آخرین اخباراختلاس 100میلیارد ی از زبان زنگنه


وزير نفت ضمن ارايه توضيحاتي پيرامون اختلاس در بخش اکتشاف نفت، گفت: تا اينجا ميزان اختلاس حدود 100 ميليارد تومان اعلام شده است. به نقل از خانه ملت، «بيژن زنگنه» درباره انتشار اخباري مبني بر اختلاس ميلياردي يکي کارکنان وزارت نفت، گفت: اين فرد يکي از کارمندان بخش اکتشاف بوده که تخلف کرده است و خود کارکنان بخش اکتشافات اين تخلف را کشف کرده اند. وي با اشاره به اينکه اين فرد به مقامات قضايي معرفي شده است، افزود: مقامات قضايي با جديت اين موضوع را دنبال مي‌کنند. زنگنه افزود: اين فرد در حال حاضر به خارج از کشور فرار کرده و مقامات قضايي از طريق اينترپل پيگير هستند که اين فرد را به کشور بازگردانند؛ علاوه بر اين در حال بررسي هستند که اگر اين فرد همدستي دارد با آن برخورد کنند. وزير نفت با بيان اينکه به دليل قصور، چند نفر از مسئولان را در اکتشاف از پست‌هايشان برکنار کرده‌ام گفت: بر اين اساس تاکنون يک نفر به هيات تخلفات معرفي شده و ممکن است چند نفر ديگر به دليل قصور و اهمال در انجام وظيفه به هيات تخلفات اداري وزارت نفت معرفي شوند.
زنگنه درباره اختلاس ميلياردي در وزارت نفت به مردم توضيح دهد
نماينده مردم مبارکه طي تذکري از وزير نفت خواستار توضيحاتي درباره اختلاس ميلياردي در اين وزارتخانه شد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا سعيدي نماينده مردم مبارکه طي تذکر شفاهي در صحن علني روز چهارشنبه (27 دي ماه) ضمن گلايه از خشکي زاينده‌رود گفت: طرح احياي زاينده رود بايد هر چه زودتر محقق شود. نماينده مردم مبارکه همچنين در تذکري خطاب به وزير نفت اظهار کرد: تمامي‌نهادهاي ذيربط بايد تلاش کنند تا ابعاد حادثه دردناک نفتکش سانچي براي من مشخص شود و وزيرنفت بايد کمک کاري در اين وزارتخانه را بر عهده بگيرد نه اينکه از زير بار آن شانه خالي کند. وي ادامه داد: در اين چند روز وقوع حادثه خبري از وزير نفت نبود، آقاي زنگنه کجاست که درباره اين اتفاق توضيح دهد. سعيدي با بيان اينکه وزير نفت بايد درباره اختلاس صورت گرفته در بدنه اين وزارتخانه به مردم توضيح دهد، بيان کرد: وزير بايد توضيح دهد که آيا اين موضوع مطرح شده در رسانه‌ها صحيح بوده، چگونه مي‌شود که چنين اختلاسي در اين وزارتخانه رخ دهد و وزير توضيح شفافي به مردم ندهد. نماينده مردم مبارکه تريح کرد: وزارت نفت در کوچکترين ملاحظات و مسائل مي‌گويد پول ندارد و مواد مورد نياز پلي‌اکليل را از پالايشگاه عليرغم مذاکرات اختصاص نمي‌دهد، چگونه مي‌شود که مديري در اين وزارتخانه تا اين سقف اختلاس مي‌کند.اين نماينده مردم درمجلس دهم در تذکري به وزير آموزش و پرورش يادآور شد: نمي‌توان با اين روش سيستم وزارت آموزش و پرورش را هدايت کرد و وزير بايد براي انتخاب افراد در حوزه وزارت آموزش و پرورش تصميم‌گيري جدي کند.
وي افزود: مي‌گويند نماينده در کار اجرايي دخالت مي‌کند،دو سال است که آموزش و پرورش مبارکه معاون ندارد و يک رئيس گذاشته که 6 شهر پرجمعيت را بايد اداره کند؛اما براي انتخاب معاون پاسخي داده نمي‌شود.