آغاز به کار کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸؛

گروه فناوری- کنگره جهانی موبایل 2018 که هر ساله در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شده و شرکت‌ها از سراسر دنیا به معرفی جدیدترین فناوری‌های مرتبط با گوشی‌های همراه می‌پردازند، به صورت رسمی روز گذشته آغاز به کار کرد.
نمایشگاه جهانی گوشی همراه یا «کنگره جهانی موبایل»(Mobile World Congress) که به اختصار MWC‌ گفته می‌شود، هر ساله در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود.
این کنگره مجموعه‌ای شامل بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت گوشی همراه در جهان است که در آن مدیران برجسته شرکت‌های سازنده گوشی همراه، اپراتورهای ارتباطات، سازندگان نرم‌افزار و فروشندگان حضور دارند.
پرچمداران سونی از راه رسیدند


سونی در نخستین روز آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون اسپانیا از دو گوشی پرچمدار اکسپریا ایکس زد ۲ و نسخه کامپکت آن رونمایی کرد.
به گزارش زد دی نت شرکت سونی در جریان برگزاری این کنگره از نسل جدید گوشی‌های پرچمدارش یعنی اکسپریا ایکس زد ۲ و اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت رونمایی کرد و در مصاحبه با گزارشگر زد تی نت خاطر‌نشان کرده است که تمرکز این دو محصول برروی بخش سرگرمی و قابلیت‌های جذاب سمعی و بصری خواهد بود.
این سخن می‌تواند نویدبخش قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد این دو گوشی جدید در بخش بازی‌های آنلاین و اینترنتی، کیفیت تصویر و دوربین آن باشد چراکه عموم مردم در جهان شرکت ژاپنی سونی را به یک شرکت فعال در زمینه تلویزیون، دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی و کنسول بازی پلی‌استیشن می‌شناسند.بنابراین انتظار می‌رود سونی با بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌های خود در سایر حوزه‌های تکنولوژی خود، به توسعه گوشی‌های هوشمند خود اقدام کند تا تحولات عظیمی را در میزان فروش این محصولات ایجاد کند.
رونمایی سامسونگ از گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس
اما پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، سامسونگ بالاخره در جریان کنگره جهانی موبایل2018 MWC از جدیدترین گوشی پرچمدار خود، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس رونمایی کرد.
کنگره جهانی موبایل که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مهم در عرصه علم و فناوری در جهان به شمار می‌رود، هم اکنون در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است. این رویداد از روز ۲۶ فوریه آغاز شده و تا اول مارس سال‌جاری میلادی یعنی از ۷ تا ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت. گزارش‌ها، اخبار و شایعات بسیاری از سوی منابع مختلف درباره ویژگی و قابلیت‌های گوشی‌های جدید همچون گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس سامسونگ به گوش رسیده بود که همگی حاکی از حضور پرقدرت غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در این زمینه بود.در نخستین روز از برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی این رویداد، سامسونگ سرانجام از گوشی جدید و پرچمداری که بسیاری از کاربران در انتظار آن نشسته بودند، رونمایی کرد تا بدین ترتیب به تمامی گمانه‌زنی‌ها و اما و اگرها پایان ببخشد.البته بسیاری از تحلیلگران بلافاصله در صفحات کاربری شخصی خود در فضای مجازی نوشتند که منتظر محصول متفاوت‌تری از اس ۸ و اس ۸ پلاس بودند و حالا با معرفی اس ۹ و اس ۹ پلاس تا حدی متعجب و شاید هم مایوس شده‌اند چراکه بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو نسل از پرچمداران سامسونگ دقیقا همانند همدیگر است.
پرچمدار نوکیا چه ویژگی‌هایی دارد
همچنین شرکت اچ‌دی‌ام در مراسمی قبل از آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل 2018 بارسلون، از جدیدترین گوشی پرچمدار نوکیا‌، 8 سیروکو، رونمایی کرد.
با اینکه رویداد کنگره جهانی موبایل۲۰۱۸ MWC از دیروز به طور رسمی آغاز به کار کرده است، اما بسیاری از رونمایی‌ها از روز یکشنبه آغاز شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به رونمایی از گوشی پرچمدار و جدید گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس توسط سامسونگ اشاره کرد.
حالا شرکت اچ دی ام گلوبال که به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشی‌های این شرکت را از یک سال پیش خریداری کرده است، روز گذشته از گوشی جدید نوکیا ۸ سیروکو در جریان این رویداد بزرگ رونمایی کرد.
گوشی جدید نوکیا ۸ سیروکو با صفحه نمایش‌ ۵/۵ اینچی با نمایشگر pOLED به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز است. این پردازنده‌ هشت هسته‌ای را ۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR۴x و ۱۲۸ گیگابایت UFS 1/2 همراهی می‌کند.
به گزارش ایسنا این گوشی همچنین یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی دارد که دوربین جلوی آن ۵ مگاپیکسل است. نوکیا ۸ سیروکو مانند بسیاری از پرچمداران کنونی از ترکیب گوریلا گلس ۵ و فریم فلزی ساخته شده است و نمایشگر آن حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. همچنین اچ‌ام‌دی پرچمدار جدید خود را با نسخه‌ای نزدیک به نسخه خالص از اندروید ۸.۰ اوریو روانه‌ بازار خواهد کرد.
اما گوشی جدید و پرچمدار نوکیا ۸ سیروکو از یک باتری ۳۲۶۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که می‌تواند تجربه باکیفیتی را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. نوکیا ۸ سیروکو در ماه آوریل سال‌جاری میلادی با قیمت ۷۴۹ یورو روانه بازار خواهد شد.
هواوی از نخستین مودم G5 در جهان رونمایی کرد
در این حال هواوی در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون از نخستین مودم نسل جدید و پرسرعت اینترنت G5 رونمایی کرد.
از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت G5 در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.
یکی از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت G5 ، شرکت چینی هواوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا به طور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت G5 را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره‌مندی و لذت وبگردی با سرعت بسیار بالایی را می‌دهد.
بدون شک، کنگره جهانی موبایل که میزبان و شاهد رونمایی محصولات جدید و شگفت‌انگیز متعددی است، از مهم ترین رویدادهایی است که می‌تواند در زمینه علم و فناوری اتفاق بیفتد. بنابراین هواوی تصمیم گرفت که یک روز قبل از آغاز رسمی برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸، از نخستین مودم اینترنت همراه G5 رونمایی کند.
این مودم که از چیپ‌ست‌های ساخت خود این شرکت بهره می‌برد، ۵G CPE نام دارد و به طور قطع‌ برای فعالان در حوزه فناوری و ارتباطات از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مودم که از تراشه Huawei Balong ۵G۰۱ استفاده می‌کند، سرعتی تا مرز ۲ گیگابایت در ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و با تمامی باندهای فرکانس نسل پنجم ارتباطات نظیر MMW و طیف فرکانسی ۶ گیگاهرتز نیز سازگار است. انرژی لازم برای این مودم که از POE پشتیبانی می‌کند، از طریق کابل اترنت تامین می‌شود.
البته هنوز اطلاعات و جزییات دقیق‌تری درباره زمان عرضه و قیمت‌گذاری مودم جدید هواوی G5 بیان و منتشر نشده است.
ZTE دو گوشی مقرون به صرفه معرفی کرد
شرکت ZTE قبل از آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸، از جدیدترین گوشی‌های مقرون به صرفه خود یعنی بلید وی ۹ و بلید وی ۹ ویتا رونمایی کرد.شرکت چینی زد تی ای که چند سال است به تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان پیوسته است، روز گذشته قبل از آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل2018MWC ، از دو محصول جدید خود رونمایی کرد. در اصل زد تی ای به سبد محصولات مقرون به صرفه خود، این دو محصول جدید را نیز اضافه کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از جدیدترین و با کیفیت‌ترین قابلیت‌ها، هزینه کمتری بپردازند و از ویژگی‌های گوشی خود لذت ببرند.
این دو گوشی میان رده که بلید وی ۹ (Blade V۹ ) و نسخه ارزان قیمت تر آن بلید وی ۹ ویتا (Blade V۹ Vita) نام دارند، از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو برخوردارند و به دوربین دوگانه، حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه و صفحه نمایش ۱۸ در ۹ مجهز هستند. نرم‌افزار دوربین در هر دو گوشی ارتقا‌ پیدا کرده است که می‌تواند در ثبت تصاویر در نور کم، عملکرد بهتری داشته باشد.به طور کلی باید گفت که گوشی بلید وی ۹ (Blade V۹) نسبت به همتای ارزان قیمت‌تر خود از برتری‌های قابل توجهی در طراحی و قابلیت‌ها برخوردار است. هر دو گوشی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای نسبت به گوشی‌های سری بلید زد تی ای داشته‌اند.