برخی درگیر بخور بخور هستند

آرمان: نماینده تهران در مجلس در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان قم برگزار شد، اظهارداشت: «عدالت و آزادی از مهم‌ترین حقایق ماندگاری یک سیستم محسوب می‌شوند.» جلودارزاده گفت: انتقاد را از خودمان در درون اردوگاه اصلاح‌طلبی باید شروع کنیم، برخی با لیست اصلاحات وارد مجلس و شوراها شدند، اما آمدند در فضای بخور بخور و جایگزین کردن کس و کارشان در جاهای مختلف. این عملکرد ناحق، درست همان چیزهایی که یک بار اصلاحات را زمین زده است، ما اصلاح‌طلبان به صحنه نیامدیم تا روش‌های دوره ‌احمدی نژاد را ادامه دهیم. وی گفت: گاهی مشاهده می‌کنیم که یک نماینده تلاش می‌کند تا یک وزیر را برای استیضاح به مجلس بکشاند و بعد از چند جلسه متوجه می‌شویم که مثلا کل مشکل او با وزیر این است که می‌خواهد پسرخاله‌اش مدیرکل فلان جا شود. امروز و بعد از ۴۰سال از پیروزی انقلاب، می‌بینم که ما داریم خطا می‌رویم. انقلاب اسلامی بر علیه بی‌عدالتی‌ها صورت گرفت، قرار بود آخرت‌بین شویم اما دنیابین شدیم. انقلاب را آسان به دست نیاوردیم، خون دل‌ها خوردیم تا اینجا نشستیم و همین شعور و معرفتی که امروز در کشور ما موج می‌زند دستاورد انقلاب است.
تفکر درست
این نماینده مجلس در بخش سوم سخنان خود با اشاره به نگاه نادرستی که در مقطعی از تاریخ اول انقلاب برای زنان وجود داشت، گفت: زمانی به سختی به زنان اجازه پزشک شدن داده می‌شد و فقط حق ورود به رشته پرستاری داشتند اما امام می‌دانستند که اگر زنان همپای مردان در صحنه‌های اجتماعی نباشند، جامعه به تعادل نمی‌رسد. در همان زمان عده‌ای به دنبال دیوارکشی بین دختران و پسران در دانشگاه‌ها بودند و اگر ایستادگی به موقع امام راحل نبود، قطعا این تفکر امروز جولان می‌داد. الان ۶۴درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما را زنان تشکیل می‌دهند، زنان ما می‌فهمند و در صحنه‌های مختلف اجتماعی حضور دارند. به مجلس راه پیدا می‌کنند و در برخی مناطق کشور رئیس شورا می‌شوند، این شرایط قطعا نسبت به گذشته رشد است.
از هاشمی تا اصلاحات


جلودار زاده درباره انتقاد سازنده اصلاح‌طلبان در تمامی دوره‌ها گفت: آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به عنوان کسی که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نقش اساسی داشت، بعد از اتمام جنگ رئیس‌جمهور شد و واقعا کشوری جنگ زده را ساخت، من در آن سال‌ها نماینده مجلس پنجم بودم و دیدم که با آن بی‌پولی‌های کشور، تا اندازه بسیار زیادی سازندگی در کشور صورت گرفت. بسیاری از روستاهای کشور در دوران دولت هاشمی، دارای آب، برق، گاز، خانه بهداشت، مدرسه و... شدند و این دستاورد دولت هاشمی بود. رئیس دولت اصلاحات هم در طول ۸سال دولت خود، موفق شد تمام بدهی‌های دولت به بانک‌های داخلی و خارجی را تسویه کند در حالی که نفت در آن زمان فقط ۳۴دلار بود. علاوه بر آن تأسیسات عظیم عسلویه در دوران دولت اصلاحات ساخته شد. مضاف بر این بسیاری از شهرک‌های صنعتی کشور در دوران دولت اصلاحات با قوت به کارشان ادامه می‌دادند و این‌ها همه دستاورد دولت اصلاحات بود. اما متأسفانه بعد از دوران دولت اصلاحات بسیاری از مشکلات کشور شروع شد و بسیاری از شهرک‌های صنعتی به سمت تعطیلی رفتند. با وجود این که ظرفیت تأسیسات عسلویه آماده خدمت به رشد و پیشرفت ایران بود، اما هیچ استفاده خوبی از آن‌ها در دوره احمدی نژاد صورت نگرفت. خدمات عظیم در زمان رئیس دولت اصلاحات در شرایطی بود که هر ۹روز یک بحران برای ایشان و دولت اصلاحات درست می‌کردند و در دوران دولت آقای روحانی هم می‌بینیم که هر روز مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. ما ۵سال است که با تمام وجود ایستاده‌ایم تا شرایط را به قبل از دوران احمدی‌نژاد برگردانیم.