دولت عهده‌دار سهم بيمه کارفرمايان


 رئيس جمهور، اراده، اطمينان، نشاط و اميد به آينده را اساس پيشرفت دانست و با تاکيد بر اينکه مديراني بايد بمانند که به آينده اميد صد در صدي دارند، اظهارداشت: انسجام و وحدت مردم، عامل پيروزي انقلاب اسلامي‌بود و تا زماني که اين انسجام و وحدت هست،هيچ قدرت خارجي کاري از پيش نخواهد برد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در نشست مشترک استانداران، وزرا، روساي سازمان‌هاي اقتصادي و مديران موسسات مالي و اعتباري همگان را به تلاش براي تقويت اميد در کشور فرا خواند و گفت: ملت جلو است، اما دستگاههاي تبليغاتي ما از ارزيابي‌هاي جهاني نيز عقب هستند و بذر ياس مي‌پاشند.
رئيس جمهور گفت: ممکن است مردم در شيوه و نحوه اجرا و برنامه‌ها به اداره امور، انتقاداتي داشته باشند، اما خواهان احترام به فرهنگ ملي و ديني‌شان هستند و هيچ‌کس نمي‌خواهد فساد در جامعه باشد.
وي با تأکيد بر اينکه تا زماني که وحدت و انسجام در جامعه وجود دارد، انقلاب اسلامي‌نيز پايدار خواهد ماند، گفت: هيچ قدرت خارجي و هيچ گروه و گروهکي تا زماني که ملت ايران منسجم هستند، نمي‌تواند کاري از پيش ببرد و انقلاب پايدار خواهد ماند.
روحاني با اشاره به اينکه اراده، نشاط و اميد به آينده از پايه‌هاي اصلي پيشرفت کشور است، گفت: اگر کسي نشاط و اميد صد در صدي به آينده ندارد، نبايد در مسئوليت بماند و مديراني بايد سر کار بمانند .ما کاملاً به آينده کشور اميدواريم و مي‌توانيم کشورمان را در مسير پيشرفت قرار دهيم.
وي با طرح اين سوال که چرا همه دنيا در خصوص برجام در برابر ترامپ ايستادند، اظهار داشت: بي ترديد اگر نظام و آينده کشورمان مستحکم نبود، بيش از 190 کشور جهان روبروي ترامپ نمي‌ايستادند و اين ايستادگي نشانه اعتماد جهان به اين نظام، ملت و دولت است.
روحاني اضافه کرد: در ابتداي دولت يازدهم ريسک اعتباري ايران بيش از 7 درصد بود و امسال به 5 درصد رسيده و اين نيز نشانه‌اي از افزايش اعتماد جهاني به کشورمان است و ساير شاخص‌ها نيز همين روند اعتماد جهاني را نشان مي‌دهد.
رئيس جمهور با بيان اينکه براساس آمار و ارقام، رشد اقتصادي سال 96 بالاتر از متوسط جهاني خواهد بود، گفت: مصمم هستيم روند حفظ تورم تک رقمي‌، رشد اقتصادي بالاي 5 درصد و کاهش بيکاري را با قوت ادامه دهيم.
روحاني افزود: بايد نرخ بيکاري را کاهش داده و به سمت تک‌رقمي‌شدن حرکت کنيم و در اين مسير دشوار همه بايد دست به دست هم دهيم.
رئيس جمهور با قدرداني از مديريت وزارت کشور و شوراي امنيت در اغتشاشات دي‌ماه، اظهار داشت: اينکه يک بحران در طول يک هفته جمع مي‌شود، اقدامي‌بسيار بزرگ و ارزنده است که البته در اين زمينه همه دستگاه‌ها به صحنه آمده و به خوبي و با دقت اين بحران را مديريت کردند.
روحاني تصريح کرد: در روز اول شروع بحران و اغتشاشات به پليس دستور داديم که بدون سلاح امنيت را در خيابان‌ها برقرار کند و پليس کشورمان با آرامش کامل امنيت را برقرار کرد.
رئيس جمهور گفت: در اجراي قانون اساسي، همه دستگاه‌ها، بايد مشارکت داشته باشند اما رئيس جمهور مسئوليت و وظايف خاصي نسبت به اجراي قانون اساسي دارد و مسئول اجراي آن است و در اين مسير همه قوا و نهادها بايد در کنار هم قرار بگيرند.
وي با تأکيد بر اينکه سال آينده به عنوان چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي، بايستي سال نشاط، اميد و شادماني مردم ايران باشد، اظهار داشت: بايد سخت‌گيري و دخالت‌ها در زندگي مردم سراسر کشور، کم شود و همگان اساس اسلام را که بر پايه فرهنگ، اصلاح و تبليغ است را در مواجهه با مردم در پيش بگيرند چرا که اسلام دين مشقت و سختگيري نيست بلکه دين بشارت و هدايت و سمحه و سهله است.
 روحاني اشتغال را از مهمترين مطالبات مردم دانست و با تأکيد بر اينکه در سال آينده بايد حرکت فوق‌العاده‌اي در مسير اشتغال‌زايي انجام شود، گفت: در زمينه اشتغال جوانان و تحصيل‌کردگان دانشگاهي بايستي شاهد اقدامات ويژه‌اي باشيم و در رابطه با اشتغال روستايي، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، موظف است تمام منابع پيش‌بيني شده براي اشتغال روستايي را تا پايان تيرماه سال آِينده، اختصاص دهد و همه بايد توجه داشته باشيم که در قبال حتي براي يک روز تأخير در اشتغال جوانان، مسئول هستيم.