در آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اسلامی فردا بار دیگر وفاداری خود را به آرمانهای نظام اسلامی به نمایش خواهند گذاشت

بخش خبری: ایران اسلامی فردا در آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد حضور میلیونی مردمی خواهد بود که بار دیگر وفاداری خود را به آرمانهای نظام اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.
مردم انقلابی کشورمان فردا با شرکت در راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن به دشمنان اعلام خواهند کرد بر سر پیمانی که با امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین رهبر معظم انقلاب بسته اند،همچمان وفادارند و در مقابل دسیسه‌های دشمن ایستادگی خواهند کرد.
راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن فردا از ساعت 9 صبح در بیش از یک هزار شهر و شهرستان و 4 هزار روستای کشور با حضور 6 هزار خبرنگار، تصویر بردار و گزارشگر داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
مردم تهران نیز فردا همدوش هموطنان در سایر نقاط کشور از ساعت 9 صبح حرکت خود را از مسیرهای 10 گانه به سمت میدان آزادی آغاز میکنند و شروع مراسم رسمی در میدان آزادی ساعت 10 صبح خواهد بود.


در همین ارتباط، روسای قوا،مراجع تقلید، شخصیتها و احزاب مختلف کشور بر حضور پرشور و شعور ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کردند و این حضور را دارای پیام‌های روشنی برای دشمنان نظام اسلامی دانستند.
* دعوت رئیس‌جمهور برای حضور باشکوه‌تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن
رئیس جمهور همه مردم ایران در سراسر کشور اعم از زن و مرد و جوانان را به حضور باشکوه‌تر و مصمم‌تر در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.
آقای روحانی افزود: باید در این راهپیمایی با خلق حماسه‌ای جدید، اراده، انسجام، اتحاد و پایبندی خود را به منافع و حاکمیت ملی نشان دهیم و به بدخواهان ایران اسلامی در سراسر جهان بگوییم که راه امام خمینی (ره) همچنان ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه چهلمین سال انقلاب، جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران اسلامی، قدرتمندتر و پرنشاط‌تر از همیشه در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب حرکت می‌کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنچه امروز دنیا از اراده، اعتماد و نشاط مردم تفسیر خواهد کرد بر مبنای حضور باشکوه در راهپیمایی عظیم روز 22 بهمن ماه است، خاطرنشان کرد: هر سال در چنین روزی وقتی مردم با آن جمعیت میلیونی و صدای رسا از امام راحل، رهبری عزیز، نظام و آرمان‌های انقلابشان به خوبی حمایت می‌کنند، این صدای رسا دست رد بر سینه بدخواهان انقلاب اسلامی و مردم بزرگ ایران است.
آقای روحانی اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی برای ماه‌ها و مدت‌ها دشمنان و بدخواهان ملت ایران را مایوس و آنچه را در طول ماه‌های گذشته بافته بودند به پنبه تبدیل می‌کند. این حضور نشان می‌دهد که رابطه مردم و دولت صمیمی و عمیق و ارتباط مردم با ارزش‌های انقلاب همچنان پابرجاست.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن امسال از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و به همین دلیل باید حضور مردم در آن شکوهمندتر از سال‌های گذشته باشد،گفت: دشمن در ماه‌های گذشته با محاسبات غلط و تفکراتی که داشت توطئه‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران طراحی کرده بود، البته هر آنچه قدرت‌های استکباری تاکنون علیه ملت ایران طراحی کرده‌اند همواره با شکست مواجه بوده است و مردم با حضور هوشمندانه پاسخ قاطع و محکمی به آنان داده‌اند و امسال نیز به واسطه اقداماتی که انجام داده اند، باید مصمم‌تر از سال‌های گذشته، حمایت قاطع خود را از فرهنگ ملی و دینی و اهداف بلند انقلابی و ملی شان نشان دهند.
* رئیس مجلس مردم را به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در آستانه فرارسیدن سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.
آقای لاریجانی افزود: 22 بهمن متعلق به همه ملت ایران و یک روز ملی است زیرا انقلاب اسلامی ایران باعث استقلال میهن و دور شدن شر دشمنان از ایران شد و تحولی را در منطقه و بین الملل بوجود آورد.
وی اضافه کرد: اینکه 22 بهمن روز بزرگی است، سخنی نیست که تنها ملت ایران گفته‌اند بلکه شخصیت‌های بزرگ و چهره‌های برجسته بین الملل نیز اعتراف کرده‌اند که ایران در 22 بهمن سال 1357 کار بزرگی کرد و تحولی را در منطقه و جهان بوجود آورد که زنجیره‌های آن در سطح منطقه همچنان روشنایی می‌بخشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین حفظ و صیانت از این دستاورد بزرگ که متعلق به خود ملت ایران است، کاری ارزشمند است و حکایت از هوشمندی ملت ایران دارد.
وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن باعث پایدار و استوارتر امنیت کشور می‌شود ما در منطقه پرمشکل و پر تنشی قرار داریم و همه کشورهای منطقه درگیر هستند. استقرار امنیت در ایران بسیار خوب است اما باید توجه داشت که تداوم آن مهمتر از استقرار است. حضور مردم و پشتیبانی ملت از انقلاب باعث می‌شود تا دشمنان پس زده شوند و امنیت در ایران پایدارتر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره جمهوری اسلامی ایران نظام مردمسالاری دینی است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به مردم است و خود مردم هستند که رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند بنابراین هر چه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قوی‌‌تر و گسترده‌تر باشد، امیدواری آحاد ملت اعم از دست ‌اندرکاران و سایر اقشار بیشتر می‌شود و موجب خواهد شد تا مشکلات کشور با شتاب بیشتری حل و فصل شود.
* رئیس قوه قضاییه: 22 بهمن نماد ایستادگی و قیام ملت ایران است
رئیس قوه قضاییه هم،22 بهمن را نماد استقلال طلبی، عزت خواهی، ایستادگی و قیام ملت ایران دانست و با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز گفت: ملت ایران مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و بزرگترین سرمایه کشور همین وحدت، انسجام و بصیرت است که در این راهپیمایی‌ها تبلور پیدا می‌کند.
صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور وحدت، انسجام و بصیرتی است که در این راهپیمایی‌ها تبلور پیدا می‌کند، افزود: در طول سالیان متمادی بعد از انقلاب، ملت بزرگ ایران، هر ساله در روز 22 بهمن همین معنا را به ظهور می‌رسانند و با حضور گسترده و با نشاط خود در این راهپیمایی نشان می‌دهند مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند که با قوت و قدرت در مقابل زورگویان و سلطه طلبان می‌ایستند.
وی اظهارداشت: مردم ما علی‌رغم اختلاف نظر و سلیقه‌های سیاسی، وقتی پای امنیت ملی به میان می‌آید و بحث اقتدار ملی و مصالح عامه کشور مطرح می‌شود همه در صحنه حاضر می‌شوند و این سرمایه بسیار گرانبهایی است که همه بویژه ما مسئولین باید به آن توجه داشته باشیم.
آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم عزیز، بصیر و شریف ما همچون سالهای گذشته در یوم‌الله 22 بهمن حضوری پرشکوه و عظیم داشته باشند به طوری که وحدت و انسجام یکپارچه خود را به رخ جهانیان خصوصاً استکبار جهانی و آمریکای مغرور و مدعی بکشند.
* دعوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن
آیت‌الله هاشمی شاهرودی هم با دعوت ملت انقلابی ایران به حضور در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم در صحنه راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا می‌کنند و مجدداً اقتدار خودشان و پیروی از رهبری را نشان می‌دهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:بحمدلله مردم ما بصیر وآگاه هستند ومیدانند که این انقلاب هویت آنها است و انقلاب افتخار آن‌ها و منشا اقتدار آن‌ها و اقتدار اسلام در منطقه هست و بیداری اسلامی در منطقه شده و هست و خواهد شد. انشاء‌الله امسال بیش از سال‌های گذشته در سی‌ونهمین سالگرد انقلاب اسلام، مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنند و مجدداً اقتدار خودشان و پیروی از رهبری را نشان می‌دهند و اعتقاد و ایمان‌شان را به نظام، اسلام و آرمان‌های انقلابی و اسلامی بیش از پیش به دنیا ثابت می‌کنند و پاسخ محکمی هم به یاوه گوییهای ترامپ و امثال او خواهند داد.
*دعوت مراجع از مردم
حضرت آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید از مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی حماسی 22 بهمن دعوت کرد.
ایشان بیان داشت: ضمن احترام به همه اصناف و اقشار جامعه، همه مردم با وجود برخی ایرادات و مشکلات که در کشور وجود دارد، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.
آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: مردم با حضور در راهپیمایی، عزت و شکوه اسلام و نظام اسلامی را بخواهند، دفاع ما از اصل انقلاب و نظام باشد، در صحنه به خوبی حضور داشته باشیم و به خصوص زنان با حضور خود عفاف و حجاب را بیش از پیش شکوفا کنند.
این مرجع تقلید از همه اقشار به ویژه بانوان برای حضور پررنگ در این راهپیمایی دعوت کرد و گفت: زنان در مقابل رفتار برخی از دختران ناآگاه که روسری خود را برداشتند باید همپای مردان در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنند و اعلام کنند که شعار ما این آیه قرآن است که می‌فرماید «وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیوبِهِنَّ»
حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم اظهار داشت:‌ حفاظت از انقلاب از واجبات است؛ هر کسی لازم است به اندازه توان خود به حفظ انقلاب بپردازد. در روز 22 بهمن می‌خواهیم به دنیا قدرت خود را در برابر اغتشاشات ضعیف اخیر نشان دهیم.
ایشان تصریح کرد: انقلاب خواب از چشم مستکبران ربوده و 40 سال با عزت و افتخار در برابر کارشکنی‌های غرب و استکبار ایستاده است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه چند زن در تهران حجاب خود را برداشتند و دشمنان فکر کردند انقلاب سست شده است گفت: دشمنان به این امر دلخوش کردند که انقلاب ضعیف شده در حالی که آنها نخاله بودن خود را نشان داده‌اند که در هر جامعه‌ای این افراد وجود دارند.
ایشان یادآور شد: در راهپیمایی 22 بهمن لازم است تا عزت، قدرت و وحدت خود را به دنیا نشان دهیم البته باید در نظر داشت حرکت‌ پیرامون ولایت ضامن سعادت است.
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی هم با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب گفت:‌ در راهپیمایی‌ 22 بهمن همه شرکت می‌کنند و به دشمن ضربه می‌زنند و مشخص می‌شود که مردم پس از 40 سال هنوز به انقلاب علاقه دارند و دشمن مایوس و ناامید می‌شود؛ این اغتشاشات امید کاذب برای آنها ایجاد کرده بنابراین با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهیم این امید به ناامیدی منتهی می‌شود. ایشان خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که انقلاب ما با همه انقلاب‌ها تفاوت دارد. انقلاب‌های دیگر متکی به شرق یا غرب بوده و بدون مرکز اتکا نمی‌توانستند انقلاب خود را پیش ببرند ولی انقلاب اسلامی بدون تکیه بر هیچ کدام از این عوامل پیشرفت کرده است.
این مرجع تقلید یادآور شد: هشت سال جنگ به کشور تحمیل شد و ما در بدترین شرایط و دشمن در بهترین شرایط بود یعنی تمام دنیا به آنها کمک می‌کردند و حتی سلاح کشتار جمعی در اختیار آنها قرار می‌‌دادند ولی تحمل کردیم و دشمن نتوانست کاری کند و اکنون یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن نیست.
ایشان با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب گفت:‌ وحدت از جمله عوامل پیروزی بود که امروز شعار می‌دهیم ولی در عمل برخی خلاف آن گام برمی‌دارند. ‌اختلاف عامل شکست است و انسان عاقل به سراغ شکست نمی‌رود.
در همین ارتباط، مجلس خبرگان رهبری هم از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.
مجلس خبرگان رهبری، در این بیانیه از آحاد مردم بزرگوار ایران جهت شرکت باشکوه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، دعوت به عمل می‌آورد تا همانند گذشته حضوری پرشور و وحدت ‌آفرین داشته، پیمان خویش را با امام راحل(ره)، شهیدان فجرآفرین و رهبر معظم انقلاب؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای تجدید نمایند و با فریاد رسای خود مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی به خصوص آمریکای جنایتکار بکوبند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای حضور همگان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را بیعت مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی دانست.
در بخشی از این اطلاعیه تصریح شده است: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است. راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد‌، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش‌کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است، لذا شایسته است مسئولان و مدیران نظام اسلامی قدرت و عظمت پایه‌های مردمی نظام اسلامی را درک کنند و عمیقاً و مجدّانه در مسیر خدمت به این مردم انقلابی گام بردارند و این ملت فداکار را در مسیر عزت و اقتدار همراهی کنند.
*دعوت مجمع روحانیون مبارز به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن
مجمع روحانیون مبارز هم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیاننیه‌ای منتشر کرد.
مجمع روحانیون مبارز در این بیانیه ضمن تبریک سالگرد پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی از تمامی هموطنان درخواست کرد در همایش بزرگ ملی، 22بهمن امسال با شکوهتر از گذشته شرکت نموده و اتحاد و همبستگی خویش را در برابر بدخواهانی که سربلندی و پیشرفت ملت ایران را بر نمی‌تابند به نمایش گذاشته روح بلند امام و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس را شادمان سازند.
* دعوت جامعه روحانیت مبارز
جامعه روحانیت مبارز هم در بیانیه‌ای از مردم و قشرهای مختلف جامعه برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن دعوت کرد.
دراین بیانیه امده است: اینک در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلابی دوران ساز، باعظمت و اقتدار آفرین ایران با انقلاب اسلامی هویتی تازه یافت، ملت متمدن ایران شکوه و مجد گذشته خود را بدست آورد، در اسلام روحی جدید و خونی تازه جریان پیدا کرد.استقلال حقیقی و کامل استوار شده و دشمنان سلطه گر، ناکام از نقشه‌ها، توطئه‌ها و عملیات خود انگشت حسرت به دهان گرفته‌اند.
همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران،شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور،حزب مردمی اصلاحات، مجمع جهانی اهل بیت(ع)،اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی،بنیاد شهید و امور ایثارگران، حزب کارگزاران سازندگی، سازمان بسیج مستضعفین، حزب مردم سالاری،شهرداری تهران،جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران و جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار هم طی بیانیه‌ای از مردم سرفراز ایران برای حضور گسترده در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دعوت به عمل آوردند.
*اعلام ویژه برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن 1396
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم اعلام کرد راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن در بیش از یک هزار شهر و شهرستان و 4 هزار روستای کشور با حضور 6 هزار خبرنگار، تصویر بردار و گزارشگر داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن اعلام مسیرهای 10 گانه راهپیمایی 22 بهمن در تهران افزود: مردم تهران ساعت 9 صبح حرکت خود را از مسیرهای 10 گانه به سمت میدان آزادی آغاز میکنند و شروع مراسم رسمی در میدان آزادی ساعت 10 صبح خواهد بود.وی افزود: مردم ایران اسلامی در سراسر کشور، امسال نیز باشکوه‌تر و پرشورتر از سال‌های قبل، با حضوری انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم به‌ویژه به آمریکای مستکبر خواهند داد.
*اعلام مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران
مسیرهای ده گانه راهپیمایی 22 بهمن به سمت میدان آزادی به این شرح اعلام شد.
مسیر شماره 1: مسجد امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره 3: مسجد امام هادی(ع)، بلوار معلم، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 5: مسجدالجواد(ع)، میدان 7 تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 7: مسجدالمهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 9: مسجد امام سجاد(ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(ع) فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود بار دیگر حضور حماسی در آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اسلامی فردا بار دیگر وفاداری خود را به آرمانهای نظام اسلامی به نمایش خواهند گذاشت تاکید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا بر حمایت از برجام 21 بهمن 1357 معاون اول رئیس‌جمهور در جریان سفر یک روزه به استان ایلام اعلام کرد: موافقت رهبری با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای طرح‌های آب و خاک خوزستان و ایلام سود تسهیلات بازسازی بافت فرسوده با دستور رئیس‌جمهور به 6 درصد کاهش می‌یابد؟ دعوت بنیاد 15خرداد از مردم برای شرکت در راه‌پیمائی 22 بهمن ادامه بررسی لایحه بودجه 97 از دوشنبه در مجلس 34 هزار قطعه سکه در 3 روز نخست پیش فروش معامله شد جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد؛ اجرای مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگران از 23 بهمن رئیس مرکز جذب وزارت علوم خبر داد آغاز فراخوان جذب اعضای هیات علمی از امروز رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود