وزیر کشور عنوان کرد؛

نظام به دنبال قلع و قمع فضای مجازی نیست
ایسنا- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور، اظهار کرد: گزارش‌های ثبت احوال در خصوص موضوع طلاق باید ادامه دار و تحلیلی باشد و سازمان اجتماعی وزارت کشور موظف است از این گزارش‌ها در برنامه ریزی‌های خود استفاده کند و باید با قضات جلسات مفصلی گذاشته شود تا راه حلی اصولی به دست آید. وی به موضوع نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: نبود نشاط اجتماعی یکی از موضوعاتی است که خانواده‌های ما را به انزوا و بیماری کشانده است. همه دست به دست هم داده‌ایم و جامعه را افسرده کرده‌ایم. بنابراین باید به روش‌های مختلف روی نشاط اجتماعی کار کنیم و امیدبخشی، موضوعی است که باید در جامعه به وجود آید.
وزیر کشور ادامه داد: باید نظریه‌ها و پژوهش‌ها کاربردی باشد و نظریه‌ها مبتنی بر نیاز مسایل جامعه ارائه شود و نتیجه و راه حل داشته باشد. گاهی اوقات حدود 100 میلیون تومان برای یک نظرسنجی هزینه می‌شود اما نتیجه مناسبی ندارد. همچنین باید دسترسی به خدمات مشاوره‌ای تسهیل شود و ارتباط حضوری و غیر حضوری حتی از طریق کتاب و فضای مجازی و ... بین مشاوران و مردم وجود داشته باشد تا اثربخشی داشته باشد.
وی همچنین درباره فضای مجازی گفت: نظام به دنبال قلع و قمع کردن و بستن فضای مجازی نیست. در حقیقت با فضای مجازی جز ساماندهی آن نمی‌توانیم کار دیگری کنیم و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری نیز داشتیم، بیشترین تاکید ایشان در خصوص ساماندهی فضای مجازی بود.
وزیر کشور با بیان اینکه اگر قرار باشد مشکلات را مدام اعلام کنیم مردم با آن همذات‌پنداری می‌کنند، گفت: به عنوان حکومت موظف نیستیم درد و غم مردم را زیاد کنیم. کشور ما در شرایط کنونی موفق کار می‌کند و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیت و... موفق هستیم و همچنین در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز جایگاه خوبی داریم اما ما استاد خراب کردن یکدیگر هستیم.