سردار آزمون در گفت وگو با خراسان: امکانات فوتبالی ایران افتضاح است


مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال یک تماشاگر ویژه داشت. سردار آزمون ستاره گنبدی تیم ملی فوتبال چهارشنبه به خانه والیبال آمد تا حضورش قوت قلبی باشد برای والیبالیست‌های هاوش. هرچند که تیم گنبدی اولین بازی پلی‌آف را با باخت 3 - صفر مقابل بانک سرمایه پشت سر گذاشت اما سردار که پیش‌تر هم با اهدای پاداش 200 هزار تومانی (به هر یک از بازیکنان) از والیبالیست‌های همشهری‌اش حمایت کرده بود بار دیگر اعلام کرد در کنار آن‌ها خواهد ماند. او در مصاحبه با خراسان ضمن انتقاد از مسئولان گنبد تاکید کرد برخی افراد تا پایشان به مجلس می‌رسد دیگر تلفن هم جواب نمی‌دهند!
 شما همیشه کنار تیم والیبال هاوش گنبد بودید چه در تمرین چه با اهدای پاداش. در بازی اول پلی‌آف هم به خاطر قولی که دادید به خانه والیبال آمدید؟
همینطور است. من بیشتر اوقات با بچه‌های تیم هستم. اگر در گنبد باشم، حتما سر تمرین تیم می‌روم و حتی با آن‌ها والیبال بازی می‌کنم. البته آنچه به بچه‌ها دادم پاداش نیست بلکه مزد زحمات‌ و حقشان است. آن‌ها کلی کم‌لطفی از سوی مسئولان استان و نماینده گنبدکاووس می‌بینند؛ به همین خاطر وظیفه خودم دانستم که به برادرانم که در قالب تیم والیبال گنبد زحمات زیادی برای شهرشان می‌کشند، نیم‌نگاهی داشته باشم.


 تیم گنبد در اولین بازی پلی‌آف نمایش قابل تحسینی مقابل بانک سرمایه داشت. فکر می‌کنید این بازی خوب متاثر از حضور شما در سالن بود؟
نه (می‌خندد). بازیکنان گنبد آنقدر غیرت دارند که بدون توجه به حضور یا عدم حضور من در سالن با وجود مشکل بی‌پولی همه کار برای پیروزی تیم‌شان انجام می‌دهند.
 به نظر شما ‌هاوش بعد از صعود به پلی‌آف چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟
نمی‌توانم حدس بزنم. فقط می‌دانم مسئولان استان به هاوش کم‌لطفی می‌کنند. بازیکنان بدون پول بازی می‌کنند.
 چرا باید در مهد والیبال این اتفاق بیفتد؟
این مسئله را از قرجه طیار، نماینده گنبد در مجلس باید بپرسید. وقتی رای می‌خواهند، به تیم سر می‌زنند و به بچه‌ها می‌گویند ما قربان شما هم می‌رویم و به شما کمک می‌کنیم اما به محض این‌که پایشان به مجلس می‌رسد دیگر تلفن‌هایشان را هم جواب نمی‌دهند.
 با فرهاد قائمی هم همشهری هستید و به نظر می‌رسد به دلیل شرکت دادن اسب‌هایتان در کورس اسب‌دوانی، کری‌خوانی با هم دارید؟
من با فرهاد هیچ کری‌خوانی ندارم. اسب‌های او هنوز در گروه ششم هستند و اگر به گروه یک بیاید شاید آن وقت کری هم با فرهاد بخوانم.
 بگذریم. شرایط فوتبال‌تان چطور است؟
خدا را شکر همه چیز خوب و عالی است. امیدوارم تیم ملی بتواند اردوهای خیلی خوبی برگزار کند تا بتوانیم برای جام جهانی به بهترین نحو ممکن آماده شویم.
 چقدر امیدوارید در جام جهانی حداقل مقابل مراکش به پیروزی برسید؟
ما فقط به مراکش فکر نمی‌کنیم. مراکش تیم خیلی خوبی است؛ ضمن این‌که ما باید روی هر 3 حریفمان تمرکز کنیم چون تیم ما قابلیت برد اسپانیا و پرتغال را هم دارد.
 از کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال ایران در روسیه خبر‌های جذابی به گوش می‌رسد. گویا با نرسیدن ایتالیا به جام جهانی کمپ میلیاردی ایتالیا به ایران رسیده، واقعا اینطور است؟
این را از شما می‌شنوم(می‌خندد). اما امیدوارم همینطور باشد که می‌گویید چون امکانات فوتبالی در ایران افتضاح است. اما با وجود کی‌روش شرایط بهتر شده چون او برای بهتر شدن این شرایط برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد ولی اینجا اصلا زمین چمن نداریم.
 کی‌روش سرمربی ازبکستان می‌شود؟
نمی‌دانم. در مسائل شخصی کی‌روش دخالت نمی‌کنم و چیزی هم در این خصوص نشنیده‌ام.
 اما شنیده می‌شود جام جهانی روسیه آخرین حضور کی‌روش در ایران در قالب سرمربی تیم ملی فوتبال است.
از این موضوع هم اطلاعی ندارم ولی معتقدم هر کسی حق ‌دارد در خصوص کارهایش تصمیم بگیرد.
 شرایطتان در تیم روبین‌کازان چطور است؟
خدا را شکر شرایط تیم خوب است و اردوهای خیلی خوبی داریم. امیدوارم بتوانیم قهرمان نیم فصل شویم.
 اما خبرهای ضد و نقیض از عملکرد شما در تیم روبین‌کازان منتشر می‌شود. یک بار می‌گویند گلزن نیستید و بعد از آن بلافاصله آمارها تغییر می‌کند، جریان چیست؟
خب در فوتبال این مسئل زیاد است. اما من زیاد روی این حرف‌ها تمرکز نمی‌کنم بلکه حرف کارشناسان فوتبال را گوش می‌کنم. به شخصه برای هواداران فوتبال احترام زیادی قائلم اما به نظرم هواداران فقط فوتبال‌بین هستند و تنها کارشناسان هستند که می‌توانند به بازیکنان کمک کنند. بسیار پیش آمده که من از پیشکسوتان فوتبال برای پیشرفتم کمک گرفته‌ام چون آن‌ها ورزشکار بودند و فوتبال را می‌فهمند؛ به همین خاطر زیاد روی حرف هواداران و دیگران متمرکز نمی‌شوم.
 قبول دارید که آمار گلزنی‌تان افت داشته؟
بله. آمار گلزنی‌ام افت داشته و این را هم قبول دارم. اما باید توجه داشت که من تازه به تیم روبین‌کازان آمده‌ام. ضمن این‌که نه تنها من بلکه خود تیم در 9 بازی گل نزده. درست است که ما فوروارد هستیم اما باید شرایط کلی تیم را هم در نظر داشت. به هر حال امیدوارم شرایط تیم بهتر از این شود.
سایر اخبار این روزنامه
چرایی صف 500 متری برای خرید «ر ه ش» امیرخانی حسرت جاماندن از دوستان شهید، بردلم سنگینی می کند سردار آزمون در گفت وگو با خراسان: امکانات فوتبالی ایران افتضاح است حواشی پررنگ شدن حضور چهره ها در تبلیغات تلویزیونی «شهرهای موشکی» جایگزین دریافت های گزاف مستشاران آمریکایی برگزیده جایزه ادبی جلال : باید به جایی برسیم که خواندن رمان نهادینه شود چه کسانی 4 سیمرغ بلورین بازیگری را به خانه خواهند برد؟ این کارنامه را باید کامل بررسی کرد پاسخ به پرسش هایی درباره عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی رهبر انقلاب: 22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود استقبال گسترده مخاطبان «آخرین خبر» از جشنواره عکس با پرچم ایران احتمال بازگرداندن قوانین 1996 اروپا برای مقابله با خروج آمریکا از برجام حاشیه های تقطیع حرف های «مهدویان» درباره شاهنامه سرمای «پیونگ چانگ»؛ گرمای «پیونگ یانگ» باخت المپیک در بازی سیاست خودکشی لیلا و علیرضا پهلوی؛ ادامه سریال رسوایی وارثان تاج و تخت