زيان روزانه هزار ميليارد تومان بدون برجام


نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: بنده عضو اکيپ مجلس در بررسي برجام بودم و تنها اين را فهميدم که اگر برجام نبود ما هر روز يک هزار ميليارد تومان بايد به خاطر تحريم‌ها ضرر مي‌کرديم.
به گزارش ايسنا، مسعود پزشکيان در نشست مجمع مطالبه‌گران اردبيل اظهار کرد: اگر برجام ۲۰ دقيقه‌اي در مجلس مصوب شد به دليل آن بود که تمام قراردادهاي بين‌المللي در صورت طرح در مجلس شوراي اسلامي‌به سرعت و بدون بحث خاص راي‌گيري شده به طوري که يا مورد پذيرش قرار مي‌گيرد يا رد مي‌شود.
وي با بيان اينکه در بحث برجام و موضوعات مطرح شده در مورد آن نگاه حاکم مرتبط با نگاه حزبي و جريان سياسي بوده است، خاطرنشان کرد: زماني که بنده نيز به عنوان عضو اکيپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معناي واقعي به دليل تخصصي بودن بحث زياد متوجه قضايا نشدم چرا که در موضوعات غيرتخصصي همواره سعي‌ مي‌کنم ورود پيدا نکرده و اصراري نداشته باشم.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: بنده فوق تخصص جراحي قلب هستم و ۱۷ سال در دانشگاه در اين حوزه درس خوانده و صاحب تجربه شدم اما هيچ وقت به خود اجازه نمي‌دهم در حوزه‌هاي ديگر پزشکي ورود پيدا کنم؛ در حالي که عده‌اي در آن مقطع احساس مي‌کردند با خواندن دو کتاب مي‌توانند کارشناس برجام باشند.
پزشکيان تصريح کرد: همين غيرتخصصي عمل کردن ما کشور را به اين شرايط عجيب و غريب رسانده است؛ به طوري که هيچ کس نيز نمي‌خواهد اشتباه خود و ورود غيرکارشناسي‌اش را در چنين موضوعاتي بپذيرد.
وي با بيان اينکه هر روز از بابت تحريم‌ها قبل از برجام هزار ميليارد تومان متضرر مي‌شديم، اضافه کرد: اگر برجامي‌تصويب شد قطعا ما توانستيم در آن مقطع جلوي ضرر و زيان‌هاي بسيار زياد را به اين کشور بگيريم.
نماينده مردم تبريز در مجلس بيان کرد: وضعيت بودجه در کشور بسيار وخيم است به طوري که بودجه سال آينده را نيز واقعا روي هوا مي‌بنديم چرا که هيچ اميدي به اين نيست که اين ارقام بودجه‌اي حداقل در بخش درآمدي محقق شود.
پزشکيان با بيان اينکه حتي فرد ديوانه نيز مثل ما اولويت‌هاي دخل و خرج خود را تنظيم نمي‌کند، اظهار کرد: ما حتي اولويت‌ها را به اشتباه گرفته‌ايم و به جاي آنکه پروژه‌اي را در اولويت اجرا کنيم به يکباره مي‌خواهيم با يک منابع محدود چندين پروژه را به عنوان اولويت در نظر بگيريم که از همين روي شاهد آن هستيم که ساخت يک راه ارتباطي ۲۰ سال طول مي‌کشد. وي در واکنش به برخي ايرادات به حقوق‌هاي نامتعارف در کشور گفت: جالب است اين حقوق‌هاي نجومي‌را مجلس مصوب کرده و شوراي نگهبان نيز به آن راي داده است ولي امروز داد و فرياد مي‌کند چه کسي به مديران اين اجازه را داده است که حقوق‌هاي نجومي‌بگيرند که بايد گفت «خود کرده را تدبير نيست.» عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: بنده خود پزشک هستم و به صراحت اعلام مي‌کنم پزشکان اضافه دريافتي دارند در حالي که سقف پرداختي‌ها را خود مجلس تعيين کرده و يقين داشته باشيم بيگانگان در اين زمينه براي ما تصميم نگرفته‌اند که امروز زمين و زمان را براي حقوق‌هاي نجومي‌به باد انتقاد گرفته‌ايم. اين نماينده مجلس با بيان اينکه در دولت نه پول کافي است و نه حال و حوصله‌اي براي کار کردن وجود دارد، اذعان کرد: معتقدم تا ما نگاهمان را عوض نکنيم و تغيير نگرش نداشته باشيم استان و منطقه‌مان را نمي‌توانيم متحول کنيم.