تعامل میان دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت سوال نمایندگان از رییس‌جمهور پرداخت و گفت که باید مسیری طی شود تا هماهنگی هر سه قوه در آن تامین شده و حقوق سپرده‌گذاران نیز تامین شود.به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در حاشیه برگزاری نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که به‌منظور رسیدگی به سوال نمایندگان از رییس‌جمهوری درمورد موسسات مالی و اعتباری اختصاص داشت، با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در این جلسه نمایندگان نکات مدنظرشان را مطرح کردند و آقای سیف نیز گزارشی درباره همه مشکلاتی که پیش آمده و هم اقداماتی که بانک مرکزی انجام داده، ارائه کرد که البته بحث به اتمام نرسید و ادامه جلسه به نوبت بعدازظهر موکول شد. معاون اقتصادی رییس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید نمایندگان از این توضیحات قانع شوند، گفت: اساساً هدف از این کار تعامل میان دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم است.
او در واکنش به پرسش ایلنا مبنی بر ادعای برخی نمایندگان متقاضی طرح سوال از رییس‌جمهور درخصوص عدم بازپرداخت سپرده‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان یادآور شد: تصمیماتی که گرفته شده با قوت و جدیت دنبال شده است. گزارش‌هایی هم که بانک مرکزی ارائه کرده با هیاتی دیگر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. درمورد وظیفه پاسخگویی هم تصمیم‌گیری شده است و موضوع را تا اجرای کامل مصوبات دنبال خواهیم کرد.
نهاوندیان در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درمورد این‌که آیا انگیزه سیاسی در میان سوال‌کنندگان دیده می‌شود، گفت: وقتی بحث مشکلات مردم است، طبیعتاً باید انگیزه‌ها و مسائل سیاسی کنار برود.
نهاوندیان در پاسخ به این سوال که آیا خبر خوشی برای سپرده‌گذاران ندارد، گفت: ما با تمام توان برای حراست از حقوق سپرده‌گذاران این حرکت را آغاز کردیم. وقتی سران سه قوه اهتمام کرده به این معنا و کمیته‌ای از طرف آن‌ها کار را دنبال می‌کند، کاملاً نشان دهنده این است که از حقوق مردم باید حراست شود.


وی افزود: با این حال مسیر نیز باید مسیری باشد که هماهنگی هر سه قوه در آن تامین شود. رسیدگی‌های قضایی، همکاری‌های دستگاه‌های دیگر بسیار ضروری است و تشکیل این کمیته عملاً تکمیل کننده این هماهنگی‌ها و همکاری‌ها میان سه قوه و دستگاه‌های مختلف است.
نهاوندیان در پایان در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که چرا روند رسیدگی به سوال تا این حد به طول انجامید و این‌که آیا رییس مجلس در این مسئله نقش داشته است، گفت: مهم این است که اقدامات اجرایی در این رابطه باید با سرعت و جدیت انجام می‌شد که الحمدلله انجام شد و اکنون در شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته قرار داریم.