پلاسکوی دولتی

آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های 13 طبقه و با قدمت 51 ساله وابسته به وزارت نیرو در خیابان ولی‌عصر تهران که از ساعت ١۰ صبح روز  دوشنبه آغاز شد، تا غروب سه‌شنبه  همچنان ادامه داشت.
سخنگوی آتش نشانی تهران با اشاره به شباهت اسکلت این ساختمان به ساختمان پلاسکو گفت: آتش‌نشانان به صورت گروه‌های 5 نفره به کانون حریق نفوذ کردند تا نسبت به اطفای حریق اقدام کنند البته با توجه به سازه فلزی ساختمان وزارت نیرو احتمال ریزش ساختمان بعید نیست البته شاهد کاهش درجه حرارت ساختمان هستیم.
جلال ملکی تصریح کرد: بعد از چندین ساعت از آتش سوزی و به علت فلزات موجود در بایگانی میزان حرارت آتش سوزی بالا رفت و توانستیم با آب و فوم میزام حرارت را کمی کاهش دهیم تا بتوانیم به ادامه عملیات بپردازیم. ملکی گفت: متاسفانه دو نفر از همکاران آتش نشان ما دچار دود زدگی شدند که پس از خروج از محل به بیمارستان انتقال یافتند. وی افزود:  تلاش می‌کنیم بتوانیم درجه حرارت ساختمان را پایین بیاوریم تا اطفا به صورت نهایی انجام شود.  مدیرعامل آتش نشانی تهران نیز از تخلیه اضطراری ساکنان اطراف ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، خبر داد.
داوری،  در حاشیه بازدید شهردار تهران از حریق ساختمان 13 طبقه برق حرارتی وزارت نیرو که 8 طبقه روی زمین و 5 طبقه منفی و زیر زمین دارد، با بیان این که از روز  دوشنبه این حریق آغاز شده است، گفت‌: با توجه به مشکلاتی که در خصوص حریق ساختمان‌هایی با سازه فلزی ممکن بود رخ دهد، ساختمان‌های اطراف را نیز تخلیه کردیم.


 وی گفت: براساس اطلاعات رسیده در طبقه منفی پنج این ساختمان یک مخزن 20هزار لیتری آب در موتورخانه‌ وجود دارد.
علیرضا ساوالان‌پور، مسئول تأسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو درباره علت وقوع حادثه حریق ساختمان گفت: متاسفانه کپسول اطفای حریق در طبقه منفی 4 این ساختمان خودبه‌خود فعال شده و با پرتاپ پودر اطفای حریق که با حرارت همراه بوده روی اسناد و کاغذها پاشیده شده و موجب مشتعل شدن این کاغذ‌ها شده است.