دعوت مراجع ازمردم برای شرکت در راهپیمایی در ۲۲ بهمن

مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین و جامعه روحانیت حوزه علمیه قم بر حضور پرشور و شعور ملت در راهپیمایی یوم‌ا... 22 بهمن تاکید کردند و این حضور را دارای پیام‌های روشنی برای دشمنان نظام اسلامی دانستند. حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی در درس امروز خود طی سخنانی بر حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کردند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای حضور همگان در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن را بیعت مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی دانست.
مایوس کردن دشمنان
آیت‌ا... ناصر مکارم‌شیرازی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب گفت: در راهپیمایی‌ 22 بهمن همه شرکت می‌کنند و به دشمن ضربه می‌زنند و مشخص می‌شود که مردم پس از 40 سال هنوز به انقلاب علاقه دارند و دشمن مایوس و ناامید می‌شود. این اغتشاشات امید کاذب برای آنها ایجاد کرده بنابراین با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهیم این امید به ناامیدی منتهی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که انقلاب ما با همه انقلاب‌ها تفاوت دارد. انقلاب‌های دیگر متکی به شرق یا غرب بوده و بدون مرکز اتکا نمی‌توانستند انقلاب خود را پیش ببرند ولی انقلاب اسلامی بدون تکیه بر هیچ کدام از این عوامل پیشرفت کرده است.
عزت و اقتدار ملت


آیت‌ا... حسین نوری همدانی نیز اظهار کرد: حفاظت از انقلاب از واجبات است؛ هر کسی لازم است به‌اندازه توان خود به حفظ انقلاب بپردازد. در روز 22 بهمن می‌خواهیم به دنیا قدرت خود را در برابر اغتشاشات ضعیف اخیر نشان دهیم. وی تصریح کرد: انقلاب خواب از چشم مستکبران ربوده و 40 سال با عزت و افتخار در برابر کارشکنی‌های غرب و استکبار ایستاده است. این مرجع عظام تقلید با بیان اینکه چند زن در تهران حجاب خود را برداشتند و دشمنان فکر کردند انقلاب سست شده است، گفت: دشمنان به این امر دلخوش کردند که انقلاب ضعیف شده در حالی که آنها نخاله بودن خود را نشان داده‌اند که در هر جامعه‌ای این افراد وجود دارند.
اطلاعیه جامعه
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت 22 بهمن اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از الطاف و نصرت‌های الهی بود که خداوند نصیب ملت ایران کرد. این انقلاب بزرگ امروز در حالی وارد چهل سالگی خود می‌شود که مسیری پر عزت و سرشار از اقتدار را پیموده است. سربلندی امروز ما نتیجه و پاداش عهد و پیمانی است که با خدا و رسول خدا برای نصرت دین الهی بسته بودیم و پیروزی انقلاب اسلامی اجر عظیم الهی به وفا‌داری ملت مسلمان ایران است. در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است. راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد‌، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است، لذا شایسته است مسئولان و مدیران نظام اسلامی قدرت و عظمت پایه‌های مردمی نظام اسلامی را درک کنند و عمیقا و مجدّانه در مسیر خدمت به این مردم انقلابی گام بردارند و این ملت فداکار را در مسیر عزت و اقتدار همراهی کنند. در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: «انقلابی با این همه دستاورد و تأثیرگذاری و به لطف و عنایت خداوند متعال به‌رغم همه فراز و فرودها، تلخی و شیرینی‌ها، پیروزی و شکست‌ها، امروز سربلندتر، مقتدرتر و تأثیرگذارتر از هرزمان دیگر به راه خود ادامه می‌دهد. الحمدا... اولا و آخرا جامعه روحانیت مبارز و روحانیت معظم سراسر کشور همراه و همدل و هم زبان با قاطبه ملت شریف ایران در راهپیمائی یوم ا... بیست و دوم بهمن ماه شرکت می‌کنند و ندای عزت، سربلندی، وحدت، مقاومت ومبارزه با فقر و فساد و دشمنان انسانیت، اسلام و ایران سرخواهند داد. إن شاء‌ا...»