استيضاح وزير راه؛ سياسي ياحرفه‌اي؟

تلاش ها در مجلس به 45 امضا رسيد
استيضاح وزير راه؛ سياسي ياحرفه‌اي؟
آرمان: خبر رسید که تعداد امضا‌های نمایندگان مجلس برای تقاضای استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ۴۵ رسیده است. بنابر این گزارش، تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس از طراحان استیضاح خواسته‌اند که تا آغاز روز کاری مجلس در هفته آینده از تحویل نامه استیضاح آخوندی به هیات رئیسه خودداری کنند، تا آنها نیز بتوانند این نامه را امضا کنند. ناکارآمدی در حوزه راهداری کشور و رویکرد آخوندی به سازمان نظام مهندسی کشور که با اعتراضات مهندسان و دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی مواجه شد، از جمله محور‌های استیضاح وزیر راه و شهرسازی عنوان شده است. به‌نظر می‌رسد بهمن‌ماه با استیضاح آخوندی ارتباط دارد چرا که سال گذشته درهمین ماه بود که رسانه‌ها نوشتند کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را پس از رفت و برگشت‌ها در مجلس، در دستورکار خود قرار داده است. البته استیضاح در بهمن 95 کلید نخورد، بلکه 14 آذر استیضاح عباس آخوندی، وزیرراه و شهرسازی با 82 امضا به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد و پس از اعلام وصول درهیات رئیسه برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد که به دلیل دستورکار مهم مجلس شورای اسلامی در آن مقطع یعنی بررسی برنامه پنجساله ششم توسعه و تعطیلی فعالیت کمیسیون‌ها پس ازحدود دوماه در 10 بهمن ماه در دستورکار کمیسیون عمران مجلس قرار گرفت.
استیضاح جواب نمی‌دهد


عضو کمیسیون آ‌موزش گفت: اگر انجام استیضاح درباره آخوندی نتیجه داشت همان استیضاح‌های قبلی باید جواب می‌داد. محمدجواد ابطحی با اشاره به جمع‌آوری امضا برای استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان با توجه به مشکلات مدیریتی وزیر راه در چند روز برفی اخیر و همچنین عدم تکمیل مسکن مهر به دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح وی هستند. نماینده مردم خمینی‌شهر تصریح کرد: آقایان آخوندی، زنگنه و ربیعی توانمندی زیادی در لابی‌گری دارند به همین دلیل با استیضاح دوباره آخوندی مخالف هستم. عضو کمیسیون آ‌موزش، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: بنده هیچ امیدی ندارم که این مجلس حرکت رو به جلویی داشته باشد. محمدعلی پورمختار گفت: حدود 50 نفر از نمایندگان با جدیت پیگیر استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هستند. وی افزود: به دنبال مشکلاتی که در روزها و هفته‌های اخیر در حمل و نقل جاده‌ای و هوایی در کشور ایجاد شد این تعداد از نمایندگان مصر هستند تا استیضاح وزیر راه در مجلس کلید بخورد. آذر ماه امسال محمدقسیم عثمانی با اشاره به جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ۱۲ محور اعلام کرد: متن استیضاح آقای آخوندی وزیر راه در ۱۲ محور تهیه شده و در حال امضا توسط نمایندگان است.
بحران برف عمدی بود؟
یک نماینده مجلس گفت: ما احساس می‌کنیم شائبه عمدی در ایجاد مشکل در بحران برف اخیر در کار بوده است. فارس نوشت؛ حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که در حال حاضر در مجلس در حال جمع‌آوری امضاست، اظهار کرد: بحث کولاک، بارش برف و ورود بسیار ضعیف وزارت راه در بحران اخیر برف بسیار مشهود بود. وی افزود: در مواردی مانند نقص فنی هواپیما و سقوط آن همچنین برخورد قطار و جان باختن تعدادی از هموطنانمان‌ نیز اهمال وزارت راه کاملا هویدا بود هرچند مواردی مانند هواپیما و قطار ممکن است در همه جای دنیا اتفاق بیفتد حال ممکن است در این اتفاق کسی مقصر باشد یا نه اما کم‌کاری وزارت راه در بحران برف به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی‌نیست.