مزاحمت تبلیغاتی برای مشترکین تلفن‌همراه ادامه دارد؛

گروه فناوری- مشترکین تلفن‌همراه از ایجاد مزاحمت تبلیغاتی شکایت می‌کنند که با استفاده از تماس‌های تلفنی و پخش پیام ضبط‌شده تبلیغاتی انجام می‌شود و باعث اتلاف وقت مشترکین می‌شود‌.
مزاحمت‌های تبلیغاتی تمامی ندارد‌. در حالی که ازار پیامک‌های تبلیغاتی داد مردم را درآورده بود حالا نوبت تماس‌های تبلیغاتی شده است تا به روشی دیگر برای مشترکین تلفن‌همراه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش کند‌. این تبلیغات که از سوی شرکت‌های مختلف و با لیستی از شماره تلفن‌های مشترکین و البته با مشخصات کامل آنها از اپراتور‌ها تهیه می‌شود اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه و یا تماس با مخاطب و پخش صدای از پیش ضبط‌شده می‌کنند‌. در برخی مواقع نیز این فهرست را در اختیار بازاریاب‌ها قرار می‌دهند و آنها نیز به صورت تلفنی سعی در جذب مشتری می‌کنند‌. اما این تماس‌های تلفنی مزاحمت‌شان بیشتر از پیامک‌های تبلیغاتی است‌.
روش تازه برای تبلیغ
این روش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که با شکایت از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و ایجاد سامانه‌ای برای جلوگیری از آن‌، شرکت‌ها به تماس‌های تبلیغاتی روی آورده‌اند که هیچ نظارتی روی آن نیست و مانند پیامک‌های تبلیغاتی ردی از خود به جا نمی‌گذارند‌.


در حالی که با پیگیری‌ اعتراضات مشترکین نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی از تعداد آنها کاسته شده اما این بار تماس‌های تبلیغی هستند که جای پیامک‌ها را گرفتند و زمانی که منتظر تماس مهمی هستید، با تماس یک پیام‌ ضبط‌شده تبلیغاتی مواجه می‌شوید‌.
به گزارش ایسنا، کمتر کسی است که تلفن‌همراه داشته باشد و از پیامک‌های تبلیغاتی شاکی نشده باشد‌. در واقع پیامک‌های تبلیغاتی در برهه‌ای از زمان واقعا صدای اعتراض بسیاری از مشترکین اپراتورها را درآورده بود تا اینکه در نهایت سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به این پیامک‌ها راه‌اندازی شد و با آگاهی افراد نسبت به چگونگی غیرفعال کردن این‌گونه پیامک‌ها، از تعداد آنها و همچنین اعتراض‌ها کاسته شد‌.
با وجود این، ظاهرا کسب‌وکارها و شرکت‌ها راه دیگری برای تبلیغات ناخواسته خود پیدا کردند. به این ترتیب که تلفن شما زنگ می‌خورد، گوشی خود را برمی‌دارید و با تعجب به جای شنیدن صدایی آشنا یا فردی حقیقی، یک پیام گویای ضبط‌شده به تبلیغ محصول و خدمات یک شرکت می‌پردازد‌.
نقض حریم شخصی
در حالی که محمود واعظی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با پیامک‌های تبلیغاتی گفته بود‌: «این پیامک‌ها وقت و ذهن مردم را درگیر می‌کند و بر همین اساس ما هم با آنها موافق نیستیم چراکه این روند جالبی نیست که یک مشترک برای رسیدن به پیامک‌های شخصی چندین پیامک را بگردد تا به پیامک‌های خود برسد‌.» باید دید محمدجواد آذری‌جهرمی که موضع خود را درباره پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم که آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته‌اند، به صراحت بیان کرده و موجب شد راهی برای ساماندهی این پیام‌ها در نظر گرفته شود، چه واکنشی به تماس‌های تبلیغاتی مزاحم خواهد داشت‌. همان‌طور که مهم‌ترین موضوع درباره پیامک‌های تبلیغاتی، مخدوش شدن حفظ حریم شخصی مشترکین، مزاحمت‌ها و صرف وقت برای مشاهده‌ این پیام‌ها بود، اکنون تماس‌های تبلیغاتی پا را فراتر گذاشته و قطعا مزاحمت‌شان از دریافت پیامک‌ها بیشتر است زیرا اگر قرار بود یک مشترک برای رسیدن به پیامک‌های شخصی خود چندین پیامک را بگردد یا با تصور یک پیامک شخصی، با پیامک تبلیغاتی روبه‌رو شود، اکنون تماس‌های تبلیغاتی ناخواسته، بیشتر ناقض حریم شخصی خواهند بود‌.