احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم

دیروز باردیگر طبق وعده ، حسن روحانی در تلویزیون ظاهر شد تا با مردم به گفتگو بنشیند . شاید خیلی ها تصور شان این بود که این گفتگو می تواند خیلی جنجالی باشد وخیلی ها نیز برعکس آن معتقد بودند که این گفتگو نیز مثل باقی حضورهای تلویزیونی او سرد و بی‌روح خواهد بود. به نظرم روز گذشته هیچ یک از این ها اتفاق نیفتاد. این گفتگونه هیجانی بود و نه مثل سایر حضورهای تلویزیونی، سرد. گفتگوی دیروز حسن روحانی یک ویژگی عمده داشت و آن تغییر مجری برنامه بود. در ارتباط با اجرای رشیدپور به عنوان مجری این گفتگو باید گفت که...
او موفق شد تا از طولانی شدن صحبت‌های رئیس‌جمهور جلوگیری کند. وی با این کار اجازه داد تا ظرف مدت یک ساعت یک طیف مهمی از مباحث پوشانده شود. اما درکنارش باید گفت که اصطلاحا در بخش‌هایی نیز رشیدپور گاف داد. مثلا او در مورد افزایش نرخ ارز سوال پرسید، روحانی به ناگهان از قاچاق سخن گفت و رشیدپور هم حواسش به سمت قاچاق پرت شد و ادامه سوالش از قاچاق بود. در یک جایی هم رئیس‌جمهور به او گفت که وقتی به شما می‌گویند بادام یاد چشم بادامی می‌افتی. روحانی درواقع زیرکانه به همین نکته (پرت شدن از موضوعات ) اشاره کرد. در اینگونه مصاحبه‌ها مهم است که مجری چنین اشتباهاتی مرتکب نشود و یا در دام مصاحبه شونده نیفتد. انتظار می‌رفت که هوش و حواس مجری کاملا جمع باشد. انتقاد دیگری که می‌توان به مجری داشت اینکه او اصرار داشت تا حرفهایی که از قبل آماده کرده است را بگوید و این موضوع به کیفیت کار لطمه زد.
درباره پاسخ‌های حسن روحانی نیز باید گفت سوالات به گونه‌ای نبود که او بخواهد در پاسخ ها ، پرده‌پوشی کند اما رئیس جمهور سعی می‌کرد با کلمات آرام بخش و منطقی جواب دهد.به هر حال پاسخ‌های حسن روحانی در هیچ زمینه‌ای جواب های چکشی، کوبنده یا هیجانی نبود اما نباید چنین چیزی را منفی ارزیابی کنیم.از سویی دیگر روحانی و رشید پور به سوالات مهمی نیز به هر دلیلی نرسیدند!