جدل سه زن

آفتاب‌یزد- گروه شبکه: سخنان لیلا حاتمی در کنفرانس خبری فیلم «خوک» در فستیوال فیلم برلیناله در برلین‌ جنجالی شد. اظهاراتی که واکنش‌های دوگانه‌ای را برانگیخت، چراکه وقتی فیلم سخنان این بازیگر در شبکه‌های اجتماعی نشر پیدا کرد عده‌ای از آن استقبال و عده دیگر به انتقاد از سخنان او پرداختند. اما این حاشیه‌های سخنان لیلا حاتمی همچنان ادامه دارد به‌طوری‌که باعث شده بازیگران زن به جدل با یکدیگر بپردازند.

اگر دوست ندارند بروند!
در یکی از این موارد، واکنش تند پروانه معصومی، بازیگر زن کشورمان به اظهارات لیلا حاتمی بوده است. پروانه معصومی خطاب به لیلا حاتمی گفته است: «خانم لیلا حاتمی! مگر در کشورهای دیگر اعتراض را با بوسه جواب می‌دهند؟ اینجا که به بهانه اعتراضات، چهار نفر از نیروی انتظامی را شهید کردند، این چه اعتراضی است؟ جاهای دیگر وقتی که مردم اعتراض می‌کنند خیلی به مردمشان احترام می‌گذارند؟ آنها که مردم را به مسلسل می‌بندند. خانم حاتمی عجب حرفی زده‌اند. من که از این کار ایشان خوشم نیامد. کاش هرگز از این کارشان با خبر نمی‌شدم. خواهش می‌کنم کسانی که حرفی می‌خواهند بزنند و خارج از ایران هستند، بدانند که در ایران زندگی می‌کنند و ایرانی هستند. کوچک‌کردن ایران به این شکل که این خانم گفتند باعث کوچک‌کردن خودشان است. اگر دوست ندارند، بروند جای دیگر زندگی کنند.»



واکنش یکتا ناصر
درست چند ساعت بعد از انتشار واکنش تند پروانه معصومی، یکتا ناصر دیگر بانوی بازیگر کشورمان در مقام دفاع از لیلا حاتمی برآمد و به اظهارات پروانه معصومی در صفحه اینستاگرامش این‌چنین پاسخ داد: «براى من خیلى جالب است کسانى که همواره غرب‌زدگى را نهى می‌کردند حالا که یک بانوى ایرانى طرز برخورد با معترضان را مورد نکوهش قرار داده براى انتقاد از حرف‌هایش ما را با همان کشورهاى ذکر شده مقایسه می‌کنند».
لازم به ذکر است پیش از این هم برخی از اصولگرایان با تعابیر تندی از لیلا حاتمی انتقاد کرده بودند.