اخبار

نامه ۲۰۲ نماینده به سران 3 قوه
بر مشکلات اساسی مردم  متمرکز شوید
۲۰۲ نماینده مجلس در نامه‌ای به سران 3 قوه خواستار حل مشکلات مردم شدند و تاکید کردند نمایندگان مجلس ضمن اعلام آمادگی، از روسای قوای درخواست می‌کنند تمام توان خود را برای حراست از نظام، مقابله با دشمنان، اصلاح ساختارها و حل مشکلات مردم بویژه اشتغال جوانان از طریق تولید و مبارزه با فساد به کار گیرند. به گزارش مهر،  در بخشی از این نامه خطاب به حسن روحانی، آیت‌الله آملی‌لاریجانی و علی لاریجانی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در ۱۹ دی‌ماه جاری آمده است: اعتراض‌ها و درخواست‌های مردم همواره بوده و هست، در همین یک سال اخیر برخی مردم در شهرها یا در مقابل مجلس به دلیل مشکلات صندوق‌ها و موسسات مالی اجتماعاتی داشتند که هیچ‌کس با آنها مخالفتی نکرد، باید حرف مردم شنیده و به خواسته‌های آنها رسیدگی شود و در حد وسع و توان پاسخ داده شود. نمایندگان تاکید کردند: دشمنان مگس‌گونه روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف‌ها می‌نشینند، پس اجازه ندهید زخم ایجاد شود و اگر ایجاد شد سریع آن را مداوا کنید زیرا  اگر مشکل داخلی نداشته باشیم فضاسازی و تبلیغات سوء دشمنان اثر نمی‌کند و آمریکا هم نمی‌تواند هیچ غلطی کند. به نوشته آنان «دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات و مسائل آنها مهم‌ترین وظیفه همه مسؤولان است، قشرهایی از مردم بویژه طبقات ضعیف تحت فشار هستند و باید همت همه مسؤولان صرف حل مشکلات شود.» نمایندگان با تاکید بر اینکه «شناخت مشکلات جامعه و تمرکز برای حل اساسی آنها اساسی‌ترین اولویت در شرایط کنونی کشور است»، تصریح کردند: بیکاری منشأ بسیاری از مفاسد است، باید با رونق تولید آن را حل کرد البته پول پاشیدن بی‌برنامه و بی‌حساب و کتاب مشکلی را حل نمی‌کند.



مسکو: تغییر در برجام
غیرقابل قبول و غیرممکن است
 قائم‌مقام هیأت نمایندگی دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تأکید کرد اعمال هرگونه تغییر در متن توافق هسته‌ای ایران غیرسازنده، غیرقابل قبول و غیرممکن است. قائم‌مقام هیأت نمایندگی دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «اظهارات ترامپ درباره اینکه این آخرین دور تمدید معافیت‌های تحریمی ایران بوده، تأسف‌بار است». بنا بر این گزارش، دیپلمات روس در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» تأکید کرد: «درخواست ترامپ برای انجام بازرسی‌های نامحدود از تأسیسات هسته‌ای ایران غیرواقع‌گرایانه است». وی افزود: «اعمال تغییر در مفاد برجام غیرسازنده، غیرقابل قبول و غیرممکن است». دیپلمات روس در ادامه گفت: «مسکو امیدوار است بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران در تطابق با توافق هسته‌ای ادامه داشته باشد».
 
آمریکا و اروپا عملاً از برجام خارج شده‌اند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به بیانیه ترامپ گفت: آمریکا عملا از برجام خارج شده است اما اعلام نمی‌کند؛‌ بنابراین اکنون که آمریکا و اروپا عملا از برجام خارج شده‌اند، دولت باید تکلیف خود را روشن کند. محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب با تحلیل بیانیه ترامپ اظهار کرد: آمریکا همزمان با بیانیه ترامپ 14 نهاد و شخصیت ایرانی را به مجموعه تحریم‌ها افزوده است، آمریکا تحریم‌های بانکی را سفت و سخت‌تر از گذشته اعمال می‌کند، آمریکا مانع سرمایه‌گذاری در ایران است و سرمایه‌گذاران خارجی را تهدید و تطمیع می‌کند. حبیبی افزود: قرار بود تحریم‌ها لغو شود نه تعلیق؛ در تعلیق هم قرار بود تحریم‌های بانکی و ایران‌هراسی و تهدیدات پایان یابد اما نیافت، بنابراین عملا آمریکا از برجام خارج شده است اما اصرار دارد ایران همچنان به تعهدات خود پایبند باشد. این موضع آمریکا نهایت فریب و نیرنگ و تزویر در یک معامله بین‌المللی است. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مواضع دولت‌های اروپایی گفت: اروپا اگر واقعا با آمریکا درباره برجام مخالف است چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کند؟ چرا یک بانک اروپایی حاضر نیست برای دولت ایران یا یک تاجر ایرانی حساب باز کند. مگر دولت‌های اروپایی، ایالت‌هایی از آمریکا هستند؟ حبیبی افزود: اکنون که آمریکا و اروپا عملا از برجام خارج شده‌اند، دولت باید تکلیف خود را برای همیشه با بدعهدی‌ دشمن روشن کند.