شلیک به قلب نتانیاهو

گروه بین‌الملل، علی ودایع: حال رفیق گرمابه و گلستان «دونالدترامپ» در تل آویو خوب نیست. بنا به گزارش‌هاآرتص، پلیس اسرائیل رسما اعلام کرده که شواهد کافی وجود دارد تا اتهامات سنگین بنیامین نتانیاهو دال بر دومورد جداگانه دریافت رشوه و اقدام علیه منافع ملی رژیم صهیونیستی اثبات شود. همزمان با این اتفاق، صدها معترض در بیرون از خانه نتانیاهو تجمع کردند. 
واقعیت این روزهای سرزمین اشغالی این است که «بنیامین نتانیاهو» گوشه رینگ گرفتار مشت‌های پیاپی چپ‌های رژیم صهیونیستی شده  و راه نجاتی برای خود نمی‌بیند. چپ‌های اسرائیل به طور جدی عزل بی بی را دنبال می‌کند. «ایال بن -رئوون »از مقام‌های اتحاد صهیونیست به تایمز اسرائیل گفته است که «اسرائیل نیازمند یک رهبر پاک دست است، رهبری که خود را به طور کامل وقف امور کشور کند.» «ایلان گیلون» از حزب چپگرای «مرتز» هم گفته است «این اتهامات سایه سنگینی بر نخست‌وزیر انداخته است.»
ظرف11 هفته اخیر، هر شنبه «جنبش شرم» علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خیابان‌های تل آویو ، حیفا ، بیت المقدس اشغالی،عفوله و ده‌ها شهر دیگر لشگر کشی کرده‌اند. منتقدان جدی نخست وزیر اسرائیل که به خون نتانیاهو تشنه هستند جانی تازه خواهند گرفت. 
قانون نانوشته اسرائیلی‌ها این است که فساد دولتی از ایران ، حزب الله و مبارزان فلسطینی خطرناک تر است. رژیم صهیونیستی معتقد است که فساد دولتی منجر به ایجاد بی اعتمادی و فروپاشی نظام حاکم بر سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.


اتهامات سنگین علیه نتانیاهو
پلیس اسرائیل در چندین جلسه بنیامین نتانیاهو و رفقایش را سیم جین کرده و مورد بازجویی قرار داده است. اکنون پلیس می‌گوید شواهد و مدارک کافی برای طرح دو پرونده جداگانه در دادگاه در دست دارد اما اعلام کرده است که فعلا اتفاقی نخواهد افتاد چون هنوز چیزی به اثبات نرسیده است.البته پلیس صهیونیستی دنبال محاکمه نتانیاهو است. دادستان کل اسرائیل در حال بررسی این موضوع است که آیا بنیامین نتانیاهو را به طور رسمی‌به رشوه‌خواری، کلاهبرداری، و خیانت در امانت متهم کند یا نه.
پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پرونده ۱۰۰۰ تحقیقات با اسناد کافی به پایان رسید و نتانیاهو متهم به دریافت رشوه و خیانت در امانت شده و در راستای این پرونده به کالاهایی به ارزش یک میلیون شکل دست یافته است. پلیس به وکیل نتانیاهو ابلاغ کرده که نتانیاهو و «یمی‌موزس»، ناشر روزنامه یدیعوت آحارنوت و ارمون ملچن، تاجر اسرائیلی را برای محاکمه معرفی خواهد کرد. دوره کنونی نخست‌وزیری نتانیاهو ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد. نتانیاهو و همسرش سارا در پرونده موسوم به «۱۰۰۰» متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از یک بازرگان آمریکایی به نام «ارنون ملچن» از بزرگترین فعالان سینمای‌هالیوود هستند.
در پرونده «۲۰۰۰» هم نتانیاهو متهم به امضای قرارداد غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به منظور بهبود وجهه نخست وزیر و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه در قبال تعطیلی روزنامه «اسرائیل الیوم» رقیب یدیعوت است.
پرونده سومی‌هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده است، به پرونده «۳۰۰۰» معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.
حمله نخست وزیر اسرائیل به پلیس 
نتانیاهو ساعاتی پس از متهم شدن به دریافت رشوه و خیانت در امانت گفت: من به خاطر مصلحت و منافع اسرائیل و نه به خاطر به یک پاکت سیگار از یک دوست به کارم ادامه می‌دهم. از زمانی که انتخاب شدم به من و خانواده‌ام حمله می‌کنند و این بار نیز پرونده بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید.
وی افزود: «پیشنهادات پلیس هیچ ارزشی در نظام دموکراتیک ما ندارد و بیش از نیمی‌از این پیشنهادات از سوی طرف‌های قضایی قبول نمی‌شود.»
نخست وزیر اسرائیل در حمله مستقیم به پلیس گفت: «هدف از تحقیقات و ادعاهای پلیس براندازی من است.»  نتانیاهو مدعی شد که زندگی‌اش را صرف یک چیز کرده است و آن تامین امنیت اسرائیل است.
وی اظهار داشت که مراجع قضایی ذی‌ربط زمانی که به بررسی دقیق توصیه‌ها و نتایج تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی بپردازند، متوجه خواهند شد که این ادعاها کاملا بی‌اساس است. وی در ادامه ادعاهای مطرح شده علیه خود را رد کرد و گفت، این ادعاها و توصیه‌ها راه به جایی نخواهد برد.
زندان در انتظار بی بی
براساس گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که روند قانونی پرونده‌های نتانیاهو بعد از صدور پیشنهادات پلیس شامل چند اقدام خواهد بود تا به دادستانی برسد. دادستانی سه ماه فرصت برای رسیدگی دارد. تا آن زمان هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. در پرونده شماره ۱۰۰۰ بند رشوه احتمالا به بند پایین‌تری نزول کند اما چیزی که خطرناک است بند خیانت در امانت است. اما در پرونده ۲۰۰۰ این احتمال وجود دارد که به طور کلی بسته شود.
چنانچه دادستانی اسرائیل تصمیم بگیرد لیست اتهام را ارائه کند نتانیاهو می‌تواند اعتراضاتش را در این پرونده‌ها اعلام کند و تا تصمیم نهایی یعنی فوریه ۲۰۱۹ پنج ماه طول خواهد کشید. در صورتی که لیست اتهام ارائه شود در آن زمان مذاکرات علنی شروع خواهد شد مبنی بر اینکه آیا نتانیاهو باید از پستش استعفا کند یا خیر، در هر حال این پرونده مدت زیادی باز خواهد بود.
گفته می‌شود که احتمالا نتانیاهو برای چند سال روانه زندان خواهد شد. نتانیاهو برای فرار از زندان و انحراف جریان محاکمه نیازمند آغاز جنگ با سوریه و احتمالا ایران است. بحث انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی (اورشلیم) هم نوشابه‌ای بود که ترامپ برای نخست وزیر اسرائیل باز کرد اما در عمل به نتیجه نرسید.  نکته جالب اینجاست که دموکرات‌های آمریکا از محکومیت و برکناری بی بی نهایت سود را کسب خواهند کرد. روی کار آمدن دست چپی‌های اسرائیل معادلات واشنگتن را به نوعی تحت الشعاع قرار خواهد داد. حضور یک چهره منتقد دونالدترامپ در تل آویو ، عزل رئیس جمهوری آمریکا را نیز تسهیل خواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو ۶۸ سال دارد و از سال ۲۰۰۹ نخست‌وزیر است. او قبلا هم از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ عهده‌دار این پست بود و جمعا دوازده سال نخست‌وزیر اسرائیل بوده است. نتانیاهو اولین نخست وزیر اسرائیل نیست که با چنین اتهاماتی مواجه شده و ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز به جرم فساد مالی، از جمله دریافت رشوه، گناهکار شناخته شده و به زندان افتاده بود.