فتنه اگر مساله اول کشور نباشد مساله دوم‌ است

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه‌گران عاملان نفوذی در جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: وظیفه خبرگان در تبیین فتنه و ماهیت فتنه‌گران سنگین‌تر از دیگران است.
آیت‌الله احمد جنتی در مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم با بیان اینکه مجلس خبرگان از بزرگ‌ترین نهادهای نظام است، اظهار کرد: مجلس خبرگان از آنجا که با رهبری و ولایت فقیه سر و کار دارد، جزو بزرگ‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی است. رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفهوم انقلابی بودن اظهار کرد: انقلابی بودن یعنی با دشمن طرح دوستی نریزیم چراکه راه اسلام، راه مبارزه با دشمن است و باید در این راه با قدرت پیش رفت. جنتی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: در حال حاضر در مملکت مشکلات عمده‌ای داریم، بحث معیشت و بیکاری دردهایی است که باید برای درمان آن اقدامی کنیم. وی گفت: درباره اقتصاد مقاومتی و پیشرفت‌های آن رییس‌جمهور گزارش دهند و اگر هم کم‌کاری شده است از مردم عذر خواهی شود. رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنی با آمریکا را نباید ساده دانست و نیز نباید اجازه دهیم عده‌ای طرح دوستی با آمریکا بریزند. کشور ما امکانات زیادی دارد که اگر از آنها استفاده کنیم، می‌توانیم روی پای خود بایدم.
وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ گفت: باید فتنه‌گران را شناخت و آنان را عامل نفوذ تلقی کرد اما این در حالی است که آنها مساله آشتی ملی را مطرح می‌کنند که معنایش این است که هر بلایی سر مردم آوردند و حالا دنبال کرسی مدیریتی هستند و جایگاه می‌خواهند. جنتی افزود: مردم از کسانی که فتنه ایجاد کردند، ناراضی هستند و فتنه را فراموش نمی‌کنند. جنتی با بیان اینکه باید با عوامل فتنه در کشور برخورد کرد، گفت: فتنه اگر مساله اول ما نباشد، مساله دوم‌مان است و نباید آن را دست کم گرفت چراکه فتنه هنوز خاموش نشده و عده‌ای به دنبال فتنه هستند و معنای آن نیز تنها براندازی نظام نیست بلکه به معنای براندازی اسلام هم هست. وی با تقدیر از موضع‌گیری رهبری درباره موضوع آشتی ملی، اظهار کرد: اعضای مجلس خبرگان نیز باید به خوبی شرایط کشور را بشناسند و موضع‌گیری درستی در قبال این شرایط داشته باشند. رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نظارت خوبی بر انتخابات شوراهای شهر نمی‌شود، گفت: متاسفانه نظارت خوبی بر انتخابات شوراهای شهر نمی‌شود که این یک مصیبت است که نظارت بر انتخابات شوراها حساب و کتاب ندارد و صلاحیت‌ها به خوبی رسیدگی نمی‌شود.
وی با اشاره به لزوم ارائه گزارشی از اجرای اقتصاد مقاومتی توسط دولت اظهار کرد: رییس‌جمهور باید گزارشی از اجرای اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه دهد و کارهایی که انجام داده را روی زمین و نه صرفا با سخن گفتن، نشان دهد و اگر به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده، حتی‌المقدور از مردم عذرخواهی کند. جنتی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری یک مساله، کار سنگین شورای نگهبان است که و مساله دیگر مردم هستند که باید همه بر مشارکت بالای آنان تاکید کنند تا مردم هم احساس مسوولیت کنند و رای دهند. رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: انتخاب رییس‌جمهور در نهایت بر‌عهده مردم است و این مردم هستند که حق دارند رییس‌جمهور را انتخاب کنند بنابراین از همه مردم می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند. جنتی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی گفت: امروز جای برادرمان آقای هاشمی‌رفسنجانی واقعا خالی است. ایشان همکار ما و عضو خبرگان بوده‌اند و از قدیمی‌ترین یاران امام به شمار می‌آمدند که به زندان رفتند و شکنجه شدند.


رییس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری نیز گفت: موضوع اولی‌ برای خبرگان رهبری این است که بتوانند جایگاه رهبری و مواضع ایشان را در مسایل مختلف سیاست داخلی، خارجی و مسایل فرهنگی برای مردم بیان کند تا مردم نیز قدر رهبر انقلاب را بیشتر بدانند. آیت‌الله احمد جنتی درباره اهمیت این دوره از مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اهمیت این جلسه همیشه فوق‌العاده بوده و اهمیت این دوره نیز با توجه به اینکه در آستانه تحول مهم انتخابات ۹۶ قرار داریم، بالاست. وی افزود: اولا با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت این دوره بالا می‌رود و بعد هم باید همواره خواسته‌های رهبر انقلاب را در مقابل چشمان خود قرار دهیم و برای مردم بیان و روشنگری کنیم. وی در پایان با اشاره به وضعیت معیشت مردم و لزوم پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بیانیه پایانی اجلاس خبرگان اشاره کرد و گفت: بیانیه پایانی اجلاس، بسیار جامع و کامل است و در این بیانیه به موضوعات مختلفی از جمله فضای مجازی، معیشت مردم و مقابله با دشمنان اشاره شده است.
همکاری 5 هزار پیمانکار با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: احداث زیرساخت‌های کشور اشتغال، رفع بیکاری و فقر را به دنبال دارد و به همین دلیل با تمام توان پروژه‌ها را اجرا و از تعطیلی آن جلوگیری کرده و هیچ پروژه‌ای را در دولت یازدهم به دلیل مشکلات مالی متوقف نکرده‌ایم.
به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مهمان ویژه نخستین جلسه اجلاسیه دوم پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) بود. وی با تشریح دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) اظهار داشت: خارجی‌ها در اجرای پروژه‌های داخل کشور تلاش می‌کردند از نیروهای داخلی به‌عنوان نیروهای عادی و خدماتی استفاده کنند تا دانش به ایرانیان منتقل نشود اما امروز با وجود نیروهای توانمند این قرارگاه پیچیده‌ترین پروژه‌ها به دست توانای جوانان و متخصصان داخلی انجام می‌شود. سردار عبداللهی نمونه‌ای از این توانمندی را اجرای فازهای 15 و 16 عنوان کرد و گفت: طراحی، تجهیز، ساخت، اجرا و بهره‌برداری از این فازها نشان داد که اتکا به توان داخلی و دانش بومی می‌تواند راهگشا باشد.
وی به مخالفت‌های صورت‌گرفته در زمان آغاز ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به پروژه‌های نفتی اشاره کرد و یادآور شد: ابتدا باور به انجام این پروژه‌ها توسط متخصصان ایرانی نبود که به لطف خداوند این امر محقق شد و اینک آمادگی حضور در تمام عرصه‌ها و پیچیده‌ترین پروژه‌ها وجود دارد. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: به حضور شرکت‌های خارجی در انجام پروژه‌ها نیاز نداریم و اقتصاد مقاومتی به ما توان اجرای پروژه‌ها را داده است اما هنوز نگاه برخی به توان داخلی نیست. وی با بیان اینکه بیش از 160 هزار نفر به صورت مستقیم در پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) مشغول کار هستند، تصریح کرد: بیش از پنج هزار پیمانکار با این قرارگاه همکاری مستقیم دارند و توان این تعداد پیمانکار در پروژه‌های عظیم به کارگیری شده است. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) همچنین گفت: احداث زیرساخت‌های کشور اشتغال، رفع بیکاری و فقر را به دنبال دارد و به همین دلیل با تمام توان پروژه‌ها را اجرا و از تعطیلی آن جلوگیری کردیم و در این دولت هیچ پروژه‌ای را به دلیل مشکلات مالی متوقف نکرده‌ایم. وی تصریح کرد: «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در حوزه‌های مختلف مثل بهداشتی و درمانی، راه و ریل و کشاورزی کارهای خوبی انجام داده است.