۶عضو خانواده‌هاشمی ‌ ممنوع‌الخروج‌اند

آرمان- فاطمه رضایی: «آقای روحانی همیشه اصولگرا بوده‌اند»، این جمله فائزه هاشمی است. تردیدی نیست که حسن روحانی عضوی از جامعه روحانیت بود، یعنی تشکل روحانی که به اصولگرایان نزدیک است. در چنین شرایطی اصلاح‌طلب خواندن روحانی یک شوخی است و همگان واقف هستند نباید به صرف آنکه اصلاح‌طلبان تاثیربالایی در پیروزی روحانی داشتند، او را شخصیتی بدانند که عضوی از اردوگاه اصلاح‌طلبی شده است اما طبیعی است که به ازای این حمایت‌ها تحقق برخی اهداف اصلاح‌طلبانه مورد انتظار است. فائزه هاشمی درباره انتظاراتش از ریاست‌جمهوری به «یورونیوز» گفت: «انتظار بیشتری از آقای روحانی داشتیم و شرایط محقق کردن این انتظارات هم بعضا فراهم می‌شد. البته نباید از یاد برد که آقای روحانی همیشه اصولگرا بودند و ادعای اصلاح‌طلبی نداشتند، اما پایگاه رأی ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری در بین اصلاح‌طلبان بود.» وی افزود: «این طبیعی است که باید به مطالبات اصلاح‌طلبان به‌خصوص بانوان توجه بیشتری داشته باشد. مساله نداشتن وزیر زن در دولت دوازدهم آن‌قدر جنجالی شده بود که حتی اصولگرایان هم به روحانی تذکر می‌دادند که چرا وزیر زن در کابینه‌ات نیست؟ این موضوع خنده‌دار شده بود چراکه خودشان مانع حضور وزیر زن شده بودند و خودشان هم اعتراض می‌کردند. اما درکل انتظارات مااز ایشان بیشتر بود کما آنکه متوجه موانع پیش روی ایشان هستیم و می‌دانیم این فشارها از کجا به ایشان وارد می‌شود.»
فشاری شاید برابر
فائزه هاشمی یکی از حامیان حسن روحانی بود که این حمایت ریشه در 2 موضوع دارد. نخست توصیه‌های پدر به فرزندانش مبنی بر لزوم تداوم مسیر اعتدال که با روحانی محقق می‌شود و دیگر آنکه او امیدوار است انتظارات از روحانی محقق شود اما این حمایت نافی انتقاد او نمی‌شود چنان‌که پیش از این درباره انتظارات بیشتر از رئیس دولت اعتدال درباره وزیر زن دولت دوازدهم ابراز داشت: «بنده اطلاع دقیقی از اتفاقات پشت پرده ندارم اما چیزی که از ظاهر قضیه می‌فهمم این است که خود آقای روحانی نخواستند وزیر زنی را معرفی و انتخاب کنند و شاید تشخیص دادند که زنی مناسب وزارتخانه‌های دولتش نیست. بنده فشاری را برای عدم انتخاب وزیر زن به آقای روحانی ندیدم و اگر چنین فشارهایی وجود داشته باشد حتما در دوران آقای احمدی‌نژاد هم بوده، اما دیدیم که او سه زن را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد.»
ممنوع‌الخروجی


«هنوز ممنوع الخروج هستم». این موضوع را فائزه هاشمی بار دیگر عنوان کرد. او درباره ممنوع‌الخروج بودنش اعلام کرد: «هنوز ممنوع‌الخروج هستم. البته بنده این مورد را شخصا چک نکرده‌ام ولی به گفته نماینده دادستان که در یکی از دادگاه‌ها اعلام کرد حکم ممنوعیت مرا تمدید کرده‌اند، فکر می‌کنم همچنان ممنوع‌الخروج باشم. از خانواده هاشمی، 6 نفر ممنوع‌الخروج هستیم؛ من، فرزندم، فرزند محسن، فرزند مهدی، یاسرو طبیعتا برادرم مهدی که اکنون در زندان است، چراکه طبیعی نیست وقتی به مرخصی می‌آید به خارج از کشور برود، بنابراین ما 6 نفر نمی‌توانیم از کشور خارج شویم.» یاسر چندی قبل عنوان کرد که موضوع ممنوع‌الخروجی او رفع شده اما فائزه اکنون می‌گوید که هنوز ممنوع‌الخروج است! مهر ماه سال جاری بود که علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی اظهار داشت: «ممنوع‌الخروجی خانم هاشمی به خاطر پرونده قضائی نیست بلکه بر اساس ماده 16 قانون گذرنامه ممنوع‌الخروج شده است. طبق ماده 16 قانون گذرنامه، اگر قاضی خروج کسی را از کشور به مصلحت نداند می‌تواند بدون داشتن پرونده قضائی، فرد را ممنوع‌الخروج کند.» فائزه هاشمی، دختر آیت‌ا... هاشمی مدتی پیش درباره ممنوع‌الخروج بودن خود و اعضای خانواده‌اش اعلام نظر کرده بود.