سلامت روانی جامعه دستخوش جنجال‌های سیاسی


رييس مجلس با تاکيد بر اينکه احزاب و رسانه‌ها دستاورد حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن را دستاوريز کشمکش‌هاي سياسي قرار ندهند، گفت: بايد از بگومگوهاي ماليخوليايي و آزاردهنده دور شويم و از اين واقعه ارزشمند استفاده عملياتي کنيم.
به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور مجلس با بيان اينکه لازم است از ملت بزرگ ايران که روز گذشته با حضور خويش حرکتي عظيم، پرصلابت و استثنايي را رقم زدند، سپاسگزاري کنيم گفت: ملت بزرگوار، متمدن و ريشه‌دار ما به يکباره دشمنان را غافلگير کرد و اصالت انقلاب خود را به رخ آنها کشيد. لذا اين سرمايه بزرگي براي صيانت از امنيت و شتاب در آباداني کشور است و صيانت از اين سرمايه بزرگ ضروري است.
رييس مجلس شوراي اسلامي‌افزود: از همه صاحب‌نظران سياسي، احزاب و رسانه‌ها خواهش مي‌کنيم اين دستاورد ملي را دستاويز کشمکش‌هاي سياسي قرار ندهند چرا که اين حرکت نشان از وحدت بود لذا اين سرمايه را با امکانات خود صرف وفاق کنيد که براي توسعه کشور در جهت حل مشکلات امروز ضروري است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن دستوراتي را به مسوولان کشور صادر کرده است گفت: از آنجا که دشمنان ملت استراتژي ياس را دنبال مي‌کنند بايد از همت عالي در جهت وفاق بهره گرفت. بگو و مگوهاي ماليخوليايي روان عمومي‌جامعه را آزرده مي‌کند لذا بايد از اين واقعه ارزشمند استفاده عملياتي کرد.
وي با بيان اينکه مسئولان بايد وقت خود را صرف حل مشکلات اقتصادي کشور کنند گفت: مسئولان بايد از امور فرعي گذشته و از فرصت‌ها براي خدمت صادقانه بهره بگيرند و استراتژي درست در اين شرايط گذشت از امور جانبي و نگاه مساله‌محور به مسائل است که بايد همه قوا در اين جهت فعالانه مشارکت کنند و قطعا واگذاري امور به آينده باعث غفلت از پيام حرکت مردم مي‌شود.
لاريجاني بيان داشت: مسئولان بايد برنامه زمان‌بندي شده براي حل مسائل را داشته باشند و کميسون‌ها در هنگام بررسي بودجه نيز بايد به حل مشکلات اصلي با نگاه عميق‌تر توجه کنند.
رئيس مجلس خطاب به آمريکايي‌ها بيان داشت: آنها بايد حضور فراگير ملت ايران را درک کرده چراکه ملت پاسخ روشني به رفتار سبک آنها داده است و آمريکايي‌ها بي آبروتر از آن هستند که بخواهند براي ملت ايران غمگساري شيادانه کنند و ما اگر اختلافي داريم در خانواده بزرگ و پرظرفيت ايران آن را حل خواهيم کرد.