منیژه حکمت در نشست خبری «جاده قدیم»:

فیلم سینمایی «جاده قدیم» در نخستین روز نمایش فیلم‌های سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت روی پرده رفت و بعد از آن، نشست خبری با حضور عوامل فیلم و منیژه حکمت کارگردان این اثر برگزار شد که منیژه حکمت در آن به انتقاد از روند جشنواره پرداخت و گفت: «سناریوی این جشنواره از قبل نوشته شده است، از تمام مردمی که در صف بلیت سینماهای مردمی هستند عذرخواهی می‌کنم چون تمام بلیت‌ها برای ارگان‌ها فروش رفته است.»
او با اشاره به جایزه مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: «جایزه مردمی مال خودتان. ضمن معذرت از تمام مخاطبان سینمای ایران همین جا اعلام می‌کنم که من دیگر در اکران سینما‌ها حضور پیدا نمی‌کنم‌ اما عوامل فیلم می‌توانند خودشان هر طور می‌خواهند تصمیم بگیرند.»
حکمت در مورد فیلم توضیح داد: «بسیاری تحقیق و مصاحبه حضوری بود. بسیاری ترس از فاش شدن هویت‌شان را داشتند. ما با تعداد بی‌نهایتی از سوژه و موضوع در این رابطه مواجه هستیم. بسیاری دوست دارند از خانواده حمایت کنند و در ادامه‌اش در مورد این مسایل سکوت کنند. درواقع فیلم در مورد پنهانکاری است. جامعه‌شناسی ما نشان می‌دهد. تا وقتی با صدای بلند هر نوع تعرض را اعلام نکنیم کار به جایی نمی‌بریم‌ و اگر این اتفاق افتاد ما اعلام کردیم سونامی ایجاد خواهد شد.»
من به نشانه اعتراض دیگر در سینما حضور پیدا نمی‌کنم


حکمت درباره پوشیدن لباس مشکی در اکران این فیلم گفت: «‌از همه عوامل تشکر می‌کنم، از کسانی که دغدغه داشتند و از پروژه مراقبت کردند. می‌توان گفت بهترین عوامل سینمای ایران همراه ما بودند. در مورد مشکی پوشیدن اجازه ‌دهید در زمان اکران کامل توضیح خواهم داد.»
مهتاب کرامتی بازیگر این فیلم هم درپاسخ به این سوال که شما معتقد به تجربه کردن در بازیگری هستید، چطور به این نقش رسیدید گفت: «بله. فکر می‌کنم پرونده کاری‌ام نشان می‌دهد تجربه کردن را دوست دارم. برای بازیگر فوق‌العاده شگفت‌انگیز است که این نقش به او پیشنهاد شود. ما تحقیقات میدانی داشتیم. مخصوصا خانم حکمت که سال‌ها تحقیق کرده بودند. جزو نخستین نفراتی بودم که به گروه ملحق شدم.»