انقلاب اسلامی فرزندان خود را نمی‌خورد بلکه فرزندان ناخلف را طرد می‌کند


 دماوند- خبرنگار کیهان:
دشمن اصرار دارد که ملت از جایگاه برجسته و بی‌نظیری که در انقلاب کسب کرده است بی‌خبر باشد و پرچم توده‌های انبوه و چند ده میلیونی حامیان انقلاب برافراشته نباشد، تا بدین طریق از یکسو نسلی که در راه است آدرس غلط بگیرد و آموزه‌های اسلامی و انقلابی را کمرنگ تلقی کند و از سوی دیگر نیروهای انقلابی را در اقلیت قلمداد کرده و نسبت به آینده دچار یأس نماید. حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن که هر سال با‌شکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود، باطل‌السحر این ترفند است ولی نباید در این فاصله یکساله پرچم‌ها را نیمه‌افراشته نگاه داشت و تابلوها را به تبلیغ دیدگاه غریبه‌ها سپرد.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان که پنجشنبه شب به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در مسجد جامع دماوند و در اجتماع مردم این شهر حضور یافته بود، انقلاب اسلامی را بازگشت به آموزه‌های اسلام ناب بعد از گذشت ۱۴ قرن دانست و گفت؛ گویاترین تعبیر و توصیف از انقلاب اسلامی، بیان رهبر معظم انقلاب است که از آن با عنوان بعثت دوباره یاد کرده‌اند.
 وی در ادامه گفت؛ اگر انقلاب اسلامی به پرخوری مرفهین بی‌درد در کنار فقر محرومان تن می‌داد و مردم را در برابر هجوم قدرت‌های غارتگر و خونریز تنها می‌گذاشت، با کینه‌توزی پرشتاب و فراگیر جهانخواران روبه‌رو نبود.


شریعتمداری با ‌اشاره به راهی که طی نزدیک به چهل سال گذشته پیموده‌ایم گفت؛ این سخن نه گزاف است و نه خلاف و فقط با یک نگاه گذرا به وضوح قابل دیدن است که از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا‌کنون تمامی عقبه‌های پیش‌روی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم، پیروزی بر رژیم آمریکایی شاه که مورد حمایت تمامی کشورهای هر دو بلوک شرق و غرب بود، عبور موفقیت‌آمیز از چند کودتا که در نطفه خفه کردیم، مقابله با دهها گروه تروریست که به قول حضرت امام مانند قارچ از زمین سر برآورده و به جان نظام نوپای اسلامی افتاده بودند، گروه‌های تجزیه‌طلب مورد حمایت آمریکا، ماجرای طبس، جنگ تحمیلی ۸ساله که در آن همه قدرت‌های بزرگ در اردوگاه دشمن ایستاده بودند، جنگ نفتکش‌ها، جنگ سفارتخانه‌ها، بمباران و موشک‌پرانی به شهرها، تحریم‌ها و اخیرا چالش هسته‌ای که فقط یک بهانه است و اساس انقلاب اسلامی هدف اصلی آن است.
شریعتمداری در ادامه به شرایط کنونی ‌اشاره کرد و گفت؛ نگاهی به رخدادهای منطقه بیندازید! آیا جمهوری اسلامی را نمی‌بینید که در تمامی تنش‌های منطقه حرف آخر را می‌زند؟ آمریکا و تمامی متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن همه توان خود را به‌کار گرفتند تا نظام حکومتی سوریه را فقط به این علت که حامی مقاومت است حذف کنند و این ترجیع‌بند آنان در اجلاس‌های پی در پی نیویورک، ژنو، آنکارا، دوحه، پاریس و لندن معروف است که بشار اسد باید برود! و در این میان تنها ایران اسلامی بود که به خاطر دفاع از مقاومت رسما اعلام می‌کرد که اجازه سقوط اسد را نمی‌دهیم و سرانجام پیروزی با ما بود. همین روند را در قلع و قمع داعش و در تنش‌های عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و یمن شاهد هستیم که باز هم ماجرا به نفع ایران رقم خورده است.
مدیر مسئول کیهان ‌اشاره به این نکته را ضروری دانست که حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت، صدقه نیست بلکه هزینه‌ای است که برای امنیت مردم خویش می‌پردازیم و اگر چنین نبود امروزه باید شاهد جنایات وحشیانه داعش و القاعده و منافقین در داخل کشورمان باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت، کسانی که به حضور رزمندگان اسلام در منطقه انتقاد می‌کنند، عمدا فراموش کرده‌اند که در رژیم شاه سربازان ما را برای جنگ در ظفار می‌فرستادند که هیچ ربطی به ما نداشت و گفت؛ انگلیس که جنگ ظفار را برای حفظ منافع خود به راه انداخته بود، در این جنگ ۲۰ کشته داد و تعداد سربازان جان‌باخته ما در ظفار ۷۲۰ نفر بود یعنی ۳۶ برابر آنها.
شریعتمداری درباره برخی از افراد که در نظام مسئولیتی داشته و اکنون بیرون از دایره نظام هستند گفت؛ انقلاب اسلامی برخلاف سایر انقلاب‌ها، فرزندان خود را نمی‌خورد بلکه فرزندان ناخلف را طرد می‌کند و توضیح داد که، در انقلاب‌های دیگر، مثلا در انقلاب اکتبر  ۱۹۱۷ شوروی سابق، مردم روسیه از ایدئولوژی مارکسیسم چیزی نمی‌دانستند، آنها از ظلم تزارها به تنگ آمده بودند که به مارکسیسم از راه رسیده تن دادند، یعنی ایدئولوژی انقلاب فقط در اختیار حاکمان بود و هرگونه که می‌خواستند آن را تعریف می‌کردند و از این طریق بسیاری از همراهان قبلی خود را کنار می‌زدند، اما در انقلاب اسلامی، مکتب انقلاب یعنی اسلام در میان مردم نیز بود و به همین جهت کسانی که با این خط زاویه می‌گرفتند، از سوی مردم طرد می‌شدند.
وی گفت؛ وقتی امام راحل ما(ره) ندای انقلاب سر داد مردم این ندا را در دل خود آشنا یافتند و به قول استاد مطهری، در ندای امام گمشده خویش را پیدا کردند.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت حضور در صحنه ‌اشاره کرد و گفت؛ نباید در مقابل تحولات بی‌تفاوت بود و نباید اجازه داد که دشمنان بیرونی و برخی از دنباله‌های داخلی آنها مسیر انقلاب را تغییر بدهند و از جمله اینکه نباید اجازه داد مردم را که به قول حضرت امام(ره) ولی‌نعمت هستند به بهانه‌های مختلف کنار بگذارند. وی ادامه داد؛ مشکلات موجود راه‌حل‌های شناخته شده‌ای دارند، به عنوان مثال مشکل بیکاری به آسانی قابل حل است، مثلا، چرا باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان از بیت‌المال به عنوان معوقات بانکی در اختیار چند ده نفر باشد؟ و یا چرا باید پدیده قاچاق باعث رکود کسب و کار شود و یا واردات بی‌رویه کالاهایی که در داخل امکان تولید دارند باعث تعطیلی کارخانه‌ها و تحمیل بیکاری باشد؟! فقط در یک قلم تعداد۶۰۰ دستگاه بنز و پورشه با یک کارت بازرگانی به نام یک خانم فقیر روستایی وارد شده است.
مدیر مسئول کیهان به ماجرای تحقیر ایران از سوی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ ‌اشاره کرد و گفت؛ امروز طی یادداشتی با عنوان «در انتظار یک جو غیرت» به این ماجرای سخیف پرداختیم که امید است دست همتی از آستین مسئولان محترم بیرون آمده و پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به آنها بدهد. کره جنوبی و سامسونگ به بهانه تحریم‌ها، گوشی‌‌های هدیه را که به ۶ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده این مسابقات داده، به ورزشکاران ایرانی نمی‌دهد. هدیه، خرید و فروش نیست که تحریم باشد، آنها می‌خواهند ما را تحقیر کنند و ما هم باید آنها را تحقیر کنیم. رئیس‌ کمیته ملی المپیک کشورمان می‌گوید با هدیه گوشی همراه به ورزشکارانمان از آنها دلجویی می‌کنیم! متاسفانه ایشان نمی‌داند که پای تحقیر یک ملت در میان است و نه چند دستگاه تلفن همراه و تعجب‌آور است که وقتی تا این اندازه از ماجرا بی‌خبر است، چرا باید این مسئولیت را بپذیرد؟!
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت؛ دشمن اصرار دارد که ملت از جایگاه برجسته و بی‌نظیری که در انقلاب کسب کرده است بی‌خبر باشد و پرچم توده‌های انبوه و چند ده میلیونی حامیان انقلاب برافراشته نباشد تا بدین طریق از یکسو نسلی که در راه است آدرس غلط بگیرد و آموزه‌‌های اسلامی و انقلابی را کمرنگ تلقی کند و از سوی دیگر نیروهای انقلابی را در اقلیت قلمداد کرده و نسبت به آینده دچار یأس نماید. شریعتمداری گفت؛ حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن که هر سال با‌شکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود باطل‌السحر این ترفند است ولی نباید در این فاصله یکساله پرچم‌ها را نیمه‌افراشته نگاه داشت و تابلوها را به تبلیغ دیدگاه غریبه‌ها سپرد.
شریعتمداری در پاسخ به سؤالی درباره برجام گفت؛ کاش دولتمردان محترم به جای کلی‌گویی‌های اغراق‌آمیز درباره برجام، به چند نمونه از دستاوردهای آن ‌اشاره می‌کردند و برای مردم توضیح می‌دادند که در مقابل امتیازهای نقد فراوانی که داده‌ایم غیر از چند وعده نسیه چه گرفته‌ایم؟!
مدیر مسئول کیهان گفت؛ اعضای تیم هسته‌ای کشورمان غیر از آن جاسوس دستگیر‌شده، افراد مؤمن و دلسوزی هستند و افراد دلسوز خیانت نمی‌کنند ولی سرشان کلاه می‌رود که متاسفانه رفته است!
شریعتمداری در پاسخ به سؤال دیگری گفت: بحرین استان جدا شده از ایران است که شاه در یک اقدام ذلیلانه آن را از کشور جدا کرده بود،  مردم بحرین خواستار بازگشت به وطن اصلی خویش یعنی ایران اسلامی هستند.