ایران در انتظار نمايش اقتداري ديگر


کورش شرفشاهي: سي و نهمين سال پيروزي انقلاب اسلامي‌را پشت سر گذاشتيم و اکنون در آستانه چهلمين سال قرار داريم. اما از همان روزي که انقلاب به پيروزي رسيد، راهپيمايي‌هاي با شکوهي برگزار کرديم و به جهانيان اثبات کرديم که ملتي يک پارچه هستيم. اما در اين رابطه همواره دعوت‌هايي از سوي مسوولان براي حضور در اين نماد وحدت آفرين صورت مي‌گيرد. امسال نيز مسوولان، تشکلها، احزاب و شخصيتها از مردم خواستند تا در اين راهپيمايي شرکت کنند. 
خلق حماسه‌اي جديد
در اين رابطه رئيس جمهور همه مردم ايران در سراسر کشور اعم از زن و مرد و جوانان را به حضور باشکوه تر و مصمم تر در راهپيمايي ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: بايد در اين راهپيمايي با خلق حماسه‌اي جديد، اراده، انسجام، اتحاد و پايبندي خود را به منافع و حاکميت ملي نشان داده و به بدخواهان ايران اسلامي‌در سراسر جهان بگوييم که راه امام خميني(ره) همچنان ادامه خواهد داشت .حجت الاسلام حسن روحاني در جلسه هيات دولت اظهار داشت: بسيار خرسنديم که در سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌و در آستانه چهلمين سال انقلاب، جمهوري اسلامي‌ايران و مردم ايران اسلامي، قدرتمند تر و پر نشاط تر از هميشه در مسير آرمان‌ها و اهداف انقلاب حرکت مي‌کنند. رئيس‌جمهور با بيان اينکه آنچه امروز دنيا از اراده، اعتماد و نشاط مردم تفسير خواهد کرد بر مبناي حضور باشکوه در راهپيمايي عظيم روز ۲۲ بهمن ماه است، خاطرنشان کرد: هر سال در چنين روزي وقتي مردم با آن جمعيت ميليوني و صداي رسا از امام راحل، رهبري عزيز، نظام و آرمان‌هاي انقلاب شان به خوبي حمايت مي‌کنند، اين صداي رسا دست رد بر سينه بدخواهان انقلاب اسلامي‌و مردم بزرگ ايران است روحاني اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در اين راهپيمايي براي ماه‌ها و مدت‌ها دشمنان و بدخواهان ملت ايران را مايوس و آنچه در طول ماه‌هاي گذشته بافته بودند را تبديل به پنبه مي‌کند. اين حضور نشان مي‌دهد که رابطه مردم و دولت صميمي‌و عميق و ارتباط مردم با ارزش‌هاي انقلاب همچنان پابرجاست.وي با تاکيد بر اينکه راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است و به همين دليل بايد حضور مردم در آن شکوهمند تر از سالهاي گذشته باشد ،گفت : دشمن در ماه‌هاي گذشته با محاسبات غلط و تفکراتي که داشت توطئه‌هايي عليه نظام جمهوري اسلامي‌ايران و ملت بزرگ ايران طراحي کرده بود البته هر آنچه قدرت‌هاي استکباري تاکنون عليه ملت ايران طراحي کرده‌اند همواره با شکست مواجه بوده است و مردم با حضور هوشمندانه پاسخ قاطع و محکمي‌به آنان داده‌اند و امسال نيز بواسطه اقداماتي که داشته‌اند بايستي مصمم تر از سالهاي گذشته، حمايت قاطع خود را از فرهنگ ملي و ديني و اهداف بلند انقلابي و ملي شان نشان دهند.رييس‌جمهور افزود : نسل جوان هم بايستي در اين راهپيمايي، عزم خود را براي شکوفايي اقتصادي و اشتغال زايي در کشور و طرحهاي که مي‌تواند بازآفريني و شکوفايي ايجاد کند، نشان دهد. 
دعوت از ملت انقلابي
در اين رابطه آيت ا...‌هاشمي‌شاهرودي با دعوت ملت انقلابي ايران به حضور در جشن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي‌گفت: مردم در صحنه راهپيمايي 22 بهمن حضور پيدا مي‌کنند و مجدداً اقتدار خودشان و پيروي از رهبري را نشان مي‌دهند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام آحاد مردم را به حضور گسترده در راهپيمايي روز 22 بهمن فراخواند و گفت : پيروزي انقلاب اسلامي‌بر نظام طاغوت و استکبار جهاني کل معادلات سياسي استکباري را که بر منطقه حاکم بود و هنوز هم در خيلي از کشورهاي منطقه پابرجاست به هم زد و مردم را بيدار و اثبات کرد که مي‌شود با اراده و وحدت و حضور فعال مردم در صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي بر طاغوت‌ها و قدرت‌هاي استکباري هرچند تا بُن دندان مسلح به اسلحه و امکانات باشند، پيروز شد و فائق آمد.
نماد ايستادگي و قيام ملت 
همچنين رييس قوه قضاييه ۲۲ بهمن را نماد استقلال طلبي، عزت خواهي، ايستادگي و قيام ملت ايران دانست و با دعوت از مردم براي حضور در راهپيمايي اين روز گفت: ملت ايران مردمي‌منسجم، يکپارچه و داراي وحدت هستند و بزرگترين سرمايه کشور همين وحدت، انسجام و بصيرت است که در اين راهپيمايي‌ها تبلور پيدا مي‌کند. آيت ا... آملي لاريجاني اظهار کرد: مردم در روز ۲۲ بهمن ماه براي اقامه عدل و ارزش‌هاي الهي، دفع ظلم و اثبات استقلال خود و از همه مهمتر با يک خودباوري تبلور يافته به رهبري امام راحل (قدس ا... نفسه الزکيه)، عليه طاغوت قيام کردند.رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه بزرگترين سرمايه کشور وحدت، انسجام و بصيرتي است که در اين راهپيمايي‌ها تبلور پيدا مي‌کند، افزود: در طول ساليان متمادي بعد از انقلاب، ملت بزرگ ايران، هر ساله در روز ۲۲ بهمن همين معنا را به ظهور مي‌رسانند و با حضور گسترده و با نشاط خود در اين راهپيمايي نشان مي‌دهند مردمي‌منسجم، يکپارچه و داراي وحدت هستند که با قوت و قدرت در مقابل زورگويان و سلطه طلبان مي‌ايستند.