ربیعی:بنگاه‌هایی به صندوق‌های بازنشستگی تحمیل شده که یک پنجم آن قیمت هم نمی‌ارزد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت قبل بنگاهی را به یکی از صندوق‌های بازنشستگی به 2هزار و 800 میلیارد تومان فروختند که امروز 500 میلیارد تومان هم آن را نمی‌خرند.
به گزارش ایرنا، «علی ربیعی» روز سه شنبه در نشست تخصصی گفت وگوی اجتماعی سه جانبه در مجموعه فرهنگی تلاش، با بیان اینکه در بسیاری مسائل باید به هم نزدیک شویم، افزود: البته منظور مواضع مشترک نیست بلکه منافع مشترک است یعنی نقطه‌ای که همه از آن نفع ببرند.
وی با تاکید بر لزوم گفت وگو‌های اجتماعی، بر ضرورت نهادسازی برای این گفت وگوها تاکید کرد و افزود: باید در دل تشکل‌ها و اتحادیه‌ها مذاکرات افقی و عمودی شکل بگیرد و نتیجه این مذاکرات راهکارهایی برای خروج از مشکلات باشد.
وی گفت: در ایران سنت دیرین قانون کار و تشکل‌های کارگری وجود دارد اما هنوز نهادسازی مناسب برای گفت وگوی اجتماعی شکل نگرفته است که باید با ایجاد تالارهای گفت وگو در کنار اتحادیه‌ها و تشکل‌ها، جایگاهی برای گفت وگو و تبادل نظر داشته باشیم.


وی با بیان اینکه در جامعه باید بیشتر از تعداد خروجی‌ها، از محیط کار ورودی به بازار کار داشته باشیم، تصریح کرد: اتحادیه‌ها، صنوف و تشکل‌ها باید شرایط جذب نیروی کار را بیشتر فراهم کنند.
ربیعی گفت: چهار ظرفیت را شناسایی کردم که می‌توانیم با آنها ظرفیت نهادهای مذاکره را سامان دهیم که یکی از این نهادها شورایعالی کار است و باید موثرتر عمل کند.
وزیر کار، شورایعالی اشتغال و شورایعالی حفاظت فنی را از شوراهای دارای ظرفیت نهادسازی برای گفت وگوی اجتماعی برشمرد و افزود: هیات امنای تامین اجتماعی در این زمینه دارای ظرفیت است.
وی با بیان اینکه وقتی سهم شرکای اجتماعی در هیات امنا زیاد شود، کاری ارزشمند است، افزود: هیچ منعی برای افزایش تعداد نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان ناظر در هیات امنای تامین اجتماعی وجود ندارد.
ربیعی ابراز امیدواری کرد که سال 97، درباره گفت وگوی اجتماعی، طوری نهاد سازی کنیم که دستخوش تغییر نشود.
وی ادامه داد: این کار را وظیفه اخلاقی خود می‌دانم و امیدوارم گفت وگوهای اجتماعی ذیل چهار نهاد یادشده به عنوان یادگار از ما باقی بماند.
وزیر کار با بیان اینکه برای رئوس موضوعات گفت وگو‌های اجتماعی سه جانبه پیشنهاداتی ده گانه ارایه شده است، گفت: مورد اول اینکه شکستن منابع تامین اجتماعی به نفع ما نیست.
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران نیز گفت:جوامع کارگری و کارفرمایی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهند که مستقل عمل کند و سازمان تامین اجتماعی را اینقدر گرفتار دولت نکنند.
«محمد عطاردیان» نیز در نشست تخصصی گفت وگوی اجتماعی سه جانبه که در مجموعه تلاش، افزود: کار شایسته را جدی بگیرید.
وی گفت: کارگران تامین اجتماعی و وزارت کار با هم مشکلی ندارند اما اشکال کار اینجاست که مسئله در سطح ملی باید حل شود.
عطاردیان با تاکید بر اینکه با کارگران مشکلی حتی در تعیین دستمزد نداریم، افزود: در برخی کشور‌ها دستمزد از سوی کارگران و کارفرمایان تعیین می‌شود.
وی افزود: در ایران موضوع تعیین حداقل دستمزد، در نشست‌های شورای عالی کار به شکل سه جانبه تعیین می‌شود.
عطاردیان با تاکید بر اصلاح اصول قانون کار گفت: دولت کارفرمای بزرگ است اما نمی‌تواند کارفرمای خوبی باشد پس برای پیشبرد اهداف باید اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود.
سایر اخبار این روزنامه
رکورد تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران شکسته شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان برگزارشد ربیعی:بنگاه‌هایی به صندوق‌های بازنشستگی تحمیل شده که یک پنجم آن قیمت هم نمی‌ارزد توضیحات دادستان تهران در مورد دستگیری تعدادی از متهمان به جاسوسی لاوروف: آمریکا در صدد تجزیه شرق سوریه است حجت‌الاسلام علیخانی: دولت، منفعل نباشد در قالب بررسی بودجه سال آینده صورت گرفت مجوز مجلس به صندوق توسعه ملی برای سپرده‌گذاری 15 هزار میلیاردی در بانک‌ها رئیس جمهور در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان‌های اقتصادی و مدیران موسسات مالی و اعتباری: تا زمانی که انسجام و وحدت هست انقلاب هم هست رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی به همت دارالقرآن حرم امام خمینی(ره) 300 استاد جلسات قرآن بانوان تجلیل می‌شوند در دیدار دکتر ظریف با همتای کویتی خود مطرح شد گسترش روابط دو جانبه و حل مسایل بین‌المللی به ویژه در غرب آسیا نهمین نشست تخصصی پایگاه‌های میراث جهانی و ملی برگزار می‌شود آمادگی کامل مترو برای خدمات‌رسانی به شهروندان در صورت بارش‌های مجدد در تهران امام جمعه جدید تهران منصوب شد لیبرمن: وقت پارس کردن اسرائیل نیست، وقت گاز گرفتن است! تاکید رهبر کره شمالی بر تنش زدایی بین دو کره رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند