اعلام برائت مردم گناباد از دراویش داعشی


 
  شرکت‌کنندگان در این تجمع که در حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد برگزار شد، با سر دادن شعارهای «مرگ بر فتنه گر، مرگ بر خائنین، بسیجی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، مرگ بر داعشی، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا» اقدام اغتشاشگران منتسب به فرقه‌ای به نام دراویش و به شهادت رساندن پنج نفر از ماموران انتظامی و بسیجی را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع مسئولان و دستگاه قضا با مخلان نظم و امنیت شدند.
امام‌جمعه گناباد در این تجمع گفت: ما ضمن ابراز تنفر از جنایت‌ها و اقدامات خشونت بار دوشنبه شب تهران اعلام می‌کنیم افرادی که چنین جنایت‌هایی را مرتکب شدند دست پرورده آمریکا و ارتجاع عرب هستند.
حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب ادامه داد: افرادی که چنین اقداماتی را انجام دادند ربطی به مردم گناباد ندارند و مردم این شهرستان از آنان بیزارند.


وی تصریح کرد: مردم شهرستان گناباد، ولایتمدار و تابع ولایت فقیه هستند و در همه عرصه‌های دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی حضوری پرشور دارند.
حجت‌الاسلام صادقی نسب گفت: این اخلالگران راه داعش را انتخاب کرده و مردم این شهرستان خواستار برخورد قاطع مسئولان ذیربط با مخلان نظم و امنیت عمومی هستند.
رئیس‌حوزه علمیه امام رضا(ع) نیز در این تجمع از مسئولان مربوطه و شورای عالی امنیت ملی خواست که بدون مسامحه با اقدامات خشونت بار جمعی از افراد منتسب به فرقه دراویش با قاطعیت برخورد کنند.
وی گفت: اگر سه هفته گذشته با اقدامات مشابه آنان قاطعانه برخورد می‌شد، شاهد تکرار چنین اقداماتی و شهادت و مجروح شدن جمعی از ماموران انتظامی و بسیجیان نبودیم.
در پایان این تجمع بیانیه‌ای با عنوان «امت حزب‌الله گناباد» قرائت شد. پیش از این هم روحانیت گناباد با صدور بیانیه‌ای جنایت فجیع دراویش گنابادی در تهران و به شهادت رساندن سه تن از نیروهای انتظامی و دو تن از نیروهای بسیجی که برای ایجاد آرامش و جلوگیری از صدمه به اموال عمومی در محل حضور داشتند را محکوم کرده بود.