تعلیق بررسی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 97



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران اجازه دخالت در امور کشور را به هیچ کس نمی‌دهد و اگر اختلاف و مشکلی داشته باشند، در خانواده بزرگ و پرظرفیت ایران با اراده ملت، آن را حل خواهند کرد چرا که امریکایی‌ها بی آبروتر از آن هستند که برای ملت ایران غمگساری شیادانه کنند.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس افزود: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، حرکتی بود که حکایت از هوشمندی، وقت‌شناسی و دقت نظر در شرایط انقلاب داشت.


وی افزود: در شرایطی که غوغاسالاران هفته‌ها سرمایه‌گذاری در تخریب انقلاب اسلامی داشتند تا ملت را از بازشناسی انقلاب و دستاوردهای آن منصرف کنند، ملت بزرگوار، متمدن و ریشه‌دار یکباره آنان را غافلگیر کرد و اصالت انقلاب خود را بار دیگر به رخ آنان کشید.
رئیس مجلس با بیان اینکه این سرمایه بزرگی برای صیانت از امنیت و شتاب در آبادانی کشور است، گفت: چند نکته در این راستا ضروری است که مورد توجه قرار گیرد. ما از همه صاحبنظران سیاسی، احزاب و رسانه‌ها خواهش می‌کنیم این دستاورد ملی را مجدداً دستاویز کشمکش‌ها و قیل و قال‌های سیاسی قرار ندهند.
لاریجانی افزود: ماهیت اصلی این حرکت وحدت همه بود، این سرمایه را با آرا، نظرات و امکانات رسانه خود صرف همگرایی و وفاق کنند که برای توسعه شتابان کشور در جهت حل مشکلات امروز ضرورت دارد. وی ادامه داد: اگر در این امر تردید ندارید که دشمنان این ملت استراتژی یأس عمومی را دنبال کرده و می‌کنند، از این حرکت در جهت وفاق ملی بهره جوییم.
نماینده قم در مجلس افزود: ماجراهای غم انگیز اختلاف‌افکنی و بگومگوهای مالیخولیایی روح و روان عمومی جامعه را آزرده کرده است، پس از این واقعه ارزشمند استفاده درست و عملیاتی کنیم.
لاریجانی ادامه داد: حضور حماسی ملت در این روز دستوراتی را برای مسئولان نیز صادر می‌کند که وقت خود را به نحو مطلوب صرف حل مشکلات اقتصادی کشور کنند زیرا آسیب اصلی کشور در این حوزه است و باید از امور فرعی بگذرند، همچنین باید از فرصت‌ها برای خدمت صادقانه بهره جویند.
وی گفت: استراتژی درست در این شرایط گذشت از امور جانبی و نگاه مسأله محور است که باید همه قوا در این جهت فعالانه مشارکت کنند و نیز سرعت در حل مسائل که ضرورت حال کشور است و قطعاً واگذاری امور به آینده یا رفتار گذر عادی در زمان باعث غفلت از دریافت درست پیام حرکت ملی مردم می‌شود. وی تصریح کرد: کمیسیون‌های مختلف مجلس از دستگاه‌های اجرایی مطالبه برنامه زمان‌بندی شده برای حل مسائل داشته باشند و در هنگام بررسی بودجه نیز تا آنجا که ممکن است به حل مشکلات اصلی با نگاه عمیق تر توجه کنند
لاریجانی افزود: امریکایی‌ها باید معنای حضور فراگیر مردم را درک کرده باشند، ملت پیام روشنی به رفتار سبک و سخنان یاوه دادند یعنی با این راهپیمایی باشکوه اعلام کردند که اجازه دخالت در امور ایران را به هیچ کس نمی‌دهند و اگر اختلاف و مشکلی داریم، در خانواده بزرگ و پرظرفیت ایران با اراده ملت آن را حل می‌کنیم چرا که امریکایی‌ها بی آبروتر از آن هستند که برای ملت ایران غمگساری شیادانه کنند. وی در پایان از ملت ایران و مقام معظم رهبری قدردانی کرد و گفت: راهنمایی‌های بموقع ایشان در خلق این حماسه ملی اثر بسزایی داشت.
رئیس قوه قضائیه: مردم سنگ تمام گذاشته اند
رئیس قوه قضائیه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را موجب افزایش اقتدار ملی و خنثی ساختن توطئه‌های دشمن دانست و با بیان اینکه چنین حضور باشکوهی پشتوانه عظیم قوا برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر است، از همه مسئولان خواست که قدردان بصیرت مردم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نعمات الهی باشند.
به گزارش میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به تلاش برای ایجاد جو بی اعتمادی در کشور از سوی دشمنان تصریح کرد: ما نباید در این زمینه به دشمن کمک کنیم. دشمن سال‌هاست در پی این است که بگوید فساد گسترده در کشور وجود دارد. ما برای مقابله با چنین توطئه‌ای، به دور از هرگونه افراط و تفریط باید برخورد جزمی مؤثر با فساد داشته باشیم و  بدانیم که برخورد با فساد نیازمند عمل است.  رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی تبعیض‌ها همچنان در خدمات‌رسانی به مردم کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما وجود فساد یا مشکلات معیشتی را انکار نمی‌کنیم اما قیاس منصفانه با بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که وضع کشور ما آنچنان نیست که دشمنان وانمود می‌کنند گرچه باید «وجود مشکلات» همواره در مقابل چشمان مسئولان باشد و به آنان گوشزد شود.
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم عزیز ما در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب طی قریب به چهار دهه سنگ تمام گذاشته‌اند، افزود: مسئولان باید بنا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با روحیه انقلابی و کار جهادی به بصیرت مردم پاسخ دهند و برای خدمت هرچه بیشتر تلاش کنند. نباید فراموش کرد که عبادت صرفاً نماز و روزه نیست بلکه حسب برخی روایات، رفع گرفتاری مردم و رسیدگی به مشکلات آنها از بالاترین عبادات است.
وی  با بیان اینکه نباید واقعیات را بپوشانیم، بر لزوم قضاوت‌های منصفانه تأکید کرد و گفت: نه ادعای وضع ایده‌آل و نه ادعای نفی خدمات هیچ کدام صحیح نیست. این شیوه قضاوت منصفانه نیست. مشکلات و خدمات باید در کنار یکدیگر دیده شوند و از سوی دیگر ضمن مبارزه منطقی با فساد باید در مقابل تلاش برای ایجاد جو بی‌اعتمادی از سوی دشمن ایستادگی کرد. مبارزه با فساد نیز وظیفه همه قوا و دستگاه‌هاست و نباید اجازه داد که فساد شکل بگیرد.
براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیرمجاز از مرز در دستور کار دیروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت که موادی از آن به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید.