آقای کواکبیان و دوستانش به آن شکل و شمایل دادند و از ایشان تقاضا دارم آن را به شکل طرح ملی ببینند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب در دیدار وزیر اوقاف سوریه: تغییر و تحولات یک سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد سرگردانی یک دانشگاه در تلاطم سیاست معاون اول رئیس جمهوری: مبنای بسیاری از تصمیمات دهه‌های گذشته حل مسائل روزمره بود محمدعلی وکیلی وقتی جای بازیگر،میدان بازی عوض می‏شود « ابتکار» روند مناسبات داخلی و خارجی عربستان را بررسی می‌کند سیاست های مخاطرات بن سلمان از ریاض تا قدس آیا نام کتاب‌ها می‌توانند مخاطب را تشویق به خرید و مطالعه آنها کنند؟ تله ای برای شکار کتابخوان ها آموزش‌های بهبود روابط زوجین از سوی رسانه ملی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی قرائت غالب جامعه ایران است؟ «ابتکار» نظر مخاطبان را درباره سریال «شهرزاد» بررسی می‌کند سقوط فصل به فصل یک سریال پس لرزه های استعفای رئیس فدراسیون کشتی بررسی شد موضوع پیچیده رسول خادم حواشی حضور رئیس فیفا در ایران بررسی شد رویاهای بلند سفر کوتاه اینفانتینو چنارهای نوپای تهران شرایط نابسامان منجر به مرگ اسلافشان را دوام می آورند؟ روزگار سخت چنارهای جوان پایتخت کمالی در کنگره حزب مردم‌سالاری:‌ خجالت می‌کشیم قانون احزاب را به خارجی‌ها نشان دهیم واشینگتن‌پست: راهبرد ترامپ در قبال برجام شکست می‌خورد واشینگتن‌پست: راهبرد ترامپ در قبال برجام شکست می‌خورد واشینگتن‌پست: راهبرد ترامپ در قبال برجام شکست می‌خورد