جشن ملی ایرانیان در سالگرد پیروزی انقلاب



در آستانه فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراجع، شخصیت‌های سیاسی و لشکری، احزاب، جمعیت‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، مردم ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند تا به تأکید رئیس جمهوری، «در این راهپیمایی با خلق حماسه‌ای جدید، اراده، انسجام، اتحاد و پایبندی خود را به منافع و حاکمیت ملی نشان بدهند. روحانی چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفته بود که «حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی برای ماه‌ها و مدت‌ها دشمنان و بدخواهان ملت ایران را مأیوس و آنچه در طول ماه‌های گذشته بافته بودند را تبدیل به پنبه می‌کند.» دعوت کنندگان از مردم برای حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نیز برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی 22 بهمن را پاسخی به دشمنان و زمینه حفظ و تقویت استقلال و دستاوردهای کشور توصیف کردند.
 تداوم امنیت، مهم تر از استقرار امنیت


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، 22 بهمن را متعلق به همه ملت ایران و یک روز ملی برشمرد و گفت: بزرگی 22 بهمن سخنی نیست که تنها ملت ایران گفته‌اند بلکه شخصیت‌های بزرگ و چهره‌های برجسته بین‌الملل نیز اعتراف کرده‌اند که ایران در 22 بهمن سال 1357 کار بزرگی کرد. بنابراین حفظ و صیانت از این دستاورد بزرگ که متعلق به خود ملت ایران است، کاری ارزشمند است و حکایت از هوشمندی ملت ایران دارد. به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن باعث پایداری و استوارترشدن امنیت کشور می‌شود، اظهار کرد: استقرار امنیت در ایران بسیار خوب است  اما باید توجه داشت که تداوم آن مهم‌تر از استقرار است. حضور مردم و پشتیبانی ملت از انقلاب باعث می‌شود تا دشمنان پس‌زده شوند و امنیت در ایران پایدارتر شود.
معاون اول رئیس جمهوری نیز که به ایلام سفر کرده بود، با اشاره به اینکه امریکایی‌ها به ناآرامی‌های اخیر در ایران دل بسته بودند و احساس کردند به چالشی جدی برای ایران تبدیل شده است، اظهار کرد: از همین رو نمایش همبستگی و اتحاد مردم در سالروز ورود پیروزی انقلاب اسلامی به چهلمین سال خود، بسیار ضروری است. ما ملت ایران را می‌شناسیم و می‌دانیم که یک بار دیگر نمایشی مقتدرانه از وحدت و یکپارچگی را به تصویر خواهند کشید. اسحاق جهانگیری، وحدت و انسجام را نکته کلیدی پیروزی و تداوم حرکت رو به رشد نظام جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: تفاوت گرایش‌ها و سلایق لازم است، اما از مجموعه مسائلی که تحت عنوان منافع و مصالح ملی از آن یاد می‌شود، باید زیر پرچم اتحاد و یگانگی حراست کرد.
دعوت آیت‌الله جوادی آملی از مردم
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز پنجشنبه گذشته در ابتدای درس اخلاق در قم، از همه مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی حماسی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: ضمن احترام به همه اصناف و اقشار جامعه، همه مردم با وجود برخی ایرادات و مشکلات که در کشور وجود دارد، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند. وی با اشاره به اینکه دفاع ما باید از اصل انقلاب و نظام باشد، از همه اقشار بویژه بانوان برای حضور پررنگ در این راهپیمایی دعوت کرد و گفت: زنان در مقابل رفتار برخی از دختران ناآگاه که روسری خود را برداشتند، باید همپای مردان در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنند. آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  تأکید کرد: یکی از مسائلی که آیه 120 سوره توبه قرآن می‌گوید برای آن عمل صالح نوشته می‌شود، این است که کسانی در یک مسیر راهپیمایی که قدم می‌گذارند که کفار را به غیظ و غضب می‌آورد. این درحالی است که هیچ ‌چیز به اندازه راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن و کفار را به غیظ نمی‌آورد. این دیگر از توصیه هر مرجعی بالاتر است. مردم، این توصیه خداست. قرآن را قبول دارید؟ بر اساس نص صریح قرآن باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنید. به گزارش ایلنا، وی افزود: هر مسلمانی که قرآن را قبول دارد باید روز ۲۲ بهمن به راهپیمایی برود؛ چرا که بنابر نص صریح قرآن، کفار از شرکت مسلمانان در این راهپیمایی ناراحت می‌شوند.
دعوت نهادها و احزاب برای برگزاری باشکوه 22 بهمن
علاوه بر شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی، نهادها و احزاب نیز با صدور بیانیه‌هایی، برگزاری باشکوه مراسم
22 بهمن امسال را مهم توصیف کردند. از جمله مجلس خبرگان رهبری ضمن دعوت از آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی جهت شرکت باشکوه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تأکید کرد: ملت ایران با فریاد رسای خود در 22 بهمن ماه مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب می‌کوبند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه خود، با دعوت از آحاد و اقشار مختلف ایرانیان برای شرکت پرشور و یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد: شکست‌های زنجیره ای امریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان اروپایی و منطقه‌ای یادآور این واقعیت انکارناپذیر است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول و بلامنازع غرب آسیا هرگز مرعوب فتنه‌های متکثّر و گسترده  گرگ‌ها و اهریمنان غربی نخواهد شد و با صیانت از استقلال همه جانبه کشور اجازه نزدیکی دشمن به دروازه‌های اقتدار دفاعی و توان بازدارنده موشکی و تضعیف سپر امنیت و دفاع ملی خود را نخواهد داد.
امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز یوم الله 22 بهمن را روز تو دهنی زدن به امریکا، آل سعود و رژیم نحس صهیونیستی و روز مصاف دوباره حق و باطل و اسلام و کفر توصیف کرد و از مردم خواست در این روز به خیابان‌ها بیایید و با مشت‌های محکم خود بر دهان ترامپ بکوبید تا دشمن بداند اینجا ایران، خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی است. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای، از آحاد و اقشار مختلف ملت ایران خواست با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی سراسری  22 بهمن و برپایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی عزم و اراده راسخ خود در تداوم راه شهیدان و پیگیری آرمان‌های تمدن‌ساز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.
حزب اعتدال و توسعه، ٢٢ بهمن را نماد تجلی اراده ملت ایران دانست و تأکید کرد که مشارکت حداکثری ملت شریف ایران در راهپیمایی این روز، اقدامات پیدا و پنهان دشمنان انقلاب اسلامی برای سوءاستفاده از ناخشنودی بخشی از مردم از برخی کاستی‌های انباشته را همچون دیگر دسیسه‌هایی که در پی تضعیف اراده و خدشه به انتخاب و اعتقاد ملت بوده‌اند بلااثر خواهد کرد.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم هم با اشاره به اینکه ملت ایران ۲۲ بهمن را از این جهت پاس می‌دارد که در این روز توانست عامل نابرابری‌های اجتماعی را از بن برکند و برای تعیین سرنوشت خود، آزادانه  افراد را برکرسی مسئولیت بنشاند و هر مسئولی را در برابر  اعمالش پاسخگو ببیند، اظهار کرد:  به نظر ما از جمله کارهایی که در آستانه چهلمین سال انقلاب و در دهه فجر باید صورت بگیرد، بازخوانی خواسته‌های مردم و تحقق وعده‌هایی است که رهبران انقلاب در برقراری نظام اسلامی داده بودند.
فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم همچنان مانند روزهای انقلاب‌ و سال‌های دفاع مقدس پای انقلاب ایستاده‌اند و از انقلابی که خود صاحب آن هستند دست نمی‌کشند، تصریح کرد: اکنون در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امید می‌رود محدودیت‌‌ها برای برخی یاران انقلاب برداشته شود تا بیش از پیش شاهد همبستگی و همدلی مردم از تمامی سلایق سیاسی باشیم و همچنین با گفت‌وگوی ملی بین تمامی نیروهای درون نظام در راستای وحدت حداکثری گام برداریم.
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی نیز ضمن دعوت از همه مردم و نیروهای اصلاح طلب برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، راهپیمایی 22 بهمن را نماد همگرایی قشرهای مختلف مردم علیرغم همه اختلافات سیاسی دانست و گفت: حزب کارگزاران انتظار دارند مدیران برگزاری راهپیمایی 22 بهمن توجه داشته باشند که به شعارهایی پرداخته و موضوعاتی مانند قطعنامه در دستور کار باشد که همه بتوانند از آن حمایت کنند و وحدت آفرین باشد و بتواند مردم را برای مقابله با مشکلات واقعی در داخل و منطقه متحد نگه دارد.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، کانون اسلامی دانش آموختگان هند و کانون دانشگاهیان ایران و... از دیگر نهادها، انجمن‌ها و سازمان‌هایی بودند که با صدور بیانه‌های جداگانه، مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن امسال فراخواندند.


برش
مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران
مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین(علیه‌السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره سه: مسجد امام‌هادی، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره پنج: مسجد الجواد، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره شش: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ‌ آزادی
مسیر شماره هفت: مسجد المهدی، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره نه: مسجد جامع امام سجاد، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ‌ آزادی
 مسیر شماره 10: مسجد امام صادق، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی