بار دیگر حضور حماسی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که مردم همواره حساب آن را از حساب افراد و احزاب و جناح‌ها جدا می‌کنند. به همین دلیل، مشکلات هرگز نمی‌توانند انقلاب اسلامی را از پشتوانه مردمی محروم کنند. نامهربانی‌ها، قصورها و حتی تقصیرهائی که مشخص است به مسئولان مربوط می‌شود، در طول 39 سال گذشته نتوانسته‌اند به وفاداری مردم ایران نسبت به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کند. این واقعیت را فردا در راه پیمائی سراسری یوم‌الله 22 بهمن به چشم خواهیم دید.
راز وفاداری مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این است که این انقلاب را خود مردم به رهبری امام خمینی به وجود آورده‌اند و این نظام به دست خود مردم تاسیس شده است. صاحبان انقلاب و نظام ممکن است گاهی احساس کنند کسانی که مسئولیت‌هائی در نظام جمهوری اسلامی دارند، ضعف نشان می‌دهند و یا حتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و در مواردی هم مرتکب خلاف می‌شوند، ولی در چنین مواردی به این نتیجه می‌رسند که مسئول مربوطه باید تغییر کند اما اصل نظام باید حفظ شود.
نکات زیادی وجود دارند که مردم را به وفاداری نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تشویق و ترغیب می‌کنند. از میان این نکات، فقط به دو نکته در اینجا اشاره می‌کنیم.


اول آنکه در محاسبات روشن و دقیق مردم، این واقعیت به صورت برجسته خودنمائی می‌کند که برای نظام جمهوری اسلامی، جایگزین بهتری وجود ندارد.
یک نظام حکومتی که ترکیبی از حضور و اراده مردم باضافه محتوای دینی است اگر به درستی و براساس آنچه قانون اساسی مقرر داشته اجرا شود، می‌تواند تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت مردم باشد. قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی در عین حال که بعد از گذشت سه دهه از اصلاحات اول اکنون نیاز به اصلاحات جدید دارد، اما تا زمانی که اصلاحات جدید اعمال نشده اگر به آنچه هم اکنون هست به درستی عمل شود می‌تواند سعادت و رفاه مردم را تامین کند و عدالت اجتماعی را محقق سازد. عدالت اجتماعی، شامل عدالت قضائی، عدالت سیاسی، عدالت اقتصادی و عدالت اخلاقی می‌شود و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت تامین آن را دارد. امروز اگر مشکلاتی وجود دارد به این دلیل است که در مواردی قانون اساسی دور زده می‌شود و اصولی از قانون اساسی معطل می‌ماند کما اینکه در موارد زیادی حتی به قوانین عادی هم عمل نمی‌شود.
مهم‌ترین فراز این دورزدن‌ها به حقوق قانونی و کرامت افراد مربوط می‌شود و خلاصه کردن مشکلات کشور در مسائل اقتصادی و معیشتی نوعی جفا به مردم و فرار از واقعیت است. اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی با پای بندی به قانون، اعم از قانون اساسی و قوانین عادی، حقوق و کرامت شهروندان را رعایت کنند، تحمل مشکلات اقتصادی و معیشتی برای همه آسان خواهد شد و چه بسا این مشکلات برطرف شوند. در عین حال، مردم به اصل نظام پای بند هستند و به بی‌قانونی‌ها و تبعیض‌ها معترضند.
نکته دوم این است که تهاجم مثلث شوم «آمریکا – صهیونیسم – ارتجاع عرب» به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هر روز سنگین‌تر می‌شود. این تهاجم، به افراد و جناح‌ها کاری ندارد و متوجه اصل انقلاب و نظام است. هنگامی که نمایندگان باطل به چیزی حمله می‌کنند و می‌خواهند آن را ریشه کن نمایند، همین نفس حمله نشان دهنده نگرانی آنها از آن چیزی است که به آن حمله می‌کنند. این واقعیت را مردم درک می‌کنند و آن را معیار روشنی برای حقانیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌دانند و برای حفاظت از آنها و تداوم آنها در هر صحنه که لازم باشد حاضر می‌شوند.
اغتشاشات هفته دوم دیماه امسال و جدا شدن سریع صف مردم از اغتشاشگران نشان داد که مردم با اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشکلی ندارند و حتی هر جا احساس کنند عده‌ای فرصت طلب و معاند و حامیان خارجی آنها از اعتراضاتشان سوءاستفاده می‌کنند، مشکلاتشان را نیز موقتاً کنار می‌گذارند و برای حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سنگ تمام می‌گذارند.
فردا، در یوم‌الله 22 بهمن، نهامردم با حضور در راه پیمائی سراسری جشن ورود انقلاب اسلامی به چهلمین سال عمر خود، بار دیگر وفاداری خود را به این انقلاب و نظام برآمده از آن نشان خواهند داد در عین حال که حق خود را برای پیگیری مطالبات قانونی محفوظ می‌دارند. وجود این مطالبات نه تنها مانع ابراز عشق مردم به انقلاب اسلامی نمی‌شود، بلکه با درک درستی که مردم از برنامه‌های دشمنان دارند، باز هم با حضور حماسی خود در راه پیمائی 22 بهمن، دشمنان را مایوس خواهند کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود بار دیگر حضور حماسی در آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اسلامی فردا بار دیگر وفاداری خود را به آرمانهای نظام اسلامی به نمایش خواهند گذاشت تاکید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا بر حمایت از برجام 21 بهمن 1357 معاون اول رئیس‌جمهور در جریان سفر یک روزه به استان ایلام اعلام کرد: موافقت رهبری با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای طرح‌های آب و خاک خوزستان و ایلام سود تسهیلات بازسازی بافت فرسوده با دستور رئیس‌جمهور به 6 درصد کاهش می‌یابد؟ دعوت بنیاد 15خرداد از مردم برای شرکت در راه‌پیمائی 22 بهمن ادامه بررسی لایحه بودجه 97 از دوشنبه در مجلس 34 هزار قطعه سکه در 3 روز نخست پیش فروش معامله شد جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد؛ اجرای مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگران از 23 بهمن رئیس مرکز جذب وزارت علوم خبر داد آغاز فراخوان جذب اعضای هیات علمی از امروز رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود