دردسرهای جدید «جادوگر»

آرمان: علی کریمی در کسری مربیگری هم دست از انتقادات و صریح بودنش برنداشته و این مساله باعث شده تا با حاشیه‌های جدیدی مواجه شود.آخرین حاشیه‌ها شکایت ستاد امر به‌معروف اصفهان از وی و البته ممنوعیت حضور در کنفرانس‌های خبری است.
شکایت از علی کریمی
علی کریمی بازیکن سابق تیم‌ملی و پرسپولیس و سرمربی فعلی سپیدرود رشت با افشای اخطاری که ستاد امربه‌معروف اصفهان به او داده، آن را دسیسه مهدی تاج دانسته و اعلام کرده حتی اگر نیاز به دستگیری‌اش باشد، خودش را معرفی خواهد کرد! وی در بخشی از پستی که در اینستاگرام خود منتشر کرده نوشت: «دوستان عزیز ، ستاد امر به معروف و نهى از منکر اصفهان از من بابت این پست‌هایى که می‌بینین،شکایت کرده!!!!؟خواستم عارض شم خدمت دوستان تاج که من هیچ‌جا نمی‌رم و شما می‌تونین حکم جلب منو بگیرین ، یه پى ام بدین من خودم میام،خودمو معرفى می‌کنم، شما زحمت نکشین، خسته می‌شین... یا شما حکم جلب من و می‌گیرین یا من اعاده حیثیت می‌کنم و تا اخرش»
تکذیب فدراسیون فوتبال


روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد فدراسیون فوتبال تاکنون هیچ ‌شکایتی از آقای علی کریمی نکرده است.به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، در اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال آمده است: شکایت ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر اصفهان، پیرو خواست و یا با اطلاع فدراسیون فوتبال نبوده است؛ اما پست‌های آقای کریمی همگی قابل پیگیری است که اگر این روال توهین‌آمیز تغییر نکند، فدراسیون فوتبال، مطابق قوانین جاری کشور اقدام خواهد کرد. اگر آقای علی کریمی و یا هر یک از اهالی محترم فوتبال، به‌دنبال رسیدن به پاسخی هستند، باید پرسش خود را محترمانه مطرح کنند و البته فدراسیون فوتبال خود را مکلف می‌داند پرسش‌های محترمانه اهالی فوتبال را در همه زمینه‌ها پاسخ بدهد.
واکنش دبیر ستاد امر به‌معروف اصفهان
دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها، پیرامون ادعای شکایت ستاد از یکی از اهالی فوتبال نکاتی را بیان کرد. به گزارش روابط عمومی ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالجواد عبداللهی‌نژاد در پی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها، پیرامون ادعای شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از یکی از اهالی فوتبال نکاتی را بیان کرد. وی در این رابطه اظهار داشت: امر به‌معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که از جمله آن مرتبه تذکر لسانی است و از نظر شرع بر هر مومنی واجب است،نسبت به ترک معروف یا انجام منکر در جامعه بی‌تفاوت نباشد. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود:در آبان‌ماه سال جاری گزارشی در خصوص پست‌های اینستاگرامی آقای علی کریمی به این ستاد واصل شد که پس از بررسی، صحت گزارش مورد تایید قرار گرفت و این ستاد تذکر مکتوبی را جهت اصلاح و ارشاد نامبرده به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال کرد. وی ادامه داد: لازم به ذکر است این تذکر نه‌تنها از نظر محتوی هیچ‌گونه ارتباطی با فدراسیون فوتبال و موضوعات داخلی آن نداشته؛ بلکه از لحاظ زمان نیز با اختلافات اخیر ایشان و فدراسیون سازگاری ندارد. عبداللهی‌نژاد در پایان افزود: تشویش اذهان عمومی، کذب و افترا علیه نهادهای انقلابی زیبنده اهالی ورزش نیست و در صورت ادامه روند پیش آمده،این ستاد به‌‌رغم میل باطنی، اقدام قانونی را حق و تکلیف خود می‌داند.
صحبت‌های ضد و نقیض
سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال اما در مصاحبه با دو خبرگزاری اظهارات ضد و نقیضی در مورد محرومیت کریمی ابراز کرد. رئیس کمیته‌ مسابقات سازمان لیگ،می‌گوید: ممنوعیتی برای حضور علی کریمی در نشست‌های خبری وجود ندارد،اما اگر مربی به‌جای سرمربی به نشست‌های خبری برود،طبق قانون با سپیدرود برخورد خواهد شد. سعید فتاحی درباره ممنوعیت حضور علی کریمی در نشست‌های خبری قبل و پس از بازی‌های لیگ به «ایسنا» گفت: ممنوعیتی برای حضور علی کریمی وجود ندارد.من نگفته‌ام او منعی برای حضور در نشست‌های خبری دارد.در آیین‌نامه‌ مسابقات آمده که سرمربیان موظف هستند در نشست‌های خبری حاضر شوند.در صورتی که سرمربی در نشست خبری حاضر نشود، باشگاه برای بار اول 30‌میلیون ریال و برای بار دوم 50‌میلیون ریال جریمه می‌شود.رئیس کمیته‌ مسابقات سازمان لیگ، افزود: البته قانون این پیش‌بینی را کرده که اگر سرمربی به‌دلایلی نتواند در نشست خبری حاضر شود، با هماهنگی با مسئول برگزاری رقابت‌ها، مربی می‌تواند در نشست خبری حاضر شود. وی تاکید کرد: من از ابتدا به‌صورت تلفنی به علی کریمی تذکر داده بودم که در نشست‌های خبری باید سرمربی تیم که امامی‌فر است حاضر شود.در صورت حضور علی کریمی در نشست‌های خبری ممنوعیتی برای صحبت‌های او وجود ندارد اما طبق قانون با باشگاه سپیدرود برخورد می‌شود. سعید فتاحی اما در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اظهار نظر منتشر شده از قولش مبنی بر اینکه «حضور علی کریمی در نشست‌های خبری ممنوع نیست»، اظهار داشت: چنین حرفی را نزدم و باز تاکید می‌کنم که علی کریمی با توجه به اینکه مدرک A مربیگری ندارد و به‌عنوان مربی تیم سپیدرود محسوب می‌شود این اجازه را ندارد در نشست‌های خبری بعد و قبل از بازی شرکت کند. نه‌تنها کریمی بلکه هیچ‌مربی دیگری اجازه حضور در نشست‌های خبری را ندارد و فقط باید سرمربیان لیگ برتری در نشست‌های خبری شرکت کنند. وی در واکنش به این سوال که چرا این قانون بعد از مصاحبه‌های اخیر علی کریمی به یکباره لحاظ شد، تاکید کرد: این قانون از قبل هم بوده اما ما تا قبل از این با تیم‌ها همکاری می‌کردیم. وقتی سرمربی تیم در تماس با سازمان لیگ اعلام می‌کند بیمار است یا صدایش گرفته از این‌رو نمی‌تواند خودش به نشست بیاید و دستیارش را می‌فرستد ما نمی‌توانستیم همکاری نکنیم.از این پس این‌طور نخواهد بود و فقط سرمربیان لیگ‌برتری در نشست‌های خبری شرکت خواهند کرد.رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ یادآور شد: ما به‌دنبال اجرای قانون هستیم، نه علی کریمی بلکه هیچ‌کس دیگر برای ما از قانون بالاتر نیستند.مطمئن باشید از این پس فقط سرمربیان اجازه حضور در نشست‌های خبری را خواهند داشت.