رییس خانه صنعت از واردات غیرضروری پرده برداشت:

«جهان صنعت»- پانزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی با حضور مسوولان و متولیان حوزه صنعت و تولیدکنندگان برتر درحالی برگزار شد که مشکلات تولیدکنندگان با وجود ذکر مصایب تولید در این همایش و سایر همایش‌های دیگر مشابه همچنان باقی است‌. گوش مسوولان از حرف‌های تکراری پر است و انگار این مشکلات برای مسوولان هیچ است‌. بازگویی و واگویی دردهای تولید که بیماری‌اش مزمن شده و رو به موت است انگار حرف‌هایی تکراری است و دیگر دل هیچ تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز این حوزه را به درد نمی‌آورد! هرچه صنعتگران از دردهای تولید زجه می‌زنند و دست یاری به سوی متولیان امر دراز می‌کنند گوش کسی بدهکار نیست و آب هم از آب
تکان نمی‌خورد.
زمانی که تولید‌کننده فریاد می‌زند جلوی واردات آن هم واردات مواد غیر‌ضروری را بگیرید گوش کسی بدهکار نیست‌. مثلا واردات 160تن کود انسانی از کشور ترکیه درسال 95 ! یا ده‌ها مورد واردات پتو با کرک حیواناتی داشتیم که غیر‌شرعی هستند. حتی واردات سیگار نخ که هر برگ آن 26 هزار 500 تومان است !
عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پانزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی پرده از این ماجرا بر‌می‌دارد و می‌گوید‌: آمارهای نا‌مطلوبی از واردات مواد غیر ضروری به کشور وجود دارد و باید پرسید که چطور این حجم از واردات غیر‌مجاز به راحتی وارد کشور می‌شود.


وی گفت‌: در سال 95 حدود 160تن کود انسانی وارد کشور شد‌! ده‌ها مورد واردات پتو با کرک حیواناتی داشتیم که غیر‌شرعی هستند.واردات سیگار نخ که هر برگ آن 26 هزار 500 تومان است.
واردات بی‌رویه تنباکو میوه‌ای و.... که توجیه‌ناپذیر است.
سهل‌آبادی گفت: از دولت و مجلس تقاضا داریم بدهی‌های تولید‌کنندگان را تا حد امکان فریز کنند وگرنه باید منتظر ورشکستگی صنایع ایران باشیم.
گلایه از عملکرد بانک‌ها در مقابل تولیدکننده داخلی
عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین در حاشیه «همایش تولید ملی افتخار ملی» با گلایه از وضعیت موجود تولید داخلی اظهار کرد: عجیب است که دولت و مجلس شورای اسلامی در خیلی مواقع از یاد می‌برند سهم تولید‌کننده داخلی را پرداخت کنند اما سازمان‌های دریافت‌کننده مالیات و بیمه همیشه به موقع سهم تولید‌کننده را می‌گیرند و تولیدکنندگان در صورت تاخیر‌، باید جریمه پرداخت کنند.
سهل‌آبادی با گلایه از عملکرد بانک‌ها در مقابل تولیدکننده داخلی تاکید کرد: اکنون بسیاری از کارخانه‌های کشور به دلیل بدهی بانکی تعطیل شده و کارگران آنها خانه‌نشین شده‌اند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اذعان کرد: امروز به دلیل رکود طولانی تولید‌کننده‌ها مجبورند محصولات خود را با چک‌های چند‌ماهه بفروشند اما باید هر سه ماه مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند.
وی ابراز کرد: از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم تا بدهی‌های تولید‌کننده‌های داخلی را تاحد امکان فریز کنند وگرنه باید منتظر ورشکستگی صنایع ایران باشیم.
وی بیان کرد: تنها عاملی که اکنون تولید‌کننده داخلی را تشویق به ادامه فعالیت می‌کند، عشق به کار است.
ایجاد زمینه پذیرش تولید داخلی توسط مردم
در این همایش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ارتباط با بازار و بازاریابی را حلقه گمشده اشتغالزایی دانست که تولید را به بخش مصرف وصل می‌کند.
صادق‌نجفی افزود: ایران از بازار بزرگی برخوردار است و می‌توانیم از ظرفیت کامل مردم برای توسعه صنایع استفاده کنیم.
وی تاکید کرد باید بتوانیم بازار را برای پذیرش تولید داخلی مهیا کنیم.
همچنین دراین همایش دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: جامعه ایران به افسران ضد فساد نیازمند است و قوه قضاییه باید پناهگاه تولیدکنندگان باشد.
سیدمحمدرضا مرتضوی اضافه کرد: مشکل تولید کشور رفع نشده است اما برخی مسوولان خنجر را برداشته و گوشت نحیف تولید را می‌برند.وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید این مدیران خاطی را بخواهد و تنبیه کند.مرتضوی تاکید کرد: مرشد کشورمان- رهبر معظم انقلاب- برای حل این مشکلات قیام کردند و باید گوش به فرمان رهبری باشیم و نمی‌شود در کشور هر کس ساز خود را کوک کند.
وی تاکید کرد: نباید نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت شویم.
راه نجات؛ تقویت تولید و اشتغال
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: راه نجات کشور و راه برون‌رفت از بحران حاضر، تقویت تولید و اشتغال است.
مرتضوی افزود: امروز مقوله تولید با یک بیماری مزمن روبه‌رو است و پذیرفته‌ایم مشکلات زیادی بر سر راه تولید وجود دارد اما همگی تکلیف داریم با وجود همه مشکلات به فعالیت ادامه دهیم.
وی بیان داشت: ما تولیدکنندگان اگر حتی به زندان بیفتیم و بدهکار شویم، تا آخر خط تولید ایستاده ایم اما این دلیل نمی‌شود که دیگران به وعده‌های خود عمل نکنند.
مرتضوی ادامه داد: در حالی که حاشیه سود تولیدکنندگان در کشور محدود است، شاهدیم پول‌ها و تسهیلات بانک‌ها برای پاساژسازی- و نه تولید- صرف می‌شود؛ آن هم پاساژهایی برای فروش جنس خارجی بی کیفیت که این، بی‌رحمی و قطع ریشه خودمان است.
تخفیف قوه قضاییه در مجازات تولید کنندگان بدهکار
محمدباقر الفت، دبیر ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه نیز گفت: قوه قضاییه آمادگی خود را برای حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان ملی اعلام می‌کند.وی اظهار کرد: قوه قضاییه در کنار سایر قوا خود را ملزم به حمایت از تولید ملی می‌داند.
وی افزود: ابطال و تعلیق مجوزها،حبس و جزای نقدی ابزار عدالتی قوه قضاییه برای اجرای عدالت به حساب می‌آید اما بر اساس طرح جدید قوه قضاییه قرار براین شد که در مجازات تولید‌کننده‌های کشور تخفیفی حاصل شود و این مجازات‌ها به اشکال دیگری به اجرا دربیایند.